• Професійні журнали
    • Uteka
    • Портал Баланс-Бюджет
    • Видання "Баланс-Клуб"
  • Новини
  • Вебінари
  • Спецрозбір
  • Правова база
  • Конкурс
  • Магазин
  • Академiя
    Beta
  • Сервіси
  • Свiт позитива
  • Про нас
  • UAB: Кредити для Агро
  • Розділи
  • Головна
  • Правова база
    • Всі категорії
    • Всі категорії Ютека
    • Агро
    • Комерція
    • Новини
    • Спецрозбір
    • Медичні КНП
    • Вебінари
    • Online бібліотека «Баланс»
    • Online видання «Баланс»
    • Online видання «Баланс-Агро»
    • Агропорадники
    • Реальна бухгалтерія
    • Спецтема
    • Кадровик
    • Консультаційна лінія
    • ----------------
    • Всі категорії порталу Бюджет
    • Баланс-Бюджет
    • Online Баланс-Бюджет
    • Спецвипуски. Освіта
    • Держоргани
    • Спецпроєкти Бюджет
    • Новини Бюджет
    • Сервіси. Баланс-Бюджет
    • Вебінари. Баланс-Бюджет
    • ----------------
    • Моя професія
    • Моє життя
    • Бухгалтерська кухня
    • Uteka
    • ----------------
    • Календар бухгалтера
    • Дані для розрахунків
    • Калькулятори
    • Форми і бланки
    • Зразки
    • Чеклісти
    • ----------------
    • Правова база
  • Вхід
  • Підписатися
  • Кадровик
    • Трудовий та цивільний договір
    • Трудові відносини
    • Відпустки та час відпочинку
    • Військовий облік та бронювання
    • Пільги та гарантії працівникам
    • Режим роботи та робочий час
    • Навчання та стажування
    • Кадрове діловодство
    • Професійна класифікація
    • Охорона праці
    • Соціальне страхування
    • Перевірки та відповідальність
    • Юридична консультація
    • Звітність
    • Зразки кадрових документів
    • Спецвипуски для кадровика
  • Комерція
    • Зовнішньоекономічна діяльність
    • Документообiг
    • Зарплата і кадри
    • Карантин
    • МСФЗ
    • Робота з приватними підприємцями
    • Розрахунки
    • Спецвипуски для комерційних підприємств
    • Схеми бухгалтерських проводок
    • Облік, податки та звiтнiсть
    • Господарські операції
    • Приватний підприємець
    • Фінансовий аудит
    • Школа бухгалтера: просто про облік
    • Юридичні консультації
    • Перевірки
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Комерція
  • Агро
    • Державна підтримка та інвестиції
    • Земля та земельні правовідносини
    • Карантин
    • Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
    • Оплата праці та кадри в С/Г
    • Галузевий бухгалтерський облік в С/Г
    • Перевірки с/г підприємств
    • Фермерське господарство
    • Господарські операції в агросекторі
    • Розрахунки в С/Г
    • Спецвипуски для агропідприємств
    • Школа бухгалтера с/г галузі
    • Юридичні консультації
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Агро
  • Медичні КНП
    • Організаційні документи
    • Планування діяльності
    • Бухоблік та оподаткування
    • Оплата праці та кадровий облік
    • Юридична підтримка
    • Карантин
Чеклісти Баланс-Бюджет Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Краще
 
Проф. журнали Новини Правова база Конкурс Магазин Академiя
Beta
Сервіси Бюджет Свiт позитива
Підписатися на Uteka Техпідтримка Моя база
Мій кабінет
Проф. журнали
Головна Спецтема Кадровик Комерція Агро Медичні КНП Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Вебінари Новини Online бібліотека «Баланс» Online видання «Баланс» Online видання «Баланс-Агро» Краще
Конкурс
Про конкурс Особистий кабінет
Магазин
Всі розділи Книжки Проф. журнали Заходи Сувеніри Бухгал.система "Баланс" Комплекти Uteka Доставка і оплата Контакти
Сервіси
Чеклісти Календар бухгалтера Дані для розрахунків Калькулятори Форми і бланки Зразки
Бюджет
Баланс-Бюджет Спецвипуски. Освіта Новини Бюджет Вебінари. Баланс-Бюджет Медицина Держоргани Спецпроєкти Бюджет Online Баланс-Бюджет
Свiт позитива
Моє життя Бухгалтерська кухня Uteka Моя професія Листівки
Академiя
Всі курси Партнерство Техпідтримка
  • Усі документи
  • Про затвердження Ти...
Зміст документа
Зміст документа
Детальна інформація

Наразі діє

Набрання чинності 12.12.2004

Тип документа

Наказ

Номер документа

255

Дата затвердження

15.11.2004

Дата вступу в дію

12.12.2004

Суб'єкт нормотворчості

Державний комітет України з нагляду за охороною праці

Галузі

Конституційне право

Служба охорони праці створюється роботодавцем для організації виконання правових, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних, соціально-економічних і лікувально-профілактичних заходів, спрямованих на запобігання нещасним випадкам, професійним захворюванням і аваріям у процесі праці.

На основі Типового положення про службу охорони праці роботодавець розробляє і затверджує Положення про службу охорони праці відповідного підприємства, визначає структуру служби охорони праці, її чисельність, основні завдання, функції та права її працівників відповідно до законодавства.

Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади в положенні про структурний підрозділ з охорони праці враховують вимоги цього Типового положення.

Служба охорони праці створюється на підприємствах з кількістю працюючих 50 і більше осіб і підпорядковується безпосередньо роботодавцю.

На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва (суміщення) особи, які мають відповідну підготовку.

На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають виробничий стаж роботи не менше трьох років і пройшли навчання з охорони праці.

Роботодавець забезпечує стимулювання ефективної роботи працівників служби охорони праці.

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ ЗА ОХОРОНОЮ ПРАЦІ

Н А К А З

15.11.2004         N 255


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 грудня 2004 р.
за N 1526/10125

Про затвердження Типового положення
про службу охорони праці

{ Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного 
                   комітету України з промислової безпеки, 
                        охорони праці та гірничого нагляду 
         N 236 ( z1191-07 ) від 02.10.2007 
                  Наказом Міністерства соціальної політики 
         N 148 ( z0236-17 ) від 31.01.2017 } 

Відповідно до Закону України "Про охорону праці" ( 2694-12 ) (із змінами) Н А К А З У Ю:

1. Затвердити Типове положення про службу охорони праці (далі - Типове положення), що додається.

2. Управлінню нормативно-правового та юридичного забезпечення (Кубієвич М.В.):

подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;

внести відповідні зміни до Державного реєстру нормативно-правових актів з питань охорони праці;

розмістити цей наказ на веб-сайті Держнаглядохоронпраці України;

спільно з Головним навчально-методичним центром Держнаглядохронпраці (Баженов О.К.), загальним відділом (Дєньгін А.П.) у тижневий термін після реєстрації у Міністерстві юстиції України розробити та забезпечити реалізацію заходів щодо впровадження Типового положення.

3. Загальному відділу (Дєньгін А.П.) у тижневий термін після реєстрації у Міністерстві юстиції України довести цей наказ до відома територіальних управлінь, експертно-технічних центрів та Національного науково-дослідного інституту охорони праці.

4. Редакції журналу "Охорона праці" (Яковенко М.Г.) опублікувати цей наказ у черговому номері журналу.

5. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Держнаглядохоронпраці від 03.08.93 N 73 ( z0140-93 ) "Про Типове положення про службу охорони праці", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 30.09.93 за N 140.

6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Комітету Семка О.П.

Голова Комітету

С.Сторчак


ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Держнаглядохоронпраці
України
15.11.2004 N 255

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 грудня 2004 р.
за N 1526/10125

ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про службу охорони праці
НПАОП 0.00-4.35-04

1. Загальні положення

 {  У  тексті  слово  "устатковання" замінено словом "устаткування"  згідно   з   Наказом   Міністерства   соціальної  політики  N  148  ( z0236-17 ) від 31.01.2017 }  
                      1. Загальні положення  
   

 1.1. Згідно з Законом України "Про охорону праці" ( 2694-12 )  служба охорони  праці  створюється  роботодавцем  для  організації  виконання            правових,            організаційно-технічних,  санітарно-гігієнічних,           соціально-економічних           і  лікувально-профілактичних   заходів,  спрямованих  на  запобігання  нещасним  випадкам,  професійним захворюванням і аваріям у процесі  трудової діяльності.
{  Пункт  1.1  глави  1  із  змінами,  внесеними  згідно з Наказом  Міністерства   соціальної   політики   N  148  (  z0236-17  )  від  31.01.2017 }  
     1.2. На  основі  Типового  положення про службу охорони праці  (далі - Типове положення) з урахуванням специфіки  виробництва  та  видів  діяльності,  чисельності  працівників,  умов праці та інших  факторів  роботодавець розробляє і затверджує Положення про службу  охорони праці відповідного підприємства, визначає структуру служби  охорони праці,  її чисельність, основні завдання, функції та права  її працівників відповідно до законодавства.  
     {  Абзац  другий  пункту  1.2  глави  1 виключено на підставі  Наказу  Міністерства  соціальної  політики  N 148 ( z0236-17 ) від  31.01.2017 }  
     {  Абзац  третій  пункту  1.2  глави  1 виключено на підставі  Наказу  Міністерства  соціальної  політики  N 148 ( z0236-17 ) від  31.01.2017 }  
     Об'єднання підприємств  у  разі  виконання  ними  делегованих  функцій  в  галузі  охорони  праці  розробляють   і   затверджують  Положення  про службу охорони праці відповідно до статті 36 Закону  України  "Про  охорону  праці"  ( 2694-12 )  та   цього   Типового  положення.  
     1.3. Служба  охорони  праці  підпорядковується  безпосередньо  роботодавцю.  
     1.4. Служба охорони  праці  створюється  на  підприємствах  з  кількістю працюючих 50 і більше осіб.
     На  підприємстві  з кількістю працюючих менше 50 осіб функції  служби  охорони  праці  можуть  виконувати  в  порядку сумісництва  особи,  які мають відповідну підготовку. { Абзац другий пункту 1.4  глави  1  із  змінами,  внесеними  згідно  з  Наказом Міністерства  соціальної політики N 148 ( z0236-17 ) від 31.01.2017 }
     На підприємстві  з  кількістю  працюючих  менше  20  осіб для  виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися  сторонні  спеціалісти   на   договірних   засадах,   які   мають  відповідну  підготовку.  {  Абзац  третій  пункту  1.4  глави  1  із  змінами,  внесеними  згідно з Наказом Міністерства соціальної політики N 148  ( z0236-17 ) від 31.01.2017 }  
     1.5.  Назви  посад  (професій)  установлюються  відповідно до  Національного  класифікатора  України  ДК  003:2010  "Класифікатор  професій",  затвердженого наказом Держспоживстандарту від 28 липня  2010  N  327 ( v0327609-10 ), а кваліфікаційні вимоги - відповідно  до  розділу  1  "Професії  керівників,  професіоналів, фахівців та  технічних   службовців"  Випуск  1  "Професії  працівників,  що  є  загальними   для  всіх  видів  економічної  діяльності"  Довідника  кваліфікаційних  характеристик професій працівників, затвердженого  наказом  Міністерства  праці  та  соціальної  політики України від  29.12.2004 N 336 ( v0336203-04 ).
{  Пункт  1.5  в  редакції  Наказу  Державного  комітету України з  промислової  безпеки,  охорони  праці  та  гірничого нагляду N 236  (  z1191-07  )  від  02.10.2007;  із  змінами,  внесеними згідно з  Наказом  Міністерства  соціальної  політики N 148 ( z0236-17 ) від  31.01.2017 }  
     1.6. Навчання та  перевірка  знань  з  питань  охорони  праці  працівників  служби  охорони  праці  проводяться  в  установленому  законодавством порядку під час прийняття на роботу  та  періодично  один раз на три роки.  
     1.7. Працівники  служби  охорони  праці  підприємства в своїй  діяльності керуються законодавством України,  нормативно-правовими  актами з охорони праці,  колективним договором та актами з охорони  праці, що діють в межах підприємства.  
     1.8. Ліквідація служби охорони праці  допускається  тільки  в  разі  ліквідації  підприємства чи припинення використання найманої  праці фізичною особою.            

2. Основні завдання служби охорони праці  

     2.1. В   разі   відсутності   впровадженої   системи   якості  відповідно до ISO 9001   опрацювання ефективної системи управління  охороною  праці  на   підприємстві   та   сприяння   удосконаленню  діяльності  у  цьому  напрямку  кожного  структурного підрозділу і  кожного  працівника.   Забезпечення   фахової   підтримки   рішень  роботодавця з цих питань.  
     2.2. Організація     проведення    профілактичних    заходів,  спрямованих  на  усунення  шкідливих  і   небезпечних   виробничих  факторів,    запобігання   нещасним   випадкам   на   виробництві,  професійним захворюванням та  іншим  випадкам  загрози  життю  або  здоров'ю працівників.  
     2.3. Вивчення   та   сприяння   впровадженню   у  виробництво  досягнень науки і техніки,  прогресивних і  безпечних  технологій,  сучасних   засобів   колективного   та   індивідуального   захисту  працівників.  
     2.4. Контроль за дотриманням працівниками  вимог  законів  та  інших нормативно-правових актів з охорони праці,  положень (у разі  наявності)  галузевої  угоди, розділу "Охорона праці" колективного  договору та актів з охорони праці, що діють в межах підприємства.  
     2.5. Інформування    та    надання   роз'яснень   працівникам  підприємства з питань охорони праці. 

                 3. Функції служби охорони праці  

     3.1. Розроблення спільно з іншими  підрозділами  підприємства  комплексних  заходів  для  досягнення  встановлених  нормативів та  підвищення  існуючого  рівня  охорони   праці,   планів,   програм  поліпшення   умов   праці,  запобігання  виробничому  травматизму,  професійним   захворюванням,   надання    організаційно-методичної  допомоги у виконанні запланованих заходів.  
     3.2.  Підготовка  проектів  наказів  (розпоряджень)  з питань  охорони  праці  і  внесення їх на розгляд роботодавцю.
{  Пункт  3.2  глави  3  із  змінами,  внесеними  згідно з Наказом  Міністерства   соціальної   політики   N  148  (  z0236-17  )  від  31.01.2017 }  
     3.3. Проведення спільно з  представниками  інших  структурних  підрозділів   і   за   участю   представників  професійної  спілки  підприємства  або,  за  її  відсутності,  уповноважених  найманими  працівниками  осіб  з  питань  охорони  праці перевірок дотримання  працівниками вимог нормативно-правових актів з охорони праці.  
     3.4. Складання звітності з  охорони  праці  за  встановленими  формами.  
     3.5. Проведення   з   працівниками  вступного  інструктажу  з  питань охорони праці.
{  Пункт  3.5  глави  3  із  змінами,  внесеними  згідно з Наказом  Міністерства   соціальної   політики   N  148  (  z0236-17  )  від  31.01.2017 }  
     3.6. Ведення обліку та проведення аналізу причин  виробничого  травматизму,   професійних  захворювань,  аварій  на  виробництві,  заподіяної ними шкоди.
{  Пункт  3.6  глави  3  із  змінами,  внесеними  згідно з Наказом  Міністерства   соціальної   політики   N  148  (  z0236-17  )  від  31.01.2017 }  
     3.7. Забезпечення   належного   оформлення    і    зберігання  документації  з питань охорони праці,  а також своєчасної передачі  її до  архіву  для  тривалого  зберігання  згідно  з  установленим  порядком.  
     3.8. Складання  за участю керівників підрозділів підприємства  переліків професій,  посад і видів  робіт,  на  які  повинні  бути  розроблені інструкції з охорони (безпеки) праці,  що діють в межах  підприємства, надання методичної допомоги під час їх розроблення.  
     3.9. Інформування працівників  про  основні  вимоги  законів,  інших нормативно-правових актів та актів з охорони праці, що діють  в межах підприємства.  
     3.10. Розгляд:
     питань про  підтвердження  наявності  небезпечної  виробничої  ситуації,  що стала  причиною  відмови  працівника  від  виконання  дорученої    роботи,   відповідно   до   законодавства   (у   разі  необхідності);
     листів, заяв,  скарг працівників підприємства,  що стосуються  питань додержання законодавства про охорону праці.  
     3.11. Організація:
     забезпечення   підрозділів   нормативно-правовими   актами  з  охорони  праці  та  актами  з  охорони  праці,  що  діють  в межах  підприємства,  посібниками,  навчальними матеріалами з цих питань;  {  Абзац другий пункту 3.11 глави 3 із змінами, внесеними згідно з  Наказом  Міністерства  соціальної  політики N 148 ( z0236-17 ) від  31.01.2017 }  
     роботи кабінету з  охорони  праці,  підготовки  інформаційних  стендів, кутків з охорони праці тощо;
     нарад, семінарів, конкурсів тощо з питань охорони праці;
     пропаганди з    питань    охорони   праці   з   використанням  інформаційних засобів.  
     3.12. Участь у:
     розслідуванні  нещасних  випадків, професійних захворювань та  аварій   на   виробництві   відповідно   до   Порядку   проведення  розслідування  та  ведення  обліку  нещасних випадків, професійних  захворювань  і  аварій  на  виробництві,  затвердженого постановою  Кабінету  Міністрів  України  від  30  листопада  2011 року N 1232  (  1232-2011-п  );  { Абзац другий пункту 3.12 глави 3 із змінами,  внесеними  згідно з Наказом Міністерства соціальної політики N 148  ( z0236-17 ) від 31.01.2017 }
     складанні  санітарно-гігієнічної  характеристики  умов  праці  працівників,  які  проходять обстеження щодо наявності професійних  захворювань  (отруєнь);  {  Абзац  третій  пункту  3.12 глави 3 із  змінами,   внесеними  згідно  з  Наказом  Міністерства  соціальної  політики N 148 ( z0236-17 ) від 31.01.2017 }
     проведенні внутрішнього  аудиту  охорони  праці  та атестації  робочих місць на відповідність нормативно-правовим актам з охорони  праці;
     роботі комісій  з   приймання   в   експлуатацію   закінчених  будівництвом, реконструкцією або технічним переозброєнням об'єктів  виробничого та соціально-культурного призначення, відремонтованого  або   модернізованого  устаткування  в  частині  дотримання  вимог  охорони (безпеки) праці;
     розробленні  положень,  інструкцій,  розділу  "Охорона праці"  колективного  договору, інших актів  з охорони (безпеки) праці, що  діють  у межах підприємства; { Абзац шостий пункту 3.12 глави 3 із  змінами,   внесеними  згідно  з  Наказом  Міністерства  соціальної  політики N 148 ( z0236-17 ) від 31.01.2017 }
     складанні переліків  професій  і  посад,   згідно   з   якими  працівники  повинні  проходити  обов'язкові попередні і періодичні  медичні огляди;
     організації навчання з питань охорони праці;
     роботі комісії з перевірки знань з питань охорони праці.  
     3.13. Забезпечення   організаційної   підтримки    (в    разі  наявності) роботи комісії з питань охорони праці підприємства.  
     3.14. Контроль за:
     виконанням  заходів,  передбачених  програмами,  планами щодо  поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища,  колективним договором та заходами, спрямованими на усунення причин  нещасних   випадків   і   професійних  захворювань  та  аварій  на  виробництві;  {  Абзац  другий  пункту  3.14  глави  3 із змінами,  внесеними  згідно з Наказом Міністерства соціальної політики N 148  ( z0236-17 ) від 31.01.2017 }
     проведенням ідентифікації та декларуванням  безпеки  об'єктів  підвищеної небезпеки;
     наявністю  в  структурних  підрозділах  інструкцій  з охорони  праці згідно з переліком професій, посад і видів робіт, своєчасним  внесенням  в  них  змін;  { Абзац четвертий пункту 3.14 глави 3 із  змінами,   внесеними  згідно  з  Наказом  Міністерства  соціальної  політики N 148 ( z0236-17 ) від 31.01.2017 }
     своєчасним проведенням  необхідних  випробувань  і  технічних  оглядів устаткування;
     станом запобіжних і захисних пристроїв, вентиляційних систем;
     своєчасним проведенням навчання з питань охорони праці,  всіх  видів інструктажу з охорони праці;
     забезпеченням працівників   відповідно    до    законодавства  спецодягом,  спецвзуттям  та  іншими  засобами  індивідуального та  колективного захисту, мийними та знешкоджувальними засобами;
     організацією зберігання,  прання, хімічного чищення, сушіння,  знепилювання і ремонту спеціального одягу,  спеціального взуття та  інших засобів індивідуального захисту;
     санітарно-гігієнічними і     санітарно-побутовими     умовами  працівників згідно з нормативно-правовими актами;
     своєчасним   і   правильним   наданням  працівникам  пільг  і  компенсацій  за  важкі  та  шкідливі умови праці, забезпеченням їх  лікувально-профілактичним  харчуванням,  молоком  або рівноцінними  йому  харчовими  продуктами,  газованою  солоною  водою,  наданням  оплачуваних    перерв   санітарно-оздоровчого   призначення   тощо  відповідно до вимог законодавства та колективного договору;
     дотриманням у   належному    безпечному    стані    території  підприємства, внутрішніх доріг та пішохідних доріжок;
     організацією  робочих місць відповідно до нормативно-правових  актів з охорони праці;
     використанням   цільових   коштів,  виділених  для  виконання  комплексних  заходів  для  досягнення  встановлених  нормативів та  підвищення існуючого рівня охорони праці;
     застосуванням  праці  жінок,  інвалідів  і  осіб, молодших 18  років, відповідно до законодавства;
     виконанням приписів посадових осіб органів державного нагляду  за охороною праці та поданням страхового експерта з охорони праці;
     проведенням  попередніх  (під  час  прийняття  на  роботу)  і  періодичних  (протягом  трудової  діяльності)   медичних   оглядів  працівників,  зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи  небезпечними  умовами праці або таких, де є потреба у професійному  доборі, щорічних  обов'язкових  медичних  оглядів  осіб  віком  до  21 року.  

            4. Права працівників служби охорони праці  

     Спеціалісти служби охорони праці мають право:
     видавати керівникам   структурних   підрозділів  підприємства  обов'язкові для виконання приписи (за формою  згідно  з  додатком)  щодо  усунення  наявних  недоліків,  одержувати  від них необхідні  відомості, документацію і пояснення з питань охорони праці. Припис  спеціаліста  з  охорони  праці  може  скасувати лише роботодавець.  Припис  складається  в  2  примірниках,  один  з  яких   видається  керівникові   робіт,   об'єкта,   цеху,   другий   залишається  та  реєструється у службі охорони праці,  і  зберігається  протягом  5  років.   Якщо   керівник   структурного   підрозділу  підприємства  відмовляється  від  підпису  в  одержанні  припису,  спеціаліст  з  охорони  праці  надсилає  відповідне  подання  на ім'я особи, якій  адміністративно  підпорядкований  цей  структурний  підрозділ, або  роботодавцю;
     зупиняти  роботу  виробництв,  дільниці,  машин,  механізмів,  устаткування  та  інших  засобів  виробництва у разі порушень, які  створюють  загрозу  життю або здоров'ю працівників; { Абзац третій  глави  4  із  змінами,  внесеними  згідно  з  Наказом Міністерства  соціальної політики N 148 ( z0236-17 ) від 31.01.2017 }
     вимагати відсторонення   від  роботи  осіб,  які  не  пройшли  передбачених   законодавством    медичного    огляду,    навчання,  інструктажу,  перевірки  знань  і  не мають допуску до відповідних  робіт або не виконують вимоги нормативно-правових актів з  охорони  праці;
     надсилати роботодавцю    подання    про    притягнення     до  відповідальності  посадових  осіб  та  працівників,  які порушують  вимоги щодо охорони праці;
     за поліпшення  стану  безпеки  праці  вносити  пропозиції про  заохочення працівників за активну працю;
     залучати, за   погодженням   з   роботодавцем  і  керівниками  підрозділів підприємства, спеціалістів підприємства для проведення  перевірок стану охорони праці. 

   5. Організація роботи служби охорони праці  

5.1. Робота   служби   охорони   праці  підприємства  повинна  здійснюватись відповідно до плану роботи  та  графіків  обстежень,  затверджених роботодавцем.  
     5.2. Робочі  місця  працівників  служби  охорони  праці мають  розміщуватись (як правило) в окремому приміщенні,  забезпечуватись  належною оргтехнікою,  технічними засобами зв'язку і бути зручними  для приймання відвідувачів.  
     5.3.   Для   проведення  навчання,  інструктажів,  семінарів,  лекцій, виставок може створюватись кабінет з охорони праці.
{  Пункт  5.3  глави  5  в редакції Наказу Міністерства соціальної  політики N 148 ( z0236-17 ) від 31.01.2017 }  
     5.4. Роботодавець  забезпечує  стимулювання ефективної роботи  працівників служби охорони праці.  
     5.5.  Працівники служби охорони праці не можуть залучатися до  виконання  функцій і завдань, не передбачених Законом України "Про  охорону  праці"  (  2694-12 ) і цим Типовим положенням та системою  управління охороною праці на підприємстві.
{  Пункт  5.5  глави  5  із  змінами,  внесеними  згідно з Наказом  Міністерства   соціальної   політики   N  148  (  z0236-17  )  від  31.01.2017 }  
     5.6. Служба охорони праці  взаємодіє  з  іншими  структурними  підрозділами,  службами,  фахівцями підприємства та представниками  профспілки,  а за її  відсутності  -  з  уповноваженими  найманими  працівниками особами з питань охорони праці.  
 

Заступник начальника управління   
нормативно-правового   
та юридичного забезпечення                          

  М.Кубієвич   

Пов'язані публікації
Кадри та зарплата
17:09
17:09

Охорона праці: права працівників, обов’язки роботодавця, служба охорони праці

Баланс-Бюджет № 13 від 1 квітня 2025 року Створення для працівників безпечних умов праці є обов’язком роботодавця. Для реалізації цієї гарантії на підприємстві створюється служба охорони праці. Розглянемо: як її створювати; хто може виконувати відповідні функції; права працівників та обов&rsq...

Таміла Радченко

31.03.2025 20 0 0

Охорона праці
13:19
13:19

Охорона праці: права працівників, обов’язки роботодавця, служба охорони праці

Створення для працівників безпечних умов праці є обов’язком роботодавця. Для реалізації цієї гарантії на підприємстві створюється служба охорони праці. Розглянемо: як її створювати; хто може виконувати відповідні функції; права працівників та обов’язки роботодавця у сфері охорони праці; ...

Таміла Радченко

28.03.2025 88 0 0

Кадри та зарплата
09:22
09:22

Чи може заклад культури ліквідувати службу охорони праці?

Баланс-Бюджет № 53 від 31 грудня 2024 року Практична ситуація Чи обов’язковими в штатному розписі закладу культури є працівники з охорони праці та як бути в разі браку відповідних кадрів? Так, посади спеціалістів з охорони праці або ж навіть відповідну службу роботодавець повинен передбачат...

Анна Канішевська

30.12.2024 23 0 0

Кадровий облік.
09:02
09:02

Чи може заклад культури ліквідувати службу охорони праці?

Чи обов’язковими в штатному розписі закладу культури є працівники з охорони праці та як бути в разі браку відповідних кадрів? Практична ситуація Чи обов’язковими в штатному розписі закладу культури є працівники з охорони праці та як бути в разі браку відповідних кадрів? Так, посади спе...

Анна Канішевська

30.12.2024 45 0 0

Роботодавцям
09:06
09:06

Охорона праці працівників, зайнятих на роботах зі зберігання та переробки зерна

Баланс-Агро № 51 від 17 грудня 2024 року Зберігання та переробка зерна входять до інфраструктури ринку зерна або комплексу виробничих і невиробничих формувань, які забезпечують умови виробництва зерна, його заготівлі, зберігання, переробки, реалізації, страхування, кредитно-фінансових та інших посл...

Павло Матюшко

13.12.2024 98 0 1

Оплата праці та кадри в С/Г
11:00
11:00

Охорона праці працівників, зайнятих на роботах зі зберігання та переробки зерна

Зберігання та переробка зерна входять до інфраструктури ринку зерна або комплексу виробничих і невиробничих формувань, які забезпечують умови виробництва зерна, його заготівлі, зберігання, переробки, реалізації, страхування, кредитно-фінансових та інших послуг. У цих процесах задіяно десятки тисяч п...

Павло Матюшко

12.12.2024 124 0 0

Правова допомога
13:52
13:52

Перевірки сільгосппідприємств із питань дотримання законодавства про пестициди та агрохімікати

Баланс-Агро № 44 від 31 жовтня 2023 року Відповідно до ст. 16–167 Закону від 02.03.1995 № 86/95-ВР «Про пестициди та агрохімікати» (далі – Закон № 86) державний нагляд (контроль) у сфері діяльності, пов’язаної з пестицидами та агрохімікатами, покладено на Міндовкілля, ...

Павло Матюшко

26.10.2023 236 0 0

Перевірки с/г підприємств
11:00
11:00

Перевірки сільгосппідприємств із питань дотримання законодавства про пестициди та агрохімікати

Відповідно до ст. 16–167 Закону від 02.03.1995 № 86/95-ВР «Про пестициди та агрохімікати» (далі – Закон № 86) державний нагляд (контроль) у сфері діяльності, пов’язаної з пестицидами та агрохімікатами, покладено на Міндовкілля, Мінагрополітики, МОЗ та ін. Заходи державн...

Павло Матюшко

26.10.2023 212 0 0

Кадри та зарплата
09:00
09:00

Охорона праці: організаційні, облікові та податкові аспекти

Баланс-Бюджет № 31 від 9 серпня 2021 року Роботодавець знає, що питання податків є вкрай актуальним, оскільки «шаленим причепом» тягне за собою догани, штрафні санкції, адміністративні та кримінальні справи. Звісно, якщо він ухиляється від відповідних оплат або порушує інші норми податк...

Сергій Кравцов

04.08.2021 115 0 0

Бухгалтерський облік
08:00
08:00

Охорона праці: організаційні, облікові та податкові аспекти

Роботодавець знає, що питання податків є вкрай актуальним, оскільки «шаленим причепом» тягне за собою догани, штрафні санкції, адміністративні та кримінальні справи. Звісно, якщо він ухиляється від відповідних оплат або порушує інші норми податкового законодавства. Але не всі роботодавці...

Сергій Кравцов

03.08.2021 347 0 0

Роботодавцям
09:57
09:57

Організація охорони праці на сільгосппідприємстві

Баланс-Агро № 22 від 7 червня 2021 року «Організація охорони праці на сільгосппідприємстві» Із цієї статті ви дізнаєтеся: усі роботодавці (і юрособи, і підприємці) зобов’язані забезпечити найманим працівникам безпечні та здорові умови праці (ст. 13 Закону від 14.10.92 р. № 2694-XI...

Маргарита Майоренко

04.06.2021 123 0 0

Оплата праці та кадри в С/Г
09:00
09:00

Організація охорони праці на сільгосппідприємстві

Із цієї статті ви дізнаєтеся: усі роботодавці (і юрособи, і підприємці) зобов’язані забезпечити найманим працівникам безпечні та здорові умови праці (ст. 13 Закону від 14.10.92 р. № 2694-XII «Про охорону праці», далі – Закон № 2694). Для цього роботодавець повинен насамперед ...

Маргарита Майоренко

02.06.2021 477 0 0

Публікації online видання Бібліотека «Баланс»
13:42
13:42

Накази з охорони праці

Бібліотека Баланс № 3 «Зразки наказів на всі випадки життя» Згідно із Законом від 14.10.92 р. № 2694-XII (далі - Закон № 2694) роботодавець повинен створити безпечні умови праці на робочому місці та забезпечити дотримання вимог законодавства відносно прав працівників у галузі охорони пр...

Маргарита Майоренко

29.01.2021 330 0 0

Роботодавцям
08:19
08:19

Перевіряємо документи з охорони праці

Баланс-Агро № 58-59 від 21 грудня 2020 року «Завершуємо рік: головні справи бухгалтера» Ситуація: у сільгосппідприємства великий штат співробітників (понад 100 чоловік). Воно дотримується всіх вимог з охорони праці. Однак, щоб у майбутньому під час перевірки в органів Держпраці не виник...

Ірина Самсоненко

17.12.2020 133 0 0

Оплата праці та кадри в С/Г
09:00
09:00

Перевіряємо документи з охорони праці

Ситуація: у сільгосппідприємства великий штат співробітників (понад 100 чоловік). Воно дотримується всіх вимог з охорони праці. Однак, щоб у майбутньому під час перевірки в органів Держпраці не виникли запитання, у кінці року підприємство хоче провести ревізію документів з охорони праці й усунути не...

Ірина Самсоненко

16.12.2020 322 0 2

Публікації online видання Бібліотека «Баланс»
12:33
12:33

Охорона праці в офісі

Бібліотека Баланс № 20 «Офісні витрати: як вести облік топ-об’єктів» У консультації йтиметься про основні обов’язки роботодавців у сфері охорони праці, у тому числі про те, які заходи вони повинні здійснювати в період карантину для організації безпечної роботи офісу. Крім то...

Анастасія Шевченко

26.10.2020 80 0 0

Зарплата і кадри
09:00
09:00

Охорона праці в офісі

У консультації йтиметься про основні обов’язки роботодавців у сфері охорони праці, у тому числі про те, які заходи вони повинні здійснювати в період карантину для організації безпечної роботи офісу. Крім того, розглянемо, у яких випадках потрібна служба охорони праці, а коли без неї можна обій...

Анастасія Шевченко

20.10.2020 353 0 1

Зарплата і кадри
13:30
13:30

Які документи з охорони праці мають бути на підприємстві

Закриття бухгалтерського року: згадати все! Завершення бухгалтерського року: відповідаємо на ваші запитання Практичная ситуація Наше підприємство включили до плану перевірок з охорони праці на 2020 рік. Ми страємося дотримуватися вимог охорони праці. Проте штрафи за порушення у цій сфері зараз неа...

Маргарита Майоренко

12.12.2019 1216 0 2

Господарські операції
13:11
13:11

Як отримати дозвіл на виконання небезпечних робіт

Спецпроект «Пальне-2020: ліцензування, адміністрування, контроль, відповідальність» Для отримання ліцензій на торгівлю та зберігання пального потрібно подати до органу ДПС ряд документів. Один із таких документів – копія дозволу на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та по...

Олена Кантерман

15.10.2019 945 0 0

Оплата праці та податки.
12:30
12:30

Як увести до штату гімназії посаду фахівця з охорони праці?

Оплата праці за професіями та галузями: запитання-відповіді (частина девята) Практична ситуація За яких умов у штат гімназій уводиться посада фахівця з охорони праці? Чи має він право на отримання підвищення до посадового окладу за роботу в такому закладі? На які виплати стимулюючого характеру може...

Олена Морєва

28.08.2019 4636 0 1

Про затвердження Типового положення про службу охорони праці

Головна:

  • Головна
  • Спецтема
  • Кадровик
  • Комерція
  • Агро
  • Медичні КНП
  • Спецрозбір
  • Реальна бухгалтерія
  • Агропорадники
  • Вебінари
  • Новини
  • Online бібліотека «Баланс»
  • Online видання «Баланс»
  • Online видання «Баланс-Агро»
  • Мітки

Підписатися на Uteka:

  • Спецтема - 8400 грн. / рік.
  • Кадровик - 7116 грн. / рік.
  • Комерція - 6864 грн. / рік.
  • Агро - 7248 грн. / рік.
  • Медичні КНП - 4416 грн. / рік.
  • Спецрозбір - 8400 грн. / рік.
  • Агропорадники - 3600 грн. / рік.
  • Вебінари - 6000 грн. / рік.
  • Online бібліотека «Баланс» - 8352 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс» - 7704 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс-Агро» - 7704 грн. / рік.
  • Популярні статті

Про нас:

  • Про нас
  • Зв'язатися з нами
  • Техпідтримка
  • Наші телефони
  • Користувацька угода

Партнери:

  • Depositphotos

Спільноти:

  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

© 2014-2025