• Професійні журнали
    • Uteka
    • Портал Баланс-Бюджет
    • Видання "Баланс-Клуб"
  • Новини
  • Вебінари
  • Спецрозбір
  • Правова база
  • Конкурс
  • Магазин
  • Академiя
    Beta
  • Сервіси
  • Свiт позитива
  • Про нас
  • UAB: Кредити для Агро
  • Розділи
  • Головна
  • Правова база
    • Всі категорії
    • Всі категорії Ютека
    • Агро
    • Комерція
    • Новини
    • Спецрозбір
    • Медичні КНП
    • Вебінари
    • Online бібліотека «Баланс»
    • Online видання «Баланс»
    • Online видання «Баланс-Агро»
    • Агропорадники
    • Реальна бухгалтерія
    • Спецтема
    • Кадровик
    • Консультаційна лінія
    • ----------------
    • Всі категорії порталу Бюджет
    • Баланс-Бюджет
    • Online Баланс-Бюджет
    • Спецвипуски. Освіта
    • Держоргани
    • Спецпроєкти Бюджет
    • Новини Бюджет
    • Сервіси. Баланс-Бюджет
    • Вебінари. Баланс-Бюджет
    • ----------------
    • Моя професія
    • Моє життя
    • Бухгалтерська кухня
    • Uteka
    • ----------------
    • Календар бухгалтера
    • Дані для розрахунків
    • Калькулятори
    • Форми і бланки
    • Зразки
    • Чеклісти
    • ----------------
    • Правова база
  • Вхід
  • Підписатися
  • Кадровик
    • Трудовий та цивільний договір
    • Трудові відносини
    • Відпустки та час відпочинку
    • Військовий облік та бронювання
    • Пільги та гарантії працівникам
    • Режим роботи та робочий час
    • Навчання та стажування
    • Кадрове діловодство
    • Професійна класифікація
    • Охорона праці
    • Соціальне страхування
    • Перевірки та відповідальність
    • Юридична консультація
    • Звітність
    • Зразки кадрових документів
    • Спецвипуски для кадровика
  • Комерція
    • Зовнішньоекономічна діяльність
    • Документообiг
    • Зарплата і кадри
    • Карантин
    • МСФЗ
    • Робота з приватними підприємцями
    • Розрахунки
    • Спецвипуски для комерційних підприємств
    • Схеми бухгалтерських проводок
    • Облік, податки та звiтнiсть
    • Господарські операції
    • Приватний підприємець
    • Фінансовий аудит
    • Школа бухгалтера: просто про облік
    • Юридичні консультації
    • Перевірки
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Комерція
  • Агро
    • Державна підтримка та інвестиції
    • Земля та земельні правовідносини
    • Карантин
    • Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
    • Оплата праці та кадри в С/Г
    • Галузевий бухгалтерський облік в С/Г
    • Перевірки с/г підприємств
    • Фермерське господарство
    • Господарські операції в агросекторі
    • Розрахунки в С/Г
    • Спецвипуски для агропідприємств
    • Школа бухгалтера с/г галузі
    • Юридичні консультації
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Агро
  • Медичні КНП
    • Організаційні документи
    • Планування діяльності
    • Бухоблік та оподаткування
    • Оплата праці та кадровий облік
    • Юридична підтримка
    • Карантин
Чеклісти Баланс-Бюджет Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Краще
 
Проф. журнали Новини Правова база Конкурс Магазин Академiя
Beta
Сервіси Бюджет Свiт позитива
Підписатися на Uteka Техпідтримка Моя база
Мій кабінет
Проф. журнали
Головна Спецтема Кадровик Комерція Агро Медичні КНП Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Вебінари Новини Online бібліотека «Баланс» Online видання «Баланс» Online видання «Баланс-Агро» Краще
Конкурс
Про конкурс Особистий кабінет
Магазин
Всі розділи Книжки Проф. журнали Заходи Сувеніри Бухгал.система "Баланс" Комплекти Uteka Доставка і оплата Контакти
Сервіси
Чеклісти Календар бухгалтера Дані для розрахунків Калькулятори Форми і бланки Зразки
Бюджет
Баланс-Бюджет Спецвипуски. Освіта Новини Бюджет Вебінари. Баланс-Бюджет Медицина Держоргани Спецпроєкти Бюджет Online Баланс-Бюджет
Свiт позитива
Моє життя Бухгалтерська кухня Uteka Моя професія Листівки
Академiя
Всі курси Партнерство Техпідтримка
  • Усі документи
  • Про державну соціал...
Зміст документа
Зміст документа
Детальна інформація

Наразі діє

Набрання чинності 06.07.2000

Тип документа

Закон

Номер документа

1768-III

Дата затвердження

01.06.2000

Дата вступу в дію

06.07.2000

Суб'єкт нормотворчості

Верховна Рада України

Галузі

Фінансове право

Закон спрямований на реалізацію конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім'ям

Згідно Закону право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім'ї, які постійно проживають на території України.

Законом встановлено порядок надання державної соціальної допомоги.

Розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім'ї та її середньомісячним сукупним доходом, який обчислюється за методикою, встановленою спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, але цей розмір не може бути більшим ніж 75 відсотків прожиткового мінімуму для сім'ї.

Державна соціальна допомога призначається на шість місяців.

Законом передбаченоє випадки обмеження права на державну соціальну допомогу.

Покриття витрат на виплату державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям здійснюється за рахунок субвенцій з державного бюджету до місцевих бюджетів.

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям

Із змінами і доповненнями, внесеними
 Законами України
 від 24 жовтня 2002 року N 208-IV,
 від 9 липня 2003 року N 1045-IV,
 від 3 лютого 2004 року N 1410-IV,
 від 3 червня 2004 року N 1743-IV,
 від 18 січня 2006 року N 3365-IV,
 від 3 травня 2007 року N 1000-V,
 від 28 грудня 2007 року N 107-VI
(зміни, внесені Законом України від 28 грудня 2007 року N 107-VI,
 діють по 31 грудня 2008 року,
зміни, внесені пунктом 95 розділу II Закону України
від 28 грудня 2007 року N 107-VI,
визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними),
згідно з Рішенням Конституційного Суду України
від 22 травня 2008 року N 10-рп/2008),
від 24 грудня 2008 року N 796-VI,
 від 21 грудня 2010 року N 2809-VI,
 від 15 березня 2011 року N 3133-VI,
 від 16 червня 2011 року N 3526-VI,
 від 6 липня 2011 року N 3597-VI,
 від 16 жовтня 2012 року N 5462-VI,
 від 16 травня 2013 року N 244-VII,
 від 4 липня 2013 року N 406-VII,
від 8 жовтня 2013 року N 618-VII,
 від 15 січня 2015 року N 120-VIII,
від 2 березня 2015 року N 221-VIII,
від 19 травня 2015 року N 454-VIII,
від 14 липня 2016 року N 1462-VIII,
від 19 грудня 2017 року N 2249-VIII,
від 19 червня 2018 року N 2462-VIII,
від 6 червня 2019 року N 2745-VIII,
від 14 листопада 2019 року N 293-IX,
від 5 грудня 2019 року N 341-IX,
від 14 січня 2020 року N 440-IX,
від 30 березня 2020 року N 540-IX,
від 2 червня 2020 року N 646-IX

 (На 2001 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до цього Закону встановлено у сумі 50 гривень в розрахунку на одну особу згідно із Законом України від 7 грудня 2000 року N 2120-III)

(На 2002 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону встановлено у сумі 80 гривень у розрахунку на одну особу згідно із Законом України від 20 грудня 2001 року N 2905-III)

(На 2003 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону встановлено у сумі 80 гривень у розрахунку на одну особу; розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більшим ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 26 грудня 2002 року N 380-IV)

(На 2004 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону для працездатних осіб встановлено у сумі 80 гривень, непрацездатних осіб - 110 гривень, інвалідів - 115 гривень; розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більшим ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 27 листопада 2003 року N 1344-IV)

(На 2005 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону для працездатних осіб встановлено у сумі 80 гривень, непрацездатних осіб - 120 гривень, інвалідів - 130 гривень, для матері (батька, усиновителя), яка утримує дитину та не перебуває у шлюбі, при визначенні державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям рівень забезпечення прожиткового мінімуму підвищується на 25 відсотків; розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більшим ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 23 грудня 2004 року N 2285-IV)

(Рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону з 1 січня 2005 року для працездатних осіб установлено у сумі 80 гривень, непрацездатних осіб - 120 гривень, інвалідів - 130 гривень; з 1 квітня 2005 року - для працездатних осіб у сумі 100 гривень, непрацездатних осіб - 140 гривень, інвалідів - 150 гривень; розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більшим ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 25 березня 2005 року N 2505-IV)

(На 2006 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону встановлено для працездатних осіб у сумі 110 гривень, непрацездатних осіб - 155 гривень, інвалідів - 165 гривень; розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більшим ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 20 грудня 2005 року N 3235-IV)

(На 2007 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону встановлено для працездатних осіб у сумі 121 гривня, непрацездатних осіб - 170,5 гривні, інвалідів - 181,5 гривні; розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більшим ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 19 грудня 2006 року N 489-V)

(На 2008 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону встановлено для працездатних осіб у сумі 133 гривні, непрацездатних осіб - 187,5 гривні, інвалідів - 200 гривень. Для кожної дитини в малозабезпеченій багатодітній сім'ї, в якій виховується троє або більше дітей віком до 16 років (до 18 років, якщо дитина навчається), рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) становить 50 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для дитини відповідного віку; розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більш ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 28 грудня 2007 року N 107-VI)

(На 2009 рік рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону встановлено для працездатних осіб у сумі 133 гривні, непрацездатних осіб - 187,5 гривні, інвалідів - 200 гривень. Для кожної дитини в малозабезпеченій багатодітній сім'ї, в якій виховується троє або більше дітей віком до 16 років (до 18 років, якщо дитина навчається), рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) становить для дитини віком до 6 років - 278,5 гривні, для дитини віком від 6 до 18 років - 350,5 гривні; розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більше ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 26 грудня 2008 року N 835-VI)

(Установлено, що у 2010 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону збільшується до затвердженого на 2009 рік для працездатних осіб - на 37 відсотків, непрацездатних осіб - на 42 відсотки, інвалідів - на 47 відсотків. Для кожної дитини в малозабезпеченій багатодітній сім'ї, в якій виховується троє або більше дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації до 23 років), рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) становить 50 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для дитини відповідного віку; розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більше ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 27 квітня 2010 року N 2154-VI)

(Установлено, що у 2011 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 50 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 75 відсотків відповідного прожиткового мінімуму. Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більше ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї. Розмір державної соціальної допомоги (в тому числі і максимальний), визначений відповідно до статті 5 цього Закону, збільшується у 2011 році на кожну дитину віком від 3 до 13 років на 60 гривень, а на кожну дитину віком від 13 до 18 років - на 100 гривень згідно із Законом України від 23 грудня 2010 року N 2857-VI)

(Установлено, що у 2012 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 50 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 80 відсотків відповідного прожиткового мінімуму. Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не може бути більше ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 22 грудня 2011 року N 4282-VI)

(Установлено, що у 2013 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до  у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 75 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 100 відсотків відповідного прожиткового мінімуму. Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у 2013 році не може бути більше ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 6 грудня 2012 року N 5515-VI)

(Установлено, що у 2014 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 85 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 100 відсотків відповідного прожиткового мінімуму. Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у 2014 році не може бути більше ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 16 січня 2014 року N 719-VII)

(Установлено, що у 2015 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум) для призначення допомоги відповідно до цього Закону у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 85 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 100 відсотків відповідного прожиткового мінімуму. Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у 2015 році не може бути більше ніж 75 відсотків від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї. У 2015 році здійснюється виплата державної соціальної допомоги, передбаченої пунктом 1 1 статті 15 цього Закону, згідно із Законом України від 28 грудня 2014 року N 80-VIII)

(Установлено, що у 2019 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до цього Закону у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 85 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю - 100 відсотків відповідного прожиткового мінімуму. Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у 2019 році не може становити більше 75 відсотків рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 23 листопада 2018 року N 2629-VIII)

(Установлено, що у 2020 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до цього Закону у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 25 відсотків; для дітей: з 1 січня 2020 року - 85 відсотків, з 1 липня - 130 відсотків; для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю - 100 відсотків відповідного прожиткового мінімуму згідно із Законом України від 14 листопада 2019 року N 294-IX)

(У тексті Закону слова "орган соціального захисту населення" у всіх відмінках замінено словами "орган праці та соціального захисту населення" у відповідних відмінках згідно із Законом України від 24 жовтня 2002 року N 208-IV)

(У тексті Закону: слова "спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики" в усіх відмінках замінено словами "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення" у відповідному відмінку; слова "орган праці та соціального захисту населення" в усіх відмінках та числах замінено словами "місцева державна адміністрація" у відповідному відмінку та числі згідно із Законом України від 16 жовтня 2012 року N 5462-VI)

(Установлено, що у 2018 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до цього Закону у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить: для працездатних осіб - 21 відсоток, для дітей - 85 відсотків, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів - 100 відсотків відповідного прожиткового мінімуму. Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у 2018 році не може бути більше 75 відсотків рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім'ї згідно із Законом України від 7 грудня 2017 року N 2246-VIII)

(У тексті Закону слова "інвалід", "дитина-інвалід" та "інвалід з дитинства" в усіх відмінках і числах замінено відповідно словами "особа з інвалідністю", "дитина з інвалідністю" та "особа з інвалідністю з дитинства" у відповідному відмінку і числі згідно із Законом України від 19 грудня 2017 року N 2249-VIII)

Цей Закон спрямований на реалізацію конституційних гарантій права громадян на соціальний захист - забезпечення рівня життя не нижчого від прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім'ям і сприяння їх економічній самостійності.

(преамбула із змінами, внесеними згідно із
 Законом України від 02.06.2020 р. N 646-IX)

Стаття 1. Визначення термінів

У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:

державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям (далі - державна соціальна допомога) - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім'ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім'ї;

допомога на здобуття економічної самостійності малозабезпеченої сім'ї - безвідсоткова поворотна фінансова допомога, яка надається одноразово непрацюючій працездатній особі з числа членів малозабезпеченої сім'ї для організації підприємницької діяльності та сприяння її економічній самостійності;

сім'я - особи, які разом проживають, пов'язані спільним побутом, мають взаємні права та обов'язки. Права члена сім'ї має одинока особа. До складу сім'ї включаються чоловік, дружина; рідні та усиновлені діти зазначених осіб віком до 18 років, а також діти, які навчаються за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (у тому числі у період між завершенням навчання в одному із зазначених навчальних закладів та вступом до іншого навчального закладу або у період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем та продовженням навчання за іншим, за умови що такий період не перевищує чотири місяці) до досягнення 23 років і не мають власних сімей; неодружені повнолітні діти, які визнані особами з інвалідністю з дитинства I та II групи або особами з інвалідністю I групи і проживають разом із батьками; непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їхньому утриманні у зв'язку з відсутністю власних доходів; особа, яка проживає разом з одинокою особою з інвалідністю I групи і доглядає за нею; жінка та чоловік, які проживають однією сім'єю та не перебувають у шлюбі, але мають спільних дітей. При цьому до складу сім'ї включаються незалежно від місця проживання (перебування) або реєстрації діти, які навчаються за денною формою навчання у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти до досягнення 23 років і не мають власних сімей. До складу сім'ї не включаються особи, які перебувають на повному державному утриманні;

малозабезпечена сім'я - сім'я, яка з поважних або незалежних від неї причин має середньомісячний сукупний дохід нижчий, ніж прожитковий мінімум для сім'ї;

непрацююча працездатна особа - особа працездатного віку з числа членів малозабезпеченої сім'ї, яка за станом здоров'я здатна до активної праці і не працює, не проходить військову службу, не займається підприємницькою діяльністю чи професійною незалежною діяльністю, не здобуває освіту за денною формою у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти;

прожитковий мінімум для сім'ї - визначена для кожної сім'ї залежно від її складу сума прожиткових мінімумів, розрахованих та затверджених відповідно до Закону України "Про прожитковий мінімум" для осіб, які відносяться до основних соціальних і демографічних груп населення;

середньомісячний сукупний дохід сім'ї - обчислений у середньому за місяць дохід усіх членів сім'ї, одержаний ними протягом шести місяців, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

При цьому до середньомісячного сукупного доходу сім'ї не включається допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які перебувають у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях, допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, на час її проведення, безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, під час здійснення зазначених заходів, а також інші доходи, визначені Кабінетом Міністрів України.

(стаття 1 із змінами, внесеними згідно із
 Законами України від 03.02.2004 р. N 1410-IV,
від 16.05.2013 р. N 244-VII,
від 14.07.2016 р. N 1462-VIII,
від 19.06.2018 р. N 2462-VIII,
у редакції Закону України
 від 02.06.2020 р. N 646-IX)

Стаття 2. Законодавство про державну соціальну допомогу

Законодавство про державну соціальну допомогу складається з Закону України "Про прожитковий мінімум", цього Закону, інших нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини з надання державної соціальної допомоги.

Стаття 3. Право на державну соціальну допомогу

Право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім'ї, які постійно проживають на території України.

Стаття 4. Органи, що призначають і здійснюють виплату державної соціальної допомоги

Призначення і виплата державної соціальної допомоги здійснюються структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі - органи соціального захисту населення) за місцем проживання уповноваженого представника сім'ї.

Порядок призначення, умови виплати та підстави для припинення виплати державної соціальної допомоги, перелік документів, необхідних для призначення допомоги згідно із цим Законом, встановлюються Кабінетом Міністрів України.

(стаття 4 із змінами, внесеними згідно із
 Законами України від 24.10.2002 р. N 208-IV,
від 24.12.2008 р. N 796-VI,
 від 15.03.2011 р. N 3133-VI,
від 06.07.2011 р. N 3597-VI,
від 16.10.2012 р. N 5462-VI,
від 04.07.2013 р. N 406-VII,
 від 15.01.2015 р. N 120-VIII,
від 14.07.2016 р. N 1462-VIII,
від 19.12.2017 р. N 2249-VIII,
від 19.06.2018 р. N 2462-VIII,
від 06.06.2019 р. N 2745-VIII,
від 05.12.2019 р. N 341-IX,
від 14.01.2020 р. N 440-IX,
у редакції Закону України
 від 02.06.2020 р. N 646-IX)

Стаття 5. Розмір державної соціальної допомоги

Розмір державної соціальної допомоги визначається як різниця між прожитковим мінімумом для сім'ї та її середньомісячним сукупним доходом.

До стабілізації економічного становища в Україні розмір державної соціальної допомоги визначається з урахуванням рівня забезпечення прожиткового мінімуму.

Рівень забезпечення прожиткового мінімуму встановлюється виходячи з можливостей Державного бюджету України і затверджується одночасно з прийняттям закону про Державний бюджет України на відповідний рік.

Для громадян, які одержали статус особи, яка проживає і працює (навчається) на території населеного пункту, якому надано статус гірського, прожитковий мінімум збільшується на 20 відсотків.

Максимальний розмір державної соціальної допомоги не може перевищувати прожитковий мінімум для сім'ї, крім випадків, передбачених частиною четвертою цієї статті.

(стаття 5 із змінами, внесеними згідно із
 Законами України від 24.10.2002 р. N 208-IV,
від 09.07.2003 р. N 1045-IV,
від 03.06.2004 р. N 1743-IV,
від 28.12.2007 р. N 107-VI,
із роз'ясненнями Рішення Конституційного
 Суду України від 22.05.2008 р. N 10-рп/2008,
із змінами, внесеними згідно із
 Законами України від 15.03.2011 р. N 3133-VI,
від 02.03.2015 р. N 221-VIII,
від 05.12.2019 р. N 341-IX,
у редакції Закону України
 від 02.06.2020 р. N 646-IX)

Стаття 6. Строки призначення державної соціальної допомоги

Державна соціальна допомога призначається на шість місяців.

Одиноким особам, визнаним за результатами медико-соціальної експертизи непрацездатними, які не мають інших джерел до існування, державна соціальна допомога може бути призначена на строк визнання особи непрацездатною.

Одиноким особам, які досягли 65-річного віку і не мають інших джерел до існування, державна соціальна допомога може бути призначена довічно.

Зазначені у частинах другій та третій цієї статті умови застосовуються також при призначенні державної соціальної допомоги непрацездатному подружжю при відсутності осіб, зобов'язаних їх утримувати відповідно до закону.

Стаття 7. Виключена

(стаття 7 у редакції Закону
 України від 24.10.2002 р. N 208-IV,
із змінами, внесеними згідно із
 Законами України від 18.01.2006 р. N 3365-IV,
від 03.05.2007 р. N 1000-V,
у редакції Закону України від 24.12.2008 р. N 796-VI,
із змінами, внесеними згідно із
 Законами України від 16.06.2011 р. N 3526-VI,
від 16.10.2012 р. N 5462-VI,
від 08.10.2013 р. N 618-VII,
від 19.05.2015 р. N 454-VIII,
від 06.06.2019 р. N 2745-VIII,
виключена згідно із Законом
 України від 02.06.2020 р. N 646-IX)

Стаття 8. Перерахунок розміру державної соціальної допомоги

Розмір призначеної державної соціальної допомоги перераховується за заявою уповноваженого представника сім'ї.

У разі затвердження нового рівня забезпечення прожиткового мінімуму розмір призначеної допомоги перераховується без звернення уповноваженого представника сім'ї.

(стаття 8 у редакції Закону
 України від 24.10.2002 р. N 208-IV)

Стаття 9. Заходи щодо сприяння економічній самостійності малозабезпеченої сім'ї

З метою сприяння економічній самостійності малозабезпеченої сім'ї непрацюючій працездатній особі з числа членів такої сім'ї, яка бажає провадити підприємницьку діяльність, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, державною службою зайнятості може надаватися одноразова безвідсоткова поворотна допомога на здобуття економічної самостійності малозабезпеченої сім'ї за рахунок коштів державного бюджету.

Порядок надання допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпеченої сім'ї, її розмір та умови повернення визначаються Кабінетом Міністрів України.

(стаття 9 у редакції Закону
 України від 02.06.2020 р. N 646-IX)

Стаття 10. Порядок оскарження рішення про надання державної соціальної допомоги

Скарга на рішення органу соціального захисту населення про призначення державної соціальної допомоги чи про відмову в її наданні може бути подана до вищестоящого органу виконавчої влади або до суду.

(стаття 10 із змінами, внесеними згідно із
 Законом України від 02.06.2020 р. N 646-IX)

Стаття 11. Фінансування державної соціальної допомоги

Покриття витрат на виплату державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

(частина перша статті 11 у редакції
 Закону України від 24.10.2002 р. N 208-IV,
із змінами, внесеними згідно із
 Законом України від 14.11.2019 р. N 293-IX)

За рахунок місцевих бюджетів та спеціально створених регіональних фондів соціальної допомоги органи місцевого самоврядування можуть проводити доплати до встановлених відповідно до цього Закону розмірів державної соціальної допомоги виходячи із затвердженого регіонального прожиткового мінімуму.

Стаття 12. Виключена

(стаття 12 із змінами, внесеними згідно із
 Законом України від 05.12.2019 р. N 341-IX,
виключена згідно із Законом
 України від 02.06.2020 р. N 646-IX)

Стаття 13. Контроль за правильністю призначення і виплати державної соціальної допомоги

Контроль за правильністю призначення і виплати державної соціальної допомоги, використання коштів Державного бюджету України, спрямованих на надання такої допомоги, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки.

Під час надання державної соціальної допомоги проводиться перевірка майнового стану членів сім'ї в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

(стаття 13 із змінами, внесеними згідно із
 Законами України від 16.10.2012 р. N 5462-VI,
від 05.12.2019 р. N 341-IX,
у редакції Закону України
 від 02.06.2020 р. N 646-IX)

Стаття 14. Відповідальність за порушення законодавства про державну соціальну допомогу

Посадові особи, винні у порушенні законодавства про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям, несуть відповідальність згідно з законом.

Стаття 15. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

1 1. Розмір державної соціальної допомоги (в тому числі й максимальний), визначений відповідно до статті 5 цього Закону, збільшується на кожну дитину віком від 3 до 13 років у 2011 році на 60 гривень, у 2012 році - на 120 гривень, у 2013 році - на 180 гривень, у 2014 році - на 250 гривень, а на кожну дитину віком від 13 до 18 років збільшується у 2011 році на 100 гривень, у 2012 році - на 230 гривень, у 2013 році - на 360 гривень, у 2014 році - на 500 гривень.

(статтю 15 доповнено пунктом 1 1 згідно із
 Законом України від 21.12.2010 р. N 2809-VI)

1 2. Установити, що визначений частиною першою статті 6 цього Закону строк виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, яким вона була призначена раніше, продовжується без подання необхідних документів на період здійснення заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, з подальшим проведенням перерахунку розміру виплаченої державної соціальної допомоги на підставі заяви та необхідних документів, поданих після закінчення терміну дії зазначених заходів.

(статтю 15 доповнено пунктом 1 2 згідно із
 Законом України від 30.03.2020 р. N 540-IX)

2. Кабінету Міністрів України в двомісячний строк з дня опублікування цього Закону:

внести до Верховної Ради України пропозиції щодо приведення законодавчих актів у відповідність із цим Законом;

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд і скасування органами виконавчої влади прийнятих ними нормативно-правових актів, що не відповідають цьому Закону.

 

Президент України 

Л. КУЧМА 

м. Київ
1 червня 2000 року
N 1768-III 

 

Пов'язані публікації
Бюджет. Новини законодавства
14:41
14:41

Які категорії учнів забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням?

Відповідно до частини третьої статті 56 Закону України «Про освіту» органи державної влади та органи місцевого самоврядування, у підпорядкуванні яких перебувають державні і комунальні заклади освіти, забезпечують безоплатним гарячим харчуванням: дітей-сиріт дітей, позбавлених батьківсько...

Редакція

14.02.2022 12 0 0

Бюджет. Бухгалтерський огляд
16:03
16:03

Хто має право на безоплатне харчування в закладах освіти та за яких умов

     З початку цього року для учнів та вихованців організовується харчування згідно з новим порядком та за новими нормами. Але, водночас, це харчування майже повсюди здорожчало. Здорожчало через підвищення цін на продукти та енергоносії, але іноді батьки звинувачують у цьому нове меню...

Редакція

17.01.2022 35 0 0

Щоденний бухгалтерський огляд
08:40
08:40

Безкоштовне харчування дітей: кого відносити до інших категорій, визначених законодавством

Згідно зі ст. 32 Закону від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація матеріально-технічного та фінансового забезпечення закладів освіти, які належать терито...

Редакція

15.02.2021 6182 0 0

Зарплата і кадри
11:00
11:00

Зміни в законодавстві щодо виплати державної соціальної допомоги

З 1 липня 2020 року умовипризначення державної соціальної допомогидещо змінилися. Якими нормами тепер слід керуватися та хто не зможе більш отримувати соцдопомогу, дізнавайтеся зі статті. З 1 липня 2020 року умовипризначення державної соціальної допомогидещо змінилися. Якими нормами тепер слід керув...

Таміла Радченко

31.08.2020 2371 1 0

Ділові новини
10:39
10:39

Розмір державної соціальної допомоги у другій половині 2020 року

У другій половині 2020 року малозабезпечені сім'ї можуть розраховувати на державну соціальну допомогу за новими уточненими правилами. Малозабезпечені сім'ї можуть розраховувати на фінансову допомогу від держави, для забезпечення мінімального прожиткового мінімуму. В Україні такі виплати називаються...

Редакція

18.08.2020 42720 3 1

Бюджетний процес
12:56
12:56

Основні показники держбюджету-2020

Баланс-Бюджет № 1-2 від 13 січня 2020 року «Оплата праці за професіями та галузями: запитання-відповіді (частина перша)» Ухвалено основний кошторис країни, тобто держбюджет на 2020 рік. Розглянемо, що він містить та якими будуть основні показники, за якими визначатимуться розміри заробі...

Анна Семененко

13.01.2020 96 0 0

Оплата праці та податки.
10:00
10:00

Основні показники держбюджету-2020

Умови та оплата праці в бюджетних установах (частина 1) Ухвалено основний кошторис країни, тобто держбюджет на 2020 рік. Розглянемо, що він містить та якими будуть основні показники, за якими визначатимуться розміри заробітку працівників та здійснюватиметься розрахунок інших виплат, що базуються на ...

Анна Семененко

27.12.2019 1092 0 0

Зарплата і кадри
08:00
08:00

Річні розміри податків, аліментів та допомоги

Що потрібно знати про 2020 рік: готуємось завчасно Розміри мінімальної заробітної плати (далі — МЗП) та прожиткового мінімуму (далі — ПМ), установлені Законом від 14.11.19 р. № 294-IX «Про Державний бюджет України на 2020 рік» (далі — Закон про Держбюджет-2020), впливат...

Олена Ткаченко

17.12.2019 1063 0 1

Бухгалтерський облік і звітність.
09:44
09:44

Як відобразити вартість отриманих обідів та компенсацію на харчування у формі № 1ДФ?

Ситуація із практики Як правильно відобразити вартість отриманих обідів та компенсацію на харчування у формі № 1ДФ для кожної із зазначених нижче категорій учнів: – учні із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які забезпечуються безплатним триразовим харчуванням, ...

Наталія Литовченко

16.10.2019 1549 0 0

Оплата праці та податки.
12:29
12:29

Повноваження та оплата праці осіб, які контролюють надання соцпослуг

Оплата праці по професіях та галузях бюджетників: запитання - відповіді На сьогодні державою встановлено низку гарантій щодо соціального захисту багатьох категорій осіб. Розглянемо, на кого покладаються контрольні функції щодо реалізації, зокрема, такої гарантії, як надання допомоги, передбаченої За...

Анна Семененко

27.02.2019 515 0 0

Застосування КЕКВ і бюджетне планування.
11:33
11:33

Оплата харчування дітей у ЗДО: розрахунок, пільги, оформлення

Із 1 січня 2019 року змінилися розміри мінімальної заробітної плати (далі – МЗП), прожиткового мінімуму (далі – ПМ), на основі яких розраховуються показники соціальних виплат, компенсацій, допомоги тощо. Як вплинули ці зміни на визначення права на пільги з оплати харчування дітей у закла...

Олена Морєва

13.02.2019 1899 0 0

Оплата праці та кадри в С/Г
07:41
07:41

Соцгарантії-2019 та їх вплив на базові показники

Важливі цифри для бухгалтера Акценти статті: розміри мінімальної заробітної плати (далі – МЗП) та прожиткового мінімуму (далі – ПМ) на 2019 рік; на які базові показники 2019 року впливає ПМ; на які базові показники 2019 року впливає МЗП. Соціальні стандарти, прийняті Верховною Радо...

Олена Ткаченко

09.01.2019 1760 0 2

Оплата праці та податки.
14:33
14:33

Соціальні стипендії: розміри та підстави для призначення

Ця консультація допоможе зорієнтуватись, особам яких категорій, за якими підставами та в якому розмірі призначаються соціальні стипендії. Про деякі особливості виплати соціальних стипендій див. «Нюанси виплати соціальних стипендій». Нормативно-правове підґрунтя У п. 2 ст. 62 Закону від ...

Тетяна Сухецька

22.11.2018 2923 2 1

Зарплата і кадри
09:03
09:03

Соціальна допомога у 2018 році

Окремі категорії громадян можуть розраховувати на отримання допомоги від держави (це так звана соціальна допомога різних видів). Кому, за яких умов і в яких розмірах може бути надана соціальна допомога, розповімо нижче. Допомога одиноким матерям Підстава – Закон від 01.06.2000 р. № 1768-ІІІ «Про ...

Тетяна Полякова

02.02.2018 2671 0 1

Оплата праці та податки.
15:25
15:25

Держбюджет-2018: ухвалено основні державні соцгарантії

Із цієї консультації дізнаємось про основні гарантовані соціальні показники на поточний рік, а також про зміни до чинних законодавчих та нормативно-правових актів, повноваження Кабміну щодо реалізації норм цих актів, які діятимуть у 2018 році Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум Із 01.01.18 р...

Анна Семененко

10.01.2018 2028 0 1

Школа бухгалтера: просто про облік
09:13
09:13

Соціальні показники Держбюджету на 2018 рік: вплив на оплату праці та оподаткування виплат

Акценти статті: у який розмірах установлено мінімальну зарплату (далі – МЗП) та прожитковий мінімум (далі – ПМ) на 2018 рік; зарплатні та податкові показники, що залежать від МЗП; податкові показники, що залежать від ПМ. Розміри МЗП та ПМ на 2018 рік Законом про Держбюджет на 2018 рік (на мом...

Олена Ткаченко

28.12.2017 1438 0 2

Дані для розрахунків
11:56
11:56

Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям

Перелік нормативно-правових актів: Закон № 4059-IX – Закон від 19.11.2024 № 4059-IX «Про Державний бюджет України на 2025 рік», Закон № 3460-IX – Закон від 09.11.2023 № 3460-IX «Про Державний бюджет України на 2024 рік», Закон № 2710-IX – Закон від 03.1...

Дані для розрахунків

01.01.2025 570 0 0

Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям

Головна:

  • Головна
  • Спецтема
  • Кадровик
  • Комерція
  • Агро
  • Медичні КНП
  • Спецрозбір
  • Реальна бухгалтерія
  • Агропорадники
  • Вебінари
  • Новини
  • Online бібліотека «Баланс»
  • Online видання «Баланс»
  • Online видання «Баланс-Агро»
  • Мітки

Підписатися на Uteka:

  • Спецтема - 8400 грн. / рік.
  • Кадровик - 7116 грн. / рік.
  • Комерція - 6864 грн. / рік.
  • Агро - 7248 грн. / рік.
  • Медичні КНП - 4416 грн. / рік.
  • Спецрозбір - 8400 грн. / рік.
  • Агропорадники - 3600 грн. / рік.
  • Вебінари - 6000 грн. / рік.
  • Online бібліотека «Баланс» - 8352 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс» - 7704 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс-Агро» - 7704 грн. / рік.
  • Популярні статті

Про нас:

  • Про нас
  • Зв'язатися з нами
  • Техпідтримка
  • Наші телефони
  • Користувацька угода

Партнери:

  • Depositphotos

Спільноти:

  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

© 2014-2025