• Професійні журнали
    • Uteka
    • Портал Баланс-Бюджет
    • Видання "Баланс-Клуб"
  • Новини
  • Вебінари
  • Спецрозбір
  • Правова база
  • Конкурс
  • Магазин
  • Академiя
    Beta
  • Сервіси
  • Свiт позитива
  • Про нас
  • UAB: Кредити для Агро
  • Розділи
  • Головна
  • Правова база
    • Всі категорії
    • Всі категорії Ютека
    • Агро
    • Комерція
    • Новини
    • Спецрозбір
    • Медичні КНП
    • Вебінари
    • Online бібліотека «Баланс»
    • Online видання «Баланс»
    • Online видання «Баланс-Агро»
    • Агропорадники
    • Реальна бухгалтерія
    • Спецтема
    • Кадровик
    • Консультаційна лінія
    • ----------------
    • Всі категорії порталу Бюджет
    • Баланс-Бюджет
    • Online Баланс-Бюджет
    • Спецвипуски. Освіта
    • Держоргани
    • Спецпроєкти Бюджет
    • Новини Бюджет
    • Сервіси. Баланс-Бюджет
    • Вебінари. Баланс-Бюджет
    • ----------------
    • Моя професія
    • Моє життя
    • Бухгалтерська кухня
    • Uteka
    • ----------------
    • Календар бухгалтера
    • Дані для розрахунків
    • Калькулятори
    • Форми і бланки
    • Зразки
    • Чеклісти
    • ----------------
    • Правова база
  • Вхід
  • Підписатися
  • Кадровик
    • Трудовий та цивільний договір
    • Трудові відносини
    • Відпустки та час відпочинку
    • Військовий облік та бронювання
    • Пільги та гарантії працівникам
    • Режим роботи та робочий час
    • Навчання та стажування
    • Кадрове діловодство
    • Професійна класифікація
    • Охорона праці
    • Соціальне страхування
    • Перевірки та відповідальність
    • Юридична консультація
    • Звітність
    • Зразки кадрових документів
    • Спецвипуски для кадровика
  • Комерція
    • Зовнішньоекономічна діяльність
    • Документообiг
    • Зарплата і кадри
    • Карантин
    • МСФЗ
    • Робота з приватними підприємцями
    • Розрахунки
    • Спецвипуски для комерційних підприємств
    • Схеми бухгалтерських проводок
    • Облік, податки та звiтнiсть
    • Господарські операції
    • Приватний підприємець
    • Фінансовий аудит
    • Школа бухгалтера: просто про облік
    • Юридичні консультації
    • Перевірки
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Комерція
  • Агро
    • Державна підтримка та інвестиції
    • Земля та земельні правовідносини
    • Карантин
    • Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
    • Оплата праці та кадри в С/Г
    • Галузевий бухгалтерський облік в С/Г
    • Перевірки с/г підприємств
    • Фермерське господарство
    • Господарські операції в агросекторі
    • Розрахунки в С/Г
    • Спецвипуски для агропідприємств
    • Школа бухгалтера с/г галузі
    • Юридичні консультації
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Агро
  • Медичні КНП
    • Організаційні документи
    • Планування діяльності
    • Бухоблік та оподаткування
    • Оплата праці та кадровий облік
    • Юридична підтримка
    • Карантин
Чеклісти Баланс-Бюджет Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Краще
 
Проф. журнали Новини Правова база Конкурс Магазин Академiя
Beta
Сервіси Бюджет Свiт позитива
Підписатися на Uteka Техпідтримка Моя база
Мій кабінет
Проф. журнали
Головна Спецтема Кадровик Комерція Агро Медичні КНП Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Вебінари Новини Online бібліотека «Баланс» Online видання «Баланс» Online видання «Баланс-Агро» Краще
Конкурс
Про конкурс Особистий кабінет
Магазин
Всі розділи Книжки Проф. журнали Заходи Сувеніри Бухгал.система "Баланс" Комплекти Uteka Доставка і оплата Контакти
Сервіси
Чеклісти Календар бухгалтера Дані для розрахунків Калькулятори Форми і бланки Зразки
Бюджет
Баланс-Бюджет Спецвипуски. Освіта Новини Бюджет Вебінари. Баланс-Бюджет Медицина Держоргани Спецпроєкти Бюджет Online Баланс-Бюджет
Свiт позитива
Моє життя Бухгалтерська кухня Uteka Моя професія Листівки
Академiя
Всі курси Партнерство Техпідтримка
  • Усі документи
  • Деякі питання засто...
Зміст документа
Зміст документа
Детальна інформація

Наразі діє

Набрання чинності 30.04.2015

Тип документа

Наказ

Номер документа

366

Дата затвердження

27.03.2015

Дата вступу в дію

30.04.2015

Суб'єкт нормотворчості

Міністерство фінансів України

Галузі

Фінансове право

Наказом затверджено Порядок розгляду Державною службою фінансового моніторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, і застосування санкцій.

Дія порядку поширюється на суб’єктів підприємницької діяльності, які надають посередницькі послуги під час здійснення операцій із купівлі-продажу нерухомого майна.

Факти порушень вимог Закону України Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, виявляються службовими особами Держфінмоніторингу під час здійснення нагляду за діяльністю відповідних суб’єктів первинного фінансового моніторингу, зокрема шляхом проведення планових та позапланових перевірок, у тому числі виїзних чи безвиїзних.

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

НАКАЗ

27.03.2015 № 366

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 квітня 2015 р.
за № 428/26873

Деякі питання застосування санкцій Державною службою фінансового моніторингу України

З метою забезпечення реалізації вимог статей 14, 18, 24, 25, 26 та 28 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»НАКАЗУЮ:

1. Затвердити такі, що додаються:

Порядок розгляду Державною службою фінансового моніторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, і застосування санкцій;

Положення про Комісію Державної служби фінансового моніторингу України з питань застосування санкцій за порушення вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

2. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства фінансів України:

від 22 листопада 2011 року № 1479 «Про затвердження Положення про Комісію Державної служби фінансового моніторингу України з питань застосування санкцій за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09 грудня 2011 року за № 1426/20164;

від 17 січня 2012 року № 23 «Про затвердження Порядку розгляду Державною службою фінансового моніторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, та застосування санкцій», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02 лютого 2012 року за № 166/20479;

від 04 лютого 2013 року № 58 «Про затвердження змін до деяких наказів Міністерства фінансів України (щодо застосування санкцій Державною службою фінансового моніторингу України)», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 26 лютого 2013 року за № 314/22846.

3. Департаменту податкової, митної політики та методології бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України (Чмерук М.О.) спільно з Юридичним управлінням Державної служби фінансового моніторингу України (Степенко О.Л.) в установленому порядку забезпечити:

подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;

оприлюднення цього наказу.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра фінансів України Макеєву О.Л. та першого заступника Голови Державної служби фінансового моніторингу України Ковальчука А.Т.

Міністр

Н. Яресько


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства фінансів України
27.03.2015 № 366

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 квітня 2015 р.
за № 428/26873

ПОРЯДОК

розгляду Державною службою фінансового моніторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, і застосування санкцій

1. Цей Порядок, розроблений відповідно до статей 14, 18, 24, 25, 26, 28 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі - Закон), визначає процедуру розгляду Державною службою фінансового моніторингу України (далі - Держфінмоніторинг) справ і застосування санкцій за порушення суб’єктами первинного фінансового моніторингу вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

2. Дія цього Порядку поширюється на суб’єктів первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за якими у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення відповідно до пункту 8 частини першої статті 14 Закону здійснюється Держфінмоніторингом, а саме на суб’єктів підприємницької діяльності, які надають посередницькі послуги під час здійснення операцій з купівлі-продажу нерухомого майна.

3. Терміни, які застосовані у цьому Порядку, вживаються в значеннях, наведених у Законі.

4. Факти порушень вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, виявляються службовими особами Держфінмоніторингу під час здійснення нагляду за діяльністю відповідних суб’єктів первинного фінансового моніторингу, зокрема шляхом проведення планових та позапланових перевірок, у тому числі виїзних чи безвиїзних.

5. Виявлені Держфінмоніторингом факти невиконання (неналежного виконання) вимогЗакону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, викладаються в акті перевірки, акті про неподання документів.

У разі якщо перевірки здійснювались за місцезнаходженням суб’єкта первинного фінансового моніторингу та його відокремлених підрозділів, які знаходяться в різних адміністративно-територіальних одиницях, виявлені факти невиконання (неналежного виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, можуть викладатися в різних актах перевірок, актах про неподання документів.

6. Датою порушення провадження у справі про невиконання (неналежне виконання) вимогЗакону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, є дата підписання акта перевірки, акта про неподання документів, якими виявлені ці порушення.

У випадку, передбаченому абзацом другим пункту 5 цього Порядку, датою порушення провадження у справі про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, є дата складання останнього акта перевірки, акта про неподання документів, якими виявлені порушення.

7. Акти перевірок суб’єкта первинного фінансового моніторингу, акти про неподання документів, документи, які підтверджують факти порушень вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, заперечення до актів перевірок (за наявності) та інші матеріали перевірок подаються для розгляду та прийняття відповідного рішення до Комісії Держфінмоніторингу з питань застосування санкцій за порушення вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - Комісія Держфінмоніторингу).

8. Справа про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, розглядається за участю суб’єкта первинного фінансового моніторингу, що притягується до відповідальності, чи його керівника та/або представника. Повноваження представника суб’єкта первинного фінансового моніторингу засвідчуються довіреністю, оригінал або засвідчена копія якої долучається до матеріалів справи.

Держфінмоніторинг повідомляє суб’єкта первинного фінансового моніторингу про дату та час розгляду справи про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, не пізніше, ніж за п’ять днів до дати її розгляду, шляхом надсилання (вручення) повідомлення про розгляд справи.

Нез’явлення суб’єкта первинного фінансового моніторингу чи його керівника та/або представника у разі, якщо про дату розгляду справи про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, вони були повідомлені у встановленому порядку (що підтверджується відповідним документом про вручення повідомлення), не може бути підставою для відкладення розгляду справи.

У разі нез’явлення суб’єкта первинного фінансового моніторингу чи його керівника та/або представника з поважних причин, що підтверджуються відповідними документами, та за відсутності письмового клопотання про розгляд справи без присутності суб’єкта первинного фінансового моніторингу чи його керівника та/або представника Комісія Держфінмоніторингу відкладає розгляд справи, про що повідомляє суб’єкта первинного фінансового моніторингу з урахуванням вимог абзацу другого пункту 8 цього Порядку. При цьому перебіг строків провадження у справі про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, призупиняється до дати наступного розгляду справи за участю суб’єкта первинного фінансового моніторингу чи його керівника та/або представника.

9. Рішення про накладення штрафу або про закриття провадження у справі приймається Комісією Держфінмоніторингу.

10. Санкції можуть бути застосовані до суб’єкта первинного фінансового моніторингу за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніш як через три роки з дня його вчинення.

За результатами розгляду матеріалів справи про невиконання (неналежне виконання) вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, Комісія Держфінмоніторингу протягом шести місяців з дня виявлення порушення приймає рішення про накладення штрафу на суб’єкта первинного фінансового моніторингу або про закриття провадження у справі, яке оформлюється відповідною постановою за формами згідно здодатками 1, 2 до цього Порядку, яка підписується головою Комісії Держфінмоніторингу, а у разі його відсутності - заступником голови Комісії Держфінмоніторингу або особою, яка тимчасово виконує обов’язки голови Комісії Держфінмоніторингу, та скріплюється печаткою Держфінмоніторингу.

11. Підставами закриття провадження у справі є:

установлення Комісією Держфінмоніторингу під час розгляду справи факту відсутності порушень суб’єктом первинного фінансового моніторингу вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;

закінчення на момент розгляду справи строків, передбачених абзацом першим пункту 10 цього Порядку.

12. Штраф за невиконання (неналежне виконання) суб’єктом первинного фінансового моніторингу вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, застосовується у випадках та розмірах, встановлених частинами третьою та/або четвертою статті 24 Закону.

13. При визначенні розміру штрафу враховуються обставини вчинення порушення та його наслідки.

14. Штраф за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, які були допущені:

відокремленими підрозділами суб’єкта первинного фінансового моніторингу - юридичної особи (філіями, представництвами тощо), накладається безпосередньо на суб’єкта первинного фінансового моніторингу - юридичну особу;

працівниками, які працюють на умовах трудового договору у суб’єкта первинного фінансового моніторингу, який не є юридичною особою, накладається безпосередньо на суб’єкта первинного фінансового моніторингу.

15. Постанова про застосування штрафу або про закриття провадження у справі вручається суб’єкту первинного фінансового моніторингу (його уповноваженому представнику) або надсилається за місцезнаходженням суб’єкта первинного фінансового моніторингу рекомендованим листом з повідомленням про вручення не пізніше п’яти робочих днів з дня її винесення.

16. Постанова про застосування штрафу набирає законної сили з дати її прийняття та є виконавчим документом.

17. Постанова про застосування штрафу підлягає виконанню суб’єктом первинного фінансового моніторингу протягом п’ятнадцяти робочих днів з дня її отримання, про що письмово протягом п’яти робочих днів повідомляється Держфінмоніторинг шляхом надсилання копії квитанції або іншого платіжного документа про сплату штрафу. Зазначена копія документа підшивається до справи.

18. У разі невиконання суб’єктом первинного фінансового моніторингу постанови про застосування штрафу у встановлений строк Держфінмоніторинг передає її до органів державної виконавчої служби для примусового виконання.

19. Постанова про застосування штрафу може бути оскаржена суб’єктом первинного фінансового моніторингу в судовому порядку виключно з метою встановлення законності прийняття такої постанови та не зупиняє виконання суб’єктом первинного фінансового моніторингу застосованої санкції.

20. Вимога стосовно усунення порушень законодавства щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - вимога стосовно усунення порушень) виноситься головою Комісії Держфінмоніторингу, а у разі його відсутності - заступником голови Комісії Держфінмоніторингу або особою, яка тимчасово виконує обов’язки голови Комісії Держфінмоніторингу, за формою, визначеною в додатку 3 до цього Порядку, в день оформлення постанови про застосування штрафу за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або постанови про закриття провадження у справі у разі, якщо на момент розгляду справи порушення не усунуто.

21. Вимога стосовно усунення порушень надається суб’єкту первинного фінансового моніторингу, щодо якого її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику вимоги, що залишається у справі), або надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення протягом п’яти робочих днів з дати її винесення.

22. Головою Комісії Держфінмоніторингу, а у разі його відсутності - заступником голови Комісії Держфінмоніторингу або особою, яка тимчасово виконує обов’язки голови Комісії Держфінмоніторингу, до моменту спливу терміну виконання вимоги стосовно усунення порушень за письмовим клопотанням порушника може бути прийнято рішення про продовження терміну виконання цієї вимоги, яке оформляється новою вимогою стосовно усунення порушень та протягом п’яти робочих днів надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення (надається під підпис) особі, щодо якої її винесено.

23. До моменту спливу терміну виконання вимоги стосовно усунення порушень така вимога може бути переглянута головою Комісії Держфінмоніторингу, а у разі його відсутності - заступником голови Комісії Держфінмоніторингу або особою, яка тимчасово виконує обов’язки голови Комісії Держфінмоніторингу, за вмотивованим клопотанням суб’єкта первинного фінансового моніторингу. За результатами перегляду вимоги стосовно усунення порушень голова Комісії Держфінмоніторингу, а у разі його відсутності - заступник голови Комісії Держфінмоніторингу або особа, яка тимчасово виконує обов’язки голови Комісії Держфінмоніторингу, приймає рішення про скасування вимоги (повністю або частково) або залишення її без змін.

Про результати перегляду вимоги стосовно усунення порушень повідомляється суб’єкт первинного фінансового моніторингу, щодо якого винесена вимога, протягом п’яти робочих днів.

24. Вимога стосовно усунення порушень може бути оскаржена в суді у порядку, встановленому законодавством.

Директор
Департаменту податкової,
митної політики та методології
бухгалтерського обліку




М.О. Чмерук


ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ
Міністерства фінансів України
27.03.2015 № 366

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 квітня 2015 р.
за № 429/26874

ПОЛОЖЕННЯ
про Комісію Державної служби фінансового моніторингу України з питань застосування санкцій за порушення вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення

I. Загальні положення

1. Це Положення розроблено відповідно до статті 24 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі - Закон) з метою визначення єдиних підходів до порядку та строків передачі, підготовки, розгляду справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, та механізму застосування санкцій у Державній службі фінансового моніторингу України (далі - Держфінмоніторинг).

2. Це Положення визначає завдання, функції Комісії Державної служби фінансового моніторингу України з питань застосування санкцій за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - Комісія Держфінмоніторингу), а також порядок розгляду нею справ про порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - Справа), суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за якими у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення здійснює Держфінмоніторинг (далі - суб’єкти первинного фінансового моніторингу).

3. Терміни, які застосовані в цьому Положенні, вживаються в значеннях, наведених у Законі.

4. У своїй діяльності Комісія Держфінмоніторингу керується Конституцією України і законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами Міністерства фінансів України і Держмоніторингу.

II. Порядок організації діяльності Комісії Держфінмоніторингу та підготовки Справ до розгляду

1. Комісія Держфінмоніторингу утворюється у складі не менше п’яти членів, в тому числі голови, заступника голови та секретаря.

Персональний склад Комісії Держфінмоніторингу затверджується наказом Держфінмоніторингу.

2. Формою роботи Комісії Держфінмоніторингу є засідання, що проводяться за рішенням її голови.

Засідання веде голова, а за його відсутності - заступник голови.

У разі одночасної відсутності голови та заступника голови члени Комісії Держфінмоніторингу обирають тимчасово виконуючого обов’язки голови Комісії Держфінмоніторингу.

3. Засідання Комісії Держфінмоніторингу оформлюється протоколом, який веде секретар Комісії Держфінмоніторингу. Протокол засідання Комісії Держфінмоніторингу підписується головуючим, всіма присутніми на засіданні членами та секретарем Комісії Держфінмоніторингу.

4. Засідання Комісії Держфінмоніторингу вважається правомочним, якщо в ньому бере участь не менше половини її членів.

Рішення Комісії Держфінмоніторингу приймаються відкритим голосуванням простою більшістю голосів від числа присутніх на засіданні членів Комісії Держфінмоніторингу.

У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.

Особиста присутність членів Комісії Держфінмоніторингу на її засіданнях є обов’язковою.

5. Підготовку матеріалів до розгляду Комісією, ведення документації, облік і забезпечення належного зберігання Справ здійснює секретар Комісії Держфінмоніторингу.

6. До участі в засіданні Комісії Держфінмоніторингу без права голосу можуть залучатися працівники робочої групи Держфінмоніторингу, які брали участь у перевірці суб’єкта первинного фінансового моніторингу.

7. Запрошені на засідання Комісії Держфінмоніторингу працівники робочої групи Держфінмоніторингу, які брали участь у перевірці суб’єкта первинного фінансового моніторингу, мають право:

інформувати про перебіг перевірки суб’єкта первинного фінансового моніторингу;

вносити пропозиції щодо наявності або відсутності складу правопорушення;

вносити пропозиції щодо застосування санкцій;

інформувати про стан виконання законних вимог посадових осіб Держфінмоніторингу стосовно усунення порушень законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення

III. Основні завдання та функції Комісії Держфінмоніторингу

1. Основними завданнями Комісії Держфінмоніторингу є:

розгляд Справ щодо суб’єктів первинного фінансового моніторингу;

прийняття рішення про накладення штрафу на суб’єкта первинного фінансового моніторингу або про закриття провадження у Справі;

визначення розміру штрафу.

2. Комісія Держфінмоніторингу відповідно до покладених на неї завдань:

розглядає Справи;

відкладає розгляд відповідної Справи у разі нез’явлення суб’єкта первинного фінансового моніторингу чи його керівника на розгляд цієї Справи з поважних причин, що підтверджується відповідними документами, та за відсутності письмового клопотання про розгляд зазначеної Справи без присутності суб’єкта первинного фінансового моніторингу чи його керівника та/або представника;

приймає рішення у відповідній Справі.

3. З метою усунення проявів корупції член Комісії Держфінмоніторингу зобов’язаний заявляти самовідвід чи підлягає відводу, якщо:

він є членом сім’ї або близькою особою (згідно з визначеннями, наведеними у законодавстві у сфері запобігання корупції) особи, щодо якої вирішується питання застосування санкцій за порушення вимог Закону та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;

є інші обставини, які викликають сумнів в об’єктивності члена Комісії Держфінмоніторингу.

За наявності зазначених вище підстав відвід члену Комісії Держфінмоніторингу заявляє голова або інший член Комісії Держфінмоніторингу.

Відвід члену Комісії Держфінмоніторингу може заявити особа, щодо якої розглядається Справа, або будь-яка інша особа, якій стало відомо про участь у розгляді Справи та прийнятті рішення члена Комісії Держфінмоніторингу, щодо якого виникає сумнів у його об’єктивності.

Відвід (самовідвід) повинен бути вмотивованим і заявленим Комісії Держфінмоніторингу у письмовій формі. Головуючий на засіданні зобов’язаний ознайомити члена Комісії Держфінмоніторингу про його відвід.

Рішення про відвід (самовідвід) члена Комісії Держфінмоніторингу приймається більшістю присутніх на засіданні її членів, крім члена Комісії Держфінмоніторингу, стосовно якого вирішується питання щодо відводу (самовідводу).

У разі задоволення заяви про відвід (самовідвід) розгляд Справи та прийняття рішення здійснюються без участі члена Комісії Держфінмоніторингу, стосовно якого вирішено питання щодо відводу (самовідводу).

IV. Прийняття рішення Комісією Держфінмоніторингу

1. Розглянувши відповідну Справу, Комісія Держфінмоніторингу приймає одне з таких рішень:

про накладення штрафу на суб’єкта первинного фінансового моніторингу;

про закриття провадження у Справі.

У разі виявлення двох і більше будь-яких повторних порушень, вчинених суб’єктом первинного фінансового моніторингу, Комісією Держфінмоніторингу, крім накладення штрафу на суб’єкта первинного фінансового моніторингу, до нього додатково може бути застосовано санкцію у вигляді анулювання ліцензії або іншого спеціального дозволу на право провадження певних видів діяльності.

На підставі протоколу засідання Комісії Держфінмоніторингу рішення Комісії Держфінмоніторингу оформлюється відповідною постановою за формами, наведеними вдодатках 1, 2 до Порядку розгляду Державною службою фінансового моніторингу України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, і застосування санкцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27 березня 2015 року № 366.

2. Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду Справи.

3. Рішення Комісії Держфінмоніторингу може бути оскаржене суб’єктом первинного фінансового моніторингу в установленому законодавством порядку.

4. Матеріально-технічне забезпечення діяльності Комісії Держфінмоніторингу здійснюється Держфінмоніторингом.


Додаток 1
до Порядку розгляду
Державною службою фінансового
моніторингу України справ
про порушення вимог законодавства,
що регулює діяльність у сфері
запобігання та протидії легалізації
(відмиванню) доходів, одержаних
злочинним шляхом, фінансуванню
тероризму та фінансуванню
розповсюдження зброї масового
знищення, і застосування санкцій
(пункт 10)

ПОСТАНОВА
про застосування штрафу за порушення вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення

Додаток 1_Постанова.doc
Завантажити

Додаток 2
до Порядку розгляду
Державною службою фінансового
моніторингу України справ
про порушення вимог законодавства,
що регулює діяльність у сфері
запобігання та протидії легалізації
(відмиванню) доходів, одержаних
злочинним шляхом, фінансуванню
тероризму та фінансуванню
розповсюдження зброї масового
знищення, і застосування санкцій
(пункт 10)

ПОСТАНОВА

про закриття провадження по справі щодо порушення вимог Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» та/або нормативно-правових актів, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення

Додаток 2_Постанова.doc
Завантажити

Додаток 3
до Порядку розгляду
Державною службою фінансового
моніторингу України справ
про порушення вимог законодавства,
що регулює діяльність у сфері
запобігання та протидії легалізації
(відмиванню) доходів, одержаних
злочинним шляхом, фінансуванню
тероризму та фінансуванню
розповсюдження зброї масового
знищення, і застосування санкцій
(пункт 20)

ВИМОГА

стосовно усунення порушень законодавства щодо запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення

Додаток 3_Вимога.doc
Завантажити
Деякі питання застосування санкцій Державною службою фінансового моніторингу України

Головна:

  • Головна
  • Спецтема
  • Кадровик
  • Комерція
  • Агро
  • Медичні КНП
  • Спецрозбір
  • Реальна бухгалтерія
  • Агропорадники
  • Вебінари
  • Новини
  • Online бібліотека «Баланс»
  • Online видання «Баланс»
  • Online видання «Баланс-Агро»
  • Мітки

Підписатися на Uteka:

  • Спецтема - 8400 грн. / рік.
  • Кадровик - 7116 грн. / рік.
  • Комерція - 6864 грн. / рік.
  • Агро - 7248 грн. / рік.
  • Медичні КНП - 4416 грн. / рік.
  • Спецрозбір - 8400 грн. / рік.
  • Агропорадники - 3600 грн. / рік.
  • Вебінари - 6000 грн. / рік.
  • Online бібліотека «Баланс» - 8352 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс» - 7704 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс-Агро» - 7704 грн. / рік.
  • Популярні статті

Про нас:

  • Про нас
  • Зв'язатися з нами
  • Техпідтримка
  • Наші телефони
  • Користувацька угода

Партнери:

  • Depositphotos

Спільноти:

  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

© 2014-2025