• Професійні журнали
    • Uteka
    • Портал Баланс-Бюджет
    • Видання "Баланс-Клуб"
  • Новини
  • Вебінари
  • Спецрозбір
  • Правова база
  • Конкурс
  • Магазин
  • Академiя
    Beta
  • Сервіси
  • Свiт позитива
  • Про нас
  • UAB: Кредити для Агро
  • Розділи
  • Головна
  • Правова база
    • Всі категорії
    • Всі категорії Ютека
    • Агро
    • Комерція
    • Новини
    • Спецрозбір
    • Медичні КНП
    • Вебінари
    • Online бібліотека «Баланс»
    • Online видання «Баланс»
    • Online видання «Баланс-Агро»
    • Агропорадники
    • Реальна бухгалтерія
    • Спецтема
    • Кадровик
    • Консультаційна лінія
    • ----------------
    • Всі категорії порталу Бюджет
    • Баланс-Бюджет
    • Online Баланс-Бюджет
    • Спецвипуски. Освіта
    • Держоргани
    • Спецпроєкти Бюджет
    • Новини Бюджет
    • Сервіси. Баланс-Бюджет
    • Вебінари. Баланс-Бюджет
    • ----------------
    • Моя професія
    • Моє життя
    • Бухгалтерська кухня
    • Uteka
    • ----------------
    • Календар бухгалтера
    • Дані для розрахунків
    • Калькулятори
    • Форми і бланки
    • Зразки
    • Чеклісти
    • ----------------
    • Правова база
  • Вхід
  • Підписатися
  • Кадровик
    • Трудовий та цивільний договір
    • Трудові відносини
    • Відпустки та час відпочинку
    • Військовий облік та бронювання
    • Пільги та гарантії працівникам
    • Режим роботи та робочий час
    • Навчання та стажування
    • Кадрове діловодство
    • Професійна класифікація
    • Охорона праці
    • Соціальне страхування
    • Перевірки та відповідальність
    • Юридична консультація
    • Звітність
    • Зразки кадрових документів
    • Спецвипуски для кадровика
  • Комерція
    • Зовнішньоекономічна діяльність
    • Документообiг
    • Зарплата і кадри
    • Карантин
    • МСФЗ
    • Робота з приватними підприємцями
    • Розрахунки
    • Спецвипуски для комерційних підприємств
    • Схеми бухгалтерських проводок
    • Облік, податки та звiтнiсть
    • Господарські операції
    • Приватний підприємець
    • Фінансовий аудит
    • Школа бухгалтера: просто про облік
    • Юридичні консультації
    • Перевірки
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Комерція
  • Агро
    • Державна підтримка та інвестиції
    • Земля та земельні правовідносини
    • Карантин
    • Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
    • Оплата праці та кадри в С/Г
    • Галузевий бухгалтерський облік в С/Г
    • Перевірки с/г підприємств
    • Фермерське господарство
    • Господарські операції в агросекторі
    • Розрахунки в С/Г
    • Спецвипуски для агропідприємств
    • Школа бухгалтера с/г галузі
    • Юридичні консультації
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Агро
  • Медичні КНП
    • Організаційні документи
    • Планування діяльності
    • Бухоблік та оподаткування
    • Оплата праці та кадровий облік
    • Юридична підтримка
    • Карантин
Чеклісти Баланс-Бюджет Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Краще
 
Проф. журнали Новини Правова база Конкурс Магазин Академiя
Beta
Сервіси Бюджет Свiт позитива
Підписатися на Uteka Техпідтримка Моя база
Мій кабінет
Проф. журнали
Головна Спецтема Кадровик Комерція Агро Медичні КНП Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Вебінари Новини Online бібліотека «Баланс» Online видання «Баланс» Online видання «Баланс-Агро» Краще
Конкурс
Про конкурс Особистий кабінет
Магазин
Всі розділи Книжки Проф. журнали Заходи Сувеніри Бухгал.система "Баланс" Комплекти Uteka Доставка і оплата Контакти
Сервіси
Чеклісти Календар бухгалтера Дані для розрахунків Калькулятори Форми і бланки Зразки
Бюджет
Баланс-Бюджет Спецвипуски. Освіта Новини Бюджет Вебінари. Баланс-Бюджет Медицина Держоргани Спецпроєкти Бюджет Online Баланс-Бюджет
Свiт позитива
Моє життя Бухгалтерська кухня Uteka Моя професія Листівки
Академiя
Всі курси Партнерство Техпідтримка
  • Усі документи
  • Про затвердження По...
Зміст документа
Зміст документа
Детальна інформація

Наразі діє

Набрання чинності 04.08.2020

Тип документа

Наказ

Номер документа

398

Дата затвердження

06.07.2020

Дата вступу в дію

04.08.2020

Суб'єкт нормотворчості

Міністерство фінансів України

Галузі

Адміністративне право

Наказом затверджується порядок проходження стажування кандидатами в аудитори та набуття практичного досвіду шляхом працевлаштування у суб'єкта аудиторської діяльності.

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

НАКАЗ

06.07.2020                 м. Київ                      N 398

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
22 липня 2020 р. за N 689/34972

Про затвердження Порядку проходження стажування

Відповідно до частини десятої статті 19 Закону України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність"

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Порядок проходження стажування, що додається.

2. Департаменту методології бухгалтерського обліку та нормативного забезпечення аудиторської діяльності в установленому порядку забезпечити:

подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;

оприлюднення цього наказу.

3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Воробей С. І.

 

Міністр

С. Марченко


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів України
06 липня 2020 року N 398

ПОРЯДОК
проходження стажування

I. Загальні положення

1. Цей Порядок визначає процедуру, обсяг, тривалість та організацію проходження стажування кандидатами в аудитори та набуття практичного досвіду шляхом працевлаштування у суб'єкта аудиторської діяльності.

2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:

кандидат в аудитори - фізична особа, яка має намір бути аудитором;

стажування кандидата в аудитори - практична підготовка із провадження аудиторської діяльності, що не передбачає трудових відносин із суб'єктом аудиторської діяльності.

Інші терміни вживаються у значеннях, визначених Законом України "Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність" (далі - Закон).

II. Форми набуття практичного досвіду аудиторської діяльності

1. Відповідно до Закону кандидат в аудитори набуває практичного досвіду аудиторської діяльності не менше трьох років шляхом:

стажування у суб'єкта аудиторської діяльності та/або

працевлаштування у суб'єкта аудиторської діяльності.

2. Кандидат в аудитори вважається таким, що набув практичного досвіду із провадження аудиторської діяльності шляхом працевлаштування у суб'єкта аудиторської діяльності, якщо він має стаж роботи в суб'єкта аудиторської діяльності на умовах повного робочого дня або за сумісництвом (суб'єкт аудиторської діяльності сплачував єдиний соціальний внесок щодо такої особи у встановленому законом порядку та розмірі) на посаді помічника аудитора, або на іншій посаді, пов'язаній з проведенням аудиту, не менше трьох років.

3. Кандидат в аудитори може розпочати стажування в суб'єкта аудиторської діяльності під час здобуття або після отримання вищої освіти, а також після успішного складання одного з теоретичних іспитів та/або кваліфікаційного іспиту.

Якщо кандидат в аудитори не розпочав стажування до складання кваліфікаційного іспиту, він зобов'язаний пройти стажування протягом чинності свідоцтва про складання іспитів з теоретичних знань та кваліфікаційного іспиту, виданого на підставі рішення Комісії з атестації центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту.

4. Для проходження стажування кандидат в аудитори вільно обирає суб'єкта аудиторської діяльності, на базі якого набуватиме практичного досвіду із провадження аудиторської діяльності. Суб'єкт аудиторської діяльності може відмовитися від проходження стажування кандидатом в аудитори на його базі.

Кандидат в аудитори може проходити стажування у декількох суб'єктів аудиторської діяльності.

5. Кандидат в аудитори проходить стажування в суб'єкта аудиторської діяльності на підставі договору про стажування. Індивідуальна програма стажування є невід'ємним додатком до такого договору.

За пропозицією однієї зі сторін договору до нього можуть вноситися зміни шляхом укладення відповідної додаткової угоди.

Кандидат в аудитори інформує Інспекцію із забезпечення якості Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю (далі - Інспекція) про укладення договору про стажування.

6. Під час проходження стажування в суб'єкта аудиторської діяльності кандидату в аудитори призначається керівник стажування з числа досвідчених аудиторів.

7. Стажування здійснюється за індивідуальною програмою, яку розробляє керівник стажування та затверджує керівник суб'єкта аудиторської діяльності.

8. Індивідуальна програма стажування має включати залучення кандидата в аудитори до виконання завдань з аудиту та, щонайменше, містити інформацію про її обсяг, тривалість, очікувані результати.

9. Загальний період стажування кандидата в аудитори в суб'єкта аудиторської діяльності (декількох суб'єктах аудиторської діяльності) має становити 1095 календарних днів, при цьому сумарна кількість часу на виконання індивідуальної програми стажування має становити щонайменше 1000 годин.

10. У процесі стажування кандидат в аудитори вивчає практичні аспекти організації роботи з надання аудиторських послуг, застосування міжнародних стандартів аудиту, набуває нових та вдосконалює здобуті професійні навички та уміння, на практиці застосовує професійні знання, розвиває професійні та етичні якості, необхідні для провадження аудиторської діяльності.

11. Під час проходження стажування плата з кандидата в аудитори суб'єктом аудиторської діяльності не стягується.

12. У разі порушення суб'єктом аудиторської діяльності законних прав та інтересів кандидата в аудитори, така особа може звернутися до Комісії з атестації щодо розгляду цієї справи. У разі наявності та достатності підстав Комісія з атестації звертається до Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю або Аудиторської палати України щодо порушення дисциплінарного провадження стосовно відповідного суб'єкта аудиторської діяльності.

13. У разі розголошення кандидатом в аудитори конфіденційної інформації суб'єкта аудиторської діяльності або неетичної поведінки кандидата в аудитори, суб'єкт аудиторської діяльності може припинити проходження стажування на його базі та поінформувати про це Комісію з атестації через Інспекцію. У разі припинення стажування з таких підстав кандидату в аудитори надається негативна характеристика.

Кандидат в аудитори може оскаржити дії суб'єкта аудиторської діяльності до Комісії з атестації через Інспекцію. У разі доведення необґрунтованості дій суб'єкта аудиторської діяльності Комісія з атестації за пропозицією Інспекції (за результатами попереднього опрацювання питання з суб'єктом аудиторської діяльності) призначає кандидату в аудитори суб'єкта аудиторської діяльності, на базі якого він продовжить проходження стажування.

III. Оформлення результатів стажування

1. Після закінчення стажування в суб'єкта аудиторської діяльності кандидат в аудитори складає звіт про виконання індивідуальної програми, з урахуванням якого керівник стажування готує характеристику за результатами набуття практичного досвіду. У характеристиці наводяться період стажування, оцінка набутих кандидатом в аудитори практичних навичок, результати виконання завдань індивідуальної програми та висновок про рівень практичної підготовки кандидата в аудитори для провадження аудиторської діяльності.

2. За умови досягнення критеріїв щодо періоду стажування, встановлених пунктом 9 розділу II цього Порядку, кандидат в аудитори подає до Інспекції затверджену суб'єктом аудиторської діяльності індивідуальну програму та характеристику за результатами набуття практичного досвіду з позитивним висновком про рівень практичної підготовки кандидата в аудитори для провадження аудиторської діяльності. Якщо протягом стажування кандидат в аудитори проходив стажування в декількох суб'єктах аудиторської діяльності, таким кандидатом в аудитори до Інспекції подаються відповідні документи від усіх суб'єктів аудиторської діяльності.

3. У разі набуття кандидатом в аудитори практичного досвіду аудиторської діяльності шляхом працевлаштування у суб'єкта аудиторської діяльності, таким кандидатом в аудитори до Інспекції подаються документи, що засвідчують трудові відносини із суб'єктом аудиторської діяльності протягом трьох років, зокрема завірені в установленому порядку копії трудової книжки та/або трудових договорів, а також довідка про сплату суб'єктом аудиторської діяльності єдиного соціального внеску щодо кандидата в аудитори протягом трудових відносин.

4. У разі якщо протягом періоду, визначеного пунктом 9 розділу II цього Порядку, кандидат в аудитори набув практичного досвіду аудиторської діяльності як шляхом працевлаштування у суб'єкта аудиторської діяльності, так і шляхом стажування, таким кандидатом в аудитори до Інспекції подаються документи, передбачені пунктами 1 - 3 цього розділу.

5. Якщо кандидат в аудитори не виконав вимоги Закону щодо періоду стажування або характеристика за результатами набуття практичного досвіду містить негативний висновок про рівень практичної підготовки кандидата в аудитори для провадження аудиторської діяльності, ця особа вважається такою, що не пройшла стажування.

6. Інспекція опрацьовує матеріали про набуття практичного досвіду аудиторської діяльності, що надійшли від кандидатів в аудитори, та передає їх на розгляд Комісії з атестації.

Інспекція може звертатися до кандидата в аудитори та суб'єкта аудиторської діяльності (суб'єктів аудиторської діяльності), на базі якого (яких) проходить стажування, із запитом з метою уточнення (підтвердження) документів, поданих кандидатом в аудитори.

7. Кандидат в аудитори може подати до Інспекції документи, передбачені пунктами 1 - 3 цього розділу, із характеристикою за результатами набуття практичного досвіду, яка містить негативний висновок про рівень практичної підготовки кандидата в аудитори для провадження аудиторської діяльності, та аргументованими запереченнями (з підтверджуючими документами у разі їх наявності) щодо необґрунтованості негативного висновку в характеристиці. Інспекція опрацьовує подані кандидатом в аудитори матеріали, отримує пояснення суб'єкта аудиторської діяльності та передає відповідні матеріали на розгляд Комісії з атестації.

За результатами розгляду Комісія з атестації може прийняти рішення про відхилення заперечень кандидата в аудитори або запропонувати кандидату в аудитори додатково скласти кваліфікаційний іспит. За умови успішного складання кваліфікаційного іспиту Комісія з атестації може прийняти рішення про проходження кандидатом в аудитори стажування.

 

В. о. директора Департаменту
методології бухгалтерського обліку
та нормативного забезпечення
аудиторської діяльності

Л. Гапоненко

Пов'язані публікації
Новини законодавства
10:49
10:49

Документи, що набрали чинності з 01 по 07 серпня 2020 року

Закон України від 20.09.2019 № 129-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг»; Закон України від 20.09.2019 № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій...

Редакція

07.08.2020 1072 0 0

Про затвердження Порядку проходження стажування

Головна:

  • Головна
  • Спецтема
  • Кадровик
  • Комерція
  • Агро
  • Медичні КНП
  • Спецрозбір
  • Реальна бухгалтерія
  • Агропорадники
  • Вебінари
  • Новини
  • Online бібліотека «Баланс»
  • Online видання «Баланс»
  • Online видання «Баланс-Агро»
  • Мітки

Підписатися на Uteka:

  • Спецтема - 8400 грн. / рік.
  • Кадровик - 7116 грн. / рік.
  • Комерція - 6864 грн. / рік.
  • Агро - 7248 грн. / рік.
  • Медичні КНП - 4416 грн. / рік.
  • Спецрозбір - 8400 грн. / рік.
  • Агропорадники - 3600 грн. / рік.
  • Вебінари - 6000 грн. / рік.
  • Online бібліотека «Баланс» - 8352 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс» - 7704 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс-Агро» - 7704 грн. / рік.
  • Популярні статті

Про нас:

  • Про нас
  • Зв'язатися з нами
  • Техпідтримка
  • Наші телефони
  • Користувацька угода

Партнери:

  • Depositphotos

Спільноти:

  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

© 2014-2025