• Професійні журнали
    • Uteka
    • Портал Баланс-Бюджет
    • Видання "Баланс-Клуб"
  • Новини
  • Вебінари
  • Спецрозбір
  • Правова база
  • Конкурс
  • Магазин
  • Академiя
    Beta
  • Сервіси
  • Свiт позитива
  • Про нас
  • UAB: Кредити для Агро
  • Розділи
  • Головна
  • Правова база
    • Всі категорії
    • Всі категорії Ютека
    • Агро
    • Комерція
    • Новини
    • Спецрозбір
    • Медичні КНП
    • Вебінари
    • Online бібліотека «Баланс»
    • Online видання «Баланс»
    • Online видання «Баланс-Агро»
    • Агропорадники
    • Реальна бухгалтерія
    • Спецтема
    • Кадровик
    • Консультаційна лінія
    • ----------------
    • Всі категорії порталу Бюджет
    • Баланс-Бюджет
    • Online Баланс-Бюджет
    • Спецвипуски. Освіта
    • Держоргани
    • Спецпроєкти Бюджет
    • Новини Бюджет
    • Сервіси. Баланс-Бюджет
    • Вебінари. Баланс-Бюджет
    • ----------------
    • Моя професія
    • Моє життя
    • Бухгалтерська кухня
    • Uteka
    • ----------------
    • Календар бухгалтера
    • Дані для розрахунків
    • Калькулятори
    • Форми і бланки
    • Зразки
    • Чеклісти
    • ----------------
    • Правова база
  • Вхід
  • Підписатися
  • Кадровик
    • Трудовий та цивільний договір
    • Трудові відносини
    • Відпустки та час відпочинку
    • Військовий облік та бронювання
    • Пільги та гарантії працівникам
    • Режим роботи та робочий час
    • Навчання та стажування
    • Кадрове діловодство
    • Професійна класифікація
    • Охорона праці
    • Соціальне страхування
    • Перевірки та відповідальність
    • Юридична консультація
    • Звітність
    • Зразки кадрових документів
    • Спецвипуски для кадровика
  • Комерція
    • Зовнішньоекономічна діяльність
    • Документообiг
    • Зарплата і кадри
    • Карантин
    • МСФЗ
    • Робота з приватними підприємцями
    • Розрахунки
    • Спецвипуски для комерційних підприємств
    • Схеми бухгалтерських проводок
    • Облік, податки та звiтнiсть
    • Господарські операції
    • Приватний підприємець
    • Фінансовий аудит
    • Школа бухгалтера: просто про облік
    • Юридичні консультації
    • Перевірки
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Комерція
  • Агро
    • Державна підтримка та інвестиції
    • Земля та земельні правовідносини
    • Карантин
    • Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
    • Оплата праці та кадри в С/Г
    • Галузевий бухгалтерський облік в С/Г
    • Перевірки с/г підприємств
    • Фермерське господарство
    • Господарські операції в агросекторі
    • Розрахунки в С/Г
    • Спецвипуски для агропідприємств
    • Школа бухгалтера с/г галузі
    • Юридичні консультації
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Агро
  • Медичні КНП
    • Організаційні документи
    • Планування діяльності
    • Бухоблік та оподаткування
    • Оплата праці та кадровий облік
    • Юридична підтримка
    • Карантин
Чеклісти Баланс-Бюджет Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Краще
 
Проф. журнали Новини Правова база Конкурс Магазин Академiя
Beta
Сервіси Бюджет Свiт позитива
Підписатися на Uteka Техпідтримка Моя база
Мій кабінет
Проф. журнали
Головна Спецтема Кадровик Комерція Агро Медичні КНП Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Вебінари Новини Online бібліотека «Баланс» Online видання «Баланс» Online видання «Баланс-Агро» Краще
Конкурс
Про конкурс Особистий кабінет
Магазин
Всі розділи Книжки Проф. журнали Заходи Сувеніри Бухгал.система "Баланс" Комплекти Uteka Доставка і оплата Контакти
Сервіси
Чеклісти Календар бухгалтера Дані для розрахунків Калькулятори Форми і бланки Зразки
Бюджет
Баланс-Бюджет Спецвипуски. Освіта Новини Бюджет Вебінари. Баланс-Бюджет Медицина Держоргани Спецпроєкти Бюджет Online Баланс-Бюджет
Свiт позитива
Моє життя Бухгалтерська кухня Uteka Моя професія Листівки
Академiя
Всі курси Партнерство Техпідтримка
  • Усі документи
  • Про затвердження Ти...
Зміст документа
Зміст документа
Детальна інформація

Наразі діє

Набрання чинності 27.02.2012

Тип документа

Наказ

Номер документа

232/5

Дата затвердження

10.02.2012

Дата вступу в дію

27.02.2012

Суб'єкт нормотворчості

Міністерство юстиції України

Галузі

Адміністративне право

Наказом затверджено Типове положення про архівний підрозділ державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації.

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

10.02.2012  N 232/5

 

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
10 лютого 2012 р. за N 202/20515

Про затвердження Типового положення про архівний підрозділ державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації

Із змінами і доповненнями, внесеними
наказами Міністерства юстиції України
від 7 березня 2013 року N 400/5,
 від 25 квітня 2014 року N 692/5,
 від 19 січня 2015 року N 75/5,
 від 3 лютого 2016 року N 309/5

(У назві, тексті наказу слова "органи державної влади" в усіх відмінках замінено словами "державні органи" у відповідному відмінку згідно з наказом Міністерства юстиції України від 7 березня 2013 року N 400/5)

Відповідно до статті 31 Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи", Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 N 1004,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Типове положення про архівний підрозділ державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації, що додається.

2. Центральним, галузевим державним архівам України, Державному архіву в Автономній Республіці Крим, державним архівам областей, міст Києва і Севастополя надавати допомогу державним органам, органам місцевого самоврядування, державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям у розробленні індивідуальних положень про архівні підрозділи, зазначені в пункті 1.

3. Департаменту взаємодії з органами влади (Зеркаль О. В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03.10.92 N 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (із змінами).

4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державного комітету архівів України від 06.08.2002 N 58 "Про затвердження Типового положення про архівний підрозділ органу державної влади, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 20.08.2002 за N 682/6970 (із змінами).

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту взаємодії з органами влади Зеркаль О. В.

6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр

О. Лавринович

ПОГОДЖЕНО:

В. о. Голови Державної
архівної служби України

В. М. Воронін


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства юстиції України
10.02.2012 N 232/5

 Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
10 лютого 2012 р. за N 202/20515

ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про архівний підрозділ державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації

(назва Типового положення із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства юстиції України від 07.03.2013 р. N 400/5)

1. Згідно із Законом України "Про Національний архівний фонд та архівні установи" державні органи, органи місцевого самоврядування, державні і комунальні підприємства, установи та організації (далі - організація) створюють архівні підрозділи (далі - архів) для тимчасового зберігання архівних документів, що нагромадилися за час їх діяльності, використання відомостей, що містяться в цих документах, для службових, виробничих, наукових та інших цілей, а також для захисту прав і законних інтересів громадян.

(пункт 1 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства юстиції України від 07.03.2013 р. N 400/5)

2. Архів є самостійним структурним підрозділом організації.

(пункт 2 у редакції наказу Міністерства  юстиції України від 03.02.2016 р. N 309/5)

3. У своїй діяльності архів керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами та положенням про архів організації, яке розробляється на підставі цього Типового положення.

(абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства юстиції України від 25.04.2014 р. N 692/5)

Положення про архів організації, що є джерелом формування Національного архівного фонду, погоджується з відповідною державною архівною установою, архівним відділом міської ради, після чого затверджується керівником цієї організації.

4. Архів працює відповідно до річного плану, який затверджує керівник організації, і звітує перед ним про проведену роботу.

5. Коло службових обов'язків працівників архіву визначається посадовими інструкціями, які затверджує керівник організації.

6. Основними завданнями архіву є:

приймання від структурних підрозділів організації та зберігання архівних документів з різними видами матеріальних носіїв інформації;

контроль разом зі службою діловодства за станом зберігання та правильністю оформлення документів у структурних підрозділах організації;

участь у складанні та погодженні зведеної номенклатури справ організації, перевіряння відповідності формування документів у справи згідно із затвердженою номенклатурою;

ведення державного обліку документів Національного архівного фонду та щорічне подання відомостей про їх кількість за формою, встановленою Правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18 червня 2015 року N 1000/5, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 22 червня 2015 року за N 736/27181 (далі - Правила), відповідній державній архівній установі, архівному відділу міської ради;

(абзац п'ятий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства юстиції України від 03.02.2016 р. N 309/5)

проведення попередньої експертизи цінності документів, що знаходяться на зберіганні, складання та подання на розгляд експертної комісії організації проектів описів справ постійного зберігання, описів справ тривалого (понад 10 років) зберігання, описів справ з кадрових питань (особового складу), актів про вилучення для знищення документів, не внесених до Національного архівного фонду, актів про вилучення документів з Національного архівного фонду, актів про невиправні пошкодження документів Національного архівного фонду, актів про невиправні пошкодження документів тривалого (понад 10 років) зберігання та з кадрових питань (особового складу);

(абзац шостий пункту 6 із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства юстиції України від 19.01.2015 р. N 75/5,  у редакції наказу Міністерства  юстиції України від 03.02.2016 р. N 309/5)

створення та вдосконалення довідкового апарату до архівних документів;

організація користування архівними документами, надання архівних довідок, копій, витягів з документів юридичним і фізичним особам відповідно до Правил;

підготовка, передавання та транспортування (за рахунок організації) документів Національного архівного фонду до відповідної державної архівної установи, архівного відділу міської ради;

участь у заходах з підвищення фахової кваліфікації працівників організації, які відповідають за роботу з документами.

7. Для виконання покладених на архів завдань йому надається право:

вимагати від структурних підрозділів організації передавання на зберігання документів, оформлених згідно з чинним законодавством;

повертати структурним підрозділам на доопрацювання документи, оформлені з порушенням встановлених вимог;

давати структурним підрозділам організації рекомендації з питань, що входять до компетенції архіву;

запитувати від структурних підрозділів організації відомості, необхідні для роботи;

інформувати керівництво організації про стан роботи з документами та вносити пропозиції щодо її поліпшення;

брати участь у засіданнях дорадчих органів, нарадах, що проводяться в організації, в разі розгляду на них питань роботи з документами.

8. На посаду керівника архіву організації призначається особа з повною вищою освітою відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) і стажем роботи за фахом не менше двох років.

Керівник архіву призначається на посаду і звільняється з посади керівником цієї організації.

Порядок взаємодії архіву з іншими структурними підрозділами організації визначається керівником організації.

Відповідальним за виконання покладених на архів завдань і функцій є керівник архіву або особа, відповідальна за архів.

9. До складу документів архіву входять:

документи з паперовою основою, внесені до Національного архівного фонду, тривалого (понад 10 років) зберігання, створені структурними підрозділами організації, та документи з кадрових питань (особового складу);

(абзац другий пункту 9 із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства юстиції України від 19.01.2015 р. N 75/5)

науково-технічна документація, аудіовізуальні та електронні документи, створені організацією або одержані нею на законних підставах;

фонди особового походження працівників організації, які відіграли певну роль в історії розвитку тієї чи іншої сфери життєдіяльності країни або її окремого регіону;

документи з різними видами матеріальних носіїв інформації організацій - попередників та підпорядкованих організацій, що ліквідовані;

друковані видання, що доповнюють архівні документи і необхідні для науково-методичної та інформаційно-довідкової роботи архіву організації;

довідковий та обліковий апарат до архівних документів.

Документи з різними видами матеріальних носіїв інформації повинні зберігатися в архіві організації окремо.

10. Документи з паперовими носіями інформації передаються в упорядкованому стані із структурних підрозділів організації до архіву через два роки після завершення їх ведення у діловодстві відповідно до вимог, встановлених Правилами.

Науково-технічна документація передається до архіву організації у порядку, встановленому державними стандартами України.

Аудіовізуальні документи передаються до архіву організації одразу після завершення їх виробництва.

Електронні документи передаються до архіву організації відповідно до вимог, встановлених Порядком роботи з електронними документами у діловодстві та їх підготовки до передавання на архівне зберігання, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 11 листопада 2014 року N 1886/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11 листопада 2014 року за N 1421/26198.

(пункт 10 доповнено абзацом четвертим згідно з  наказом Міністерства юстиції України від 19.01.2015 р. N 75/5)

11. Пункт 11 виключено(згідно з наказом Міністерства  юстиції України від 19.01.2015 р. N 75/5)

 

 

 Директор Департаменту
взаємодії з органами влади

О. В. Зеркаль

Пов'язані публікації
Юридичні питання
09:17
09:17

Організація архіву в ОМС: основні вимоги та правова база

Баланс-Бюджет № 40 від 3 жовтня 2023 року За останній рік ми всі впевнилися у важливості збереження документації, яка створюється в процесі роботи бюджетних установ. При цьому накопичені документи потрібно зберігати в установленому законодавством порядку. Виконання цього завдання покладено на архів...

Олександр Козка

02.10.2023 124 0 0

Юридичні питання.
11:54
11:54

Організація архіву в ОМС: основні вимоги та правова база

За останній рік ми всі впевнилися у важливості збереження документації, яка створюється в процесі роботи бюджетних установ. При цьому накопичені документи потрібно зберігати в установленому законодавством порядку. Виконання цього завдання покладено на архівні підрозділи (далі – архіви) відпові...

Олександр Козка

29.09.2023 225 0 0

Юридичні питання
12:09
12:09

Порядок передання документів національного архівного фонду в архів

Баланс-Бюджет № 6 від 7 лютого 2022 року Державні та комунальні установи, у процесі діяльності яких утворюються документи Національного архівного фонду (НАФ), зобов’язані передавати їх на постійне зберігання до державних архівних установ, архівних відділів міських рад після закінчення граничн...

Олександр Козка

04.02.2022 74 0 0

Юридичні питання
09:08
09:08

Порядок передання документів національного архівного фонду в архів

Державні та комунальні установи, у процесі діяльності яких утворюються документи Національного архівного фонду (НАФ), зобов’язані передавати їх на постійне зберігання до державних архівних установ, архівних відділів міських рад після закінчення граничних строків зберігання в архіві установи. Щ...

Олександр Козка

01.02.2022 162 0 0

Юридичні консультації
10:40
10:40

Розробка локальних нормативних актів щодо організації архіву

Цією статтею ми завершуємо серію публікацій про архів підприємства. У ній розглянемо порядок розробки Положення про архів (архівний підрозділ) підприємства і Положення про створення та організацію роботи експертної комісії на підприємстві. Такі локальні нормативні акти дозволять правильно організува...

Олена Лимешко

23.01.2019 1213 0 0

Застосування КЕКВ і бюджетне планування.
08:15
08:15

Вивчаємо оновлені правила зберігання документів

Ця консультація допоможе розібратись у новаціях, що стосуються архівного збереження документів в установах, держорганах та інших структурах. Загальні норми щодо функціонування архівів Насамперед зауважимо, що Законом від 24.12.93 р. № 3814-ХІІ «Про Національний архівний фонд та архівні ус...

Анна Семененко

27.08.2018 7791 0 2

Оплата праці та податки.
09:09
09:09

Оплата праці архівістів: запитання та відповіді

Відповідаємо на запитання щодо створених органами місцевого самоврядування (далі – ОМС) архівних установ, які фінансуються коштом місцевого бюджету, а також установлення працівникам цих установ умов оплати праці. Якими нормативно-правовими актами регулюються питання створення та функціонування архів...

Анна Семененко

11.04.2018 950 0 1

Про затвердження Типового положення про архівний підрозділ державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації

Головна:

  • Головна
  • Спецтема
  • Кадровик
  • Комерція
  • Агро
  • Медичні КНП
  • Спецрозбір
  • Реальна бухгалтерія
  • Агропорадники
  • Вебінари
  • Новини
  • Online бібліотека «Баланс»
  • Online видання «Баланс»
  • Online видання «Баланс-Агро»
  • Мітки

Підписатися на Uteka:

  • Спецтема - 8400 грн. / рік.
  • Кадровик - 7116 грн. / рік.
  • Комерція - 6864 грн. / рік.
  • Агро - 7248 грн. / рік.
  • Медичні КНП - 4416 грн. / рік.
  • Спецрозбір - 8400 грн. / рік.
  • Агропорадники - 3600 грн. / рік.
  • Вебінари - 6000 грн. / рік.
  • Online бібліотека «Баланс» - 8352 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс» - 7704 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс-Агро» - 7704 грн. / рік.
  • Популярні статті

Про нас:

  • Про нас
  • Зв'язатися з нами
  • Техпідтримка
  • Наші телефони
  • Користувацька угода

Партнери:

  • Depositphotos

Спільноти:

  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

© 2014-2025