• Професійні журнали
    • Uteka
    • Портал Баланс-Бюджет
    • Видання "Баланс-Клуб"
  • Новини
  • Вебінари
  • Спецрозбір
  • Правова база
  • Конкурс
  • Магазин
  • Академiя
    Beta
  • Сервіси
  • Свiт позитива
  • Про нас
  • UAB: Кредити для Агро
  • Розділи
  • Головна
  • Правова база
    • Всі категорії
    • Всі категорії Ютека
    • Агро
    • Комерція
    • Новини
    • Спецрозбір
    • Медичні КНП
    • Вебінари
    • Online бібліотека «Баланс»
    • Online видання «Баланс»
    • Online видання «Баланс-Агро»
    • Агропорадники
    • Реальна бухгалтерія
    • Спецтема
    • Кадровик
    • Консультаційна лінія
    • ----------------
    • Всі категорії порталу Бюджет
    • Баланс-Бюджет
    • Online Баланс-Бюджет
    • Спецвипуски. Освіта
    • Держоргани
    • Спецпроєкти Бюджет
    • Новини Бюджет
    • Сервіси. Баланс-Бюджет
    • Вебінари. Баланс-Бюджет
    • ----------------
    • Моя професія
    • Моє життя
    • Бухгалтерська кухня
    • Uteka
    • ----------------
    • Календар бухгалтера
    • Дані для розрахунків
    • Калькулятори
    • Форми і бланки
    • Зразки
    • Чеклісти
    • ----------------
    • Правова база
  • Вхід
  • Підписатися
  • Кадровик
    • Трудовий та цивільний договір
    • Трудові відносини
    • Відпустки та час відпочинку
    • Військовий облік та бронювання
    • Пільги та гарантії працівникам
    • Режим роботи та робочий час
    • Навчання та стажування
    • Кадрове діловодство
    • Професійна класифікація
    • Охорона праці
    • Соціальне страхування
    • Перевірки та відповідальність
    • Юридична консультація
    • Звітність
    • Зразки кадрових документів
    • Спецвипуски для кадровика
  • Комерція
    • Зовнішньоекономічна діяльність
    • Документообiг
    • Зарплата і кадри
    • Карантин
    • МСФЗ
    • Робота з приватними підприємцями
    • Розрахунки
    • Спецвипуски для комерційних підприємств
    • Схеми бухгалтерських проводок
    • Облік, податки та звiтнiсть
    • Господарські операції
    • Приватний підприємець
    • Фінансовий аудит
    • Школа бухгалтера: просто про облік
    • Юридичні консультації
    • Перевірки
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Комерція
  • Агро
    • Державна підтримка та інвестиції
    • Земля та земельні правовідносини
    • Карантин
    • Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
    • Оплата праці та кадри в С/Г
    • Галузевий бухгалтерський облік в С/Г
    • Перевірки с/г підприємств
    • Фермерське господарство
    • Господарські операції в агросекторі
    • Розрахунки в С/Г
    • Спецвипуски для агропідприємств
    • Школа бухгалтера с/г галузі
    • Юридичні консультації
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Агро
  • Медичні КНП
    • Організаційні документи
    • Планування діяльності
    • Бухоблік та оподаткування
    • Оплата праці та кадровий облік
    • Юридична підтримка
    • Карантин
Чеклісти Баланс-Бюджет Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Краще
 
Проф. журнали Новини Правова база Конкурс Магазин Академiя
Beta
Сервіси Бюджет Свiт позитива
Підписатися на Uteka Техпідтримка Моя база
Мій кабінет
Проф. журнали
Головна Спецтема Кадровик Комерція Агро Медичні КНП Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Вебінари Новини Online бібліотека «Баланс» Online видання «Баланс» Online видання «Баланс-Агро» Краще
Конкурс
Про конкурс Особистий кабінет
Магазин
Всі розділи Книжки Проф. журнали Заходи Сувеніри Бухгал.система "Баланс" Комплекти Uteka Доставка і оплата Контакти
Сервіси
Чеклісти Календар бухгалтера Дані для розрахунків Калькулятори Форми і бланки Зразки
Бюджет
Баланс-Бюджет Спецвипуски. Освіта Новини Бюджет Вебінари. Баланс-Бюджет Медицина Держоргани Спецпроєкти Бюджет Online Баланс-Бюджет
Свiт позитива
Моє життя Бухгалтерська кухня Uteka Моя професія Листівки
Академiя
Всі курси Партнерство Техпідтримка
  • Усі документи
  • Про затвердження Ти...
Зміст документа
Зміст документа
Детальна інформація

Наразі діє

Набрання чинності 16.07.2013

Тип документа

Наказ

Номер документа

1227/5

Дата затвердження

19.06.2013

Дата вступу в дію

16.07.2013

Суб'єкт нормотворчості

Міністерство юстиції України

Галузі

-

Документом затверджено Типове положення про експертну комісію державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації.

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

НАКАЗ

19.06.2013  № 1227/5


    

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 червня 2013 р.
за № 1062/23594

Про затвердження Типового положення про експертну комісію державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації

{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції
№ 692/5 від 25.04.2014
№ 2163/5 від 02.11.2015}

Відповідно до статті 6 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи», Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2007 року № 1004, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Типове положення про експертну комісію державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації, що додається.

2. Департаменту взаємодії з органами влади (Палій Н.О.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади».

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної архівної служби України Гінзбург О.П.

Міністр                                                                                                          Олександр Лавринович

 

    

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
19.06.2013  № 1227/5


    

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 червня 2013 р.
за № 1062/23594

ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про експертну комісію державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації

1. Відповідно до Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» і Порядку утворення та діяльності комісій з проведення експертизи цінності документів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 серпня 2007 року № 1004, державний орган, орган місцевого самоврядування, державне і комунальне підприємство, установа та організація (далі - юридична особа) утворюють експертну комісію (далі - ЕК) для організації і проведення експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві юридичної особи, та подання результатів експертизи цінності документів на розгляд експертно-перевірної комісії (далі - ЕПК) державного архіву (ЕК архівного відділу районної, районної у мм. Києві і Севастополі державної адміністрації, міської ради), у зоні комплектування якої вона перебуває.

2. ЕК є постійно діючим органом юридичної особи.

3. У своїй діяльності ЕК керується Конституцією і законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства юстиції України та іншими нормативно-правовими актами, а також положенням про ЕК, затвердженим на підставі цього Типового положення.

{Пункт 3 в редакції Наказу Міністерства юстиції № 692/5 від 25.04.2014}

4. До складу ЕК, який затверджується керівником юридичної особи, входять керівники служби діловодства та архівного підрозділу юридичної особи, працівники структурних підрозділів, а також представники ЕПК державного архіву (ЕК архівного відділу районної, районної у мм. Києві і Севастополі державної адміністрації, міської ради), у зоні комплектування яких вона перебуває (за згодою).

Головою ЕК призначається, як правило, заступник керівника юридичної особи, а секретарем - керівник її архівного підрозділу або особа, відповідальна за архів.

5. Секретар ЕК за рішенням голови забезпечує скликання засідань комісії, складає протоколи, доводить до відома структурних підрозділів юридичної особи та окремих осіб рішення комісії, здійснює облік і звітність про проведену роботу, веде документацію ЕК і забезпечує її збереженість.

6. ЕК працює відповідно до річного плану, який затверджує керівник юридичної особи, і звітує перед ним про проведену роботу.

7. Завданнями ЕК юридичної особи є організація та проведення спільно зі службою діловодства експертизи цінності документів, що утворилися в діловодстві юридичної особи; розгляд питань про долучення до архівних документів спростування недостовірних відомостей про особу, що містяться в таких документах.

{Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2163/5 від 02.11.2015}

8. ЕК юридичної особи приймає рішення про:

схвалення і подання до ЕПК державного архіву (ЕК архівного відділу районної, районної у мм. Києві і Севастополі державної адміністрації, міської ради) проектів таких документів: описи справ постійного зберігання, внесені до Національного архівного фонду (далі - НАФ), описи справ з кадрових питань (особового складу), номенклатури справ, інструкції з діловодства, положення про служби діловодства, архівні підрозділи та ЕК, анотовані переліки унікальних документів НАФ, акти про вилучення для знищення документів, не внесених до НАФ, акти про вилучення документів з НАФ, акти про невиправні пошкодження документів НАФ;

{Абзац другий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2163/5 від 02.11.2015}

схвалення і подання до ЕПК державного архіву переліків проектів проблем (тем), науково-технічна документація яких підлягає внесенню до НАФ;

схвалення описів справ тривалого (понад 10 років) зберігання, актів про невиправні пошкодження документів тривалого (понад 10 років) зберігання та з кадрових питань (особового складу), переліків відомостей, що становлять службову інформацію, які складаються державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими суб’єктами владних повноважень, у тому числі на виконання делегованих повноважень;

{Абзац четвертий пункту 8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2163/5 від 02.11.2015}

схвалення номенклатур справ, описів справ тривалого (понад 10 років) зберігання юридичних осіб, що належать до сфери управління органу вищого рівня та у діяльності яких не утворюються документи НАФ.

9. Для виконання покладених на ЕК завдань їй надається право:

контролювати дотримання структурними підрозділами юридичної особи, окремими працівниками, відповідальними за організацію документів у діловодстві, установлених вимог щодо розробки номенклатур справ, формування справ, експертизи цінності документів, упорядкування та оформлення документів;

вимагати від структурних підрозділів юридичної особи розшуку відсутніх документів НАФ, документів тривалого зберігання, у тому числі документів з кадрових питань (особового складу), та письмових пояснень у випадках втрати цих документів;

одержувати від структурних підрозділів юридичної особи відомості та пропозиції, необхідні для проведення експертизи цінності документів;

визначати строки зберігання документів, що не передбачені типовими та галузевими переліками видів документів із зазначенням строків їх зберігання, та погоджувати їх з ЕПК відповідного державного архіву або з ЕК органу вищого рівня (для юридичних осіб, у діяльності яких не утворюються документи НАФ);

заслуховувати на своїх засіданнях керівників структурних підрозділів юридичної особи про стан підготовки документів до архівного зберігання і забезпечення збереженості документів, про причини втрати документів;

запрошувати на засідання як консультантів та експертів фахівців структурних підрозділів юридичної особи, а в разі необхідності працівників відповідної державної архівної установи (архівного відділу районної, районної у мм. Києві і Севастополі державної адміністрації, міської ради);

інформувати керівництво юридичної особи з питань, що входять до компетенції ЕК.

10. Засідання ЕК проводиться не рідше ніж один раз на рік і вважається правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини складу її членів.

11. Рішення ЕК приймається більшістю голосів членів комісії, присутніх на засіданні, оформляється протоколом, який підписують голова (у разі його відсутності - заступник) і секретар комісії, та набирає чинності з моменту затвердження протоколу засідання ЕК керівником юридичної особи.

12. У разі відмови керівника юридичної особи затвердити протокол засідання ЕК її голова може звернутися зі скаргою до Центральної експертно-перевірної комісії Державної архівної служби.

Директор Департаменту
взаємодії з органами влади                                                                                         Н.О. Палій

Пов'язані публікації
Публікації online видання Бібліотека «Баланс»
14:15
14:15

Первинні документи на підприємстві: зберігання, архівування та знищення

Бібліотека Баланс № 13 «Первинні документи: теорія та практика» Підприємство повинне самостійно забезпечити належне зберігання первинних документів і регістрів бухобліку. Про те, як організувати зберігання первинних документів, як довго треба їх зберігати, а також як передати до архіву ...

Анастасія Шевченко

11.07.2024 83 0 0

Бухгалтерський облік
09:58
09:58

Зберігання та знищення первинних документів: як здійснюються та документуються

Баланс-Бюджет № 21 від 21 травня 2024 року Первинні документи державної/комунальної установи (далі – установа) є відображенням її господарської діяльності. Оскільки діяльність установ фінансується з державного/місцевого бюджетів, законодавство передбачає доволі жорсткі вимоги до зберігання, а...

Олександр Козка

20.05.2024 187 0 0

Бухгалтерський облік і звітність.
11:02
11:02

Зберігання та знищення первинних документів: як здійснюються та документуються

Первинні документи державної/комунальної установи (далі – установа) є відображенням її господарської діяльності. Оскільки діяльність установ фінансується з державного/місцевого бюджетів, законодавство передбачає доволі жорсткі вимоги до зберігання, архівування та знищення таких документів. Про...

Олександр Козка

17.05.2024 256 0 0

Юридичні питання
08:50
08:50

Створення та діяльність комісій з проведення експертизи цінності документів

Баланс-Бюджет № 45 від 7 листопада 2023 року Бухгалтерська служба серед іншого забезпечує зберігання, оформлення та передання до архіву оброблених первинних документів, облікових регістрів та звітності. Переданню документів до архіву передує експертиза їх цінності. Для організації та проведення тако...

Олександр Козка

07.11.2023 152 0 0

Юридичні питання.
17:27
17:27

Створення та діяльність комісій з проведення експертизи цінності документів

Бухгалтерська служба серед іншого забезпечує зберігання, оформлення та передання до архіву оброблених первинних документів, облікових регістрів та звітності. Переданню документів до архіву передує експертиза їх цінності. Для організації та проведення такої експертизи в установах та їх відокремлених ...

Олександр Козка

06.11.2023 213 0 1

Застосування КЕКВ та бюджетне планування
14:00
14:00

Діловодство та номенклатура справ у ЗЗСО

Порядок діловодства в закладі загальної середньої освіти (далі – ЗЗСО) визначається його керівником відповідно до законодавства. Документом, що встановлює вимоги щодо організації роботи з документами та документування управлінської інформації у ЗЗСО, є інструкція з діловодства, яка розробляєть...

Олександр Козка

09.06.2022 281 0 0

Юридичні питання.
11:00
11:00

Архів медзакладу: організація та ведення

Надання якісних медичних послуг та ефективне управління закладом охорони здоров’я передбачає, серед іншого і належне документування його діяльності згідно з вимогами законодавства. Відповідно, правила діловодства передбачають своєчасне, у встановленому порядку передання документації на зберіга...

Олександр Козка

09.03.2022 326 0 0

Школа бухгалтера с/г галузі
09:00
09:00

Правильно зберігаємо, архівуємо та знищуємо документи

Закриття бухгалтерського року: згадати все! Кожному бухгалтеру відомо, що первинним є документ, що містить відомості про господарську операцію. Його слід належним чином зберігати, щоб у разі виникнення запитань мати змогу підтвердити операцію. Але все має свій строк придатності. Тож у консультації р...

Ольга Більченко

10.12.2019 949 0 1

Школа бухгалтера с/г галузі
14:23
14:23

Довідник бухгалтера: правила роботи з первинними документами

Документування на підприємстві Первинні документи – це фундамент, на основі якого здійснюється облік. Адже згідно з ч. 1 ст. 9 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) саме вони є підставою для бухгалтер...

Вікторія Станкевич

12.03.2019 17771 0 8

Юридичні консультації
08:12
08:12

Опрацювання архівних документів та їх передання до архівної установи

Хто здійснює науково-технічне опрацювання документів Ліквідатор повинен здійснити заходи щодо проведення науково-технічного опрацювання архівних документів підприємства-банкрута, якщо документи прийнято ним в неупорядкованому стані. Упорядкування документів може проводитися помічниками ліквідатора ...

Олена Лимешко

23.01.2019 1648 0 0

Школа бухгалтера: просто про облік
12:32
12:32

Зберігання, архівування та знищення первинних документів

Організація документообігу на підприємстві Для того щоб правильно організувати документообіг і зберігати документи, слід ознайомитися із Правилами організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та орган...

Анастасія Шевченко

27.12.2018 3009 0 1

Господарські операції
14:24
14:24

Первинні документи на підприємстві: зберігання, архівування та знищення

Завершуємо бухгалтерський рік Підприємство повинне самостійно забезпечити належне зберігання первинних документів і регістрів бухобліку. Про те, як організувати зберігання первинних документів, як довго треба їх зберігати, а також як передати до архіву і знищити, ви дізнаєтеся із цієї консультації. ...

Анастасія Шевченко

29.09.2021 22887 0 3

Застосування КЕКВ і бюджетне планування.
09:20
09:20

Зберігання документації, пов’язаної із закупівлями

Акценти цієї статті: хто відповідає за зберігання документації, пов’язаної із закупівлями; якими є строки зберігання такої документації та коли її можна знищити. Нормативна база Документація у сфері закупівель за бюджетні кошти тісно пов’язана з бухгалтерською, а от особи, відповід...

Анна Ляшенко

27.08.2018 1460 0 2

Про затвердження Типового положення про експертну комісію державного органу, органу місцевого самоврядування, державного і комунального підприємства, установи та організації

Головна:

  • Головна
  • Спецтема
  • Кадровик
  • Комерція
  • Агро
  • Медичні КНП
  • Спецрозбір
  • Реальна бухгалтерія
  • Агропорадники
  • Вебінари
  • Новини
  • Online бібліотека «Баланс»
  • Online видання «Баланс»
  • Online видання «Баланс-Агро»
  • Мітки

Підписатися на Uteka:

  • Спецтема - 8400 грн. / рік.
  • Кадровик - 7116 грн. / рік.
  • Комерція - 6864 грн. / рік.
  • Агро - 7248 грн. / рік.
  • Медичні КНП - 4416 грн. / рік.
  • Спецрозбір - 8400 грн. / рік.
  • Агропорадники - 3600 грн. / рік.
  • Вебінари - 6000 грн. / рік.
  • Online бібліотека «Баланс» - 8352 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс» - 7704 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс-Агро» - 7704 грн. / рік.
  • Популярні статті

Про нас:

  • Про нас
  • Зв'язатися з нами
  • Техпідтримка
  • Наші телефони
  • Користувацька угода

Партнери:

  • Depositphotos

Спільноти:

  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

© 2014-2025

Швидка реєстрація

Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.

E-mail

Введіть e-mail

П.І.Б.

Введіть П.І.Б.

Телефон

Введіть номер телефону

Виберіть посада

Дякуємо за реєстрацію на сайті Uteka.ua.
Для підтвердження вашого e-mail адреси вам на пошту було відправлено листа.
Будь ласка, перейдіть за посиланням зазначеної в листі.

Надіслати повторно е-мейл з підтвердженням