• Професійні журнали
    • Uteka
    • Портал Баланс-Бюджет
    • Видання "Баланс-Клуб"
  • Новини
  • Вебінари
  • Спецрозбір
  • Правова база
  • Конкурс
  • Магазин
  • Академiя
    Beta
  • Сервіси
  • Свiт позитива
  • Про нас
  • UAB: Кредити для Агро
  • Розділи
  • Головна
  • Правова база
    • Всі категорії
    • Всі категорії Ютека
    • Агро
    • Комерція
    • Новини
    • Спецрозбір
    • Медичні КНП
    • Вебінари
    • Online бібліотека «Баланс»
    • Online видання «Баланс»
    • Online видання «Баланс-Агро»
    • Агропорадники
    • Реальна бухгалтерія
    • Спецтема
    • Кадровик
    • Консультаційна лінія
    • ----------------
    • Всі категорії порталу Бюджет
    • Баланс-Бюджет
    • Online Баланс-Бюджет
    • Спецвипуски. Освіта
    • Держоргани
    • Спецпроєкти Бюджет
    • Новини Бюджет
    • Сервіси. Баланс-Бюджет
    • Вебінари. Баланс-Бюджет
    • ----------------
    • Моя професія
    • Моє життя
    • Бухгалтерська кухня
    • Uteka
    • ----------------
    • Календар бухгалтера
    • Дані для розрахунків
    • Калькулятори
    • Форми і бланки
    • Зразки
    • Чеклісти
    • ----------------
    • Правова база
  • Вхід
  • Підписатися
  • Кадровик
    • Трудовий та цивільний договір
    • Трудові відносини
    • Відпустки та час відпочинку
    • Військовий облік та бронювання
    • Пільги та гарантії працівникам
    • Режим роботи та робочий час
    • Навчання та стажування
    • Кадрове діловодство
    • Професійна класифікація
    • Охорона праці
    • Соціальне страхування
    • Перевірки та відповідальність
    • Юридична консультація
    • Звітність
    • Зразки кадрових документів
    • Спецвипуски для кадровика
  • Комерція
    • Зовнішньоекономічна діяльність
    • Документообiг
    • Зарплата і кадри
    • Карантин
    • МСФЗ
    • Робота з приватними підприємцями
    • Розрахунки
    • Спецвипуски для комерційних підприємств
    • Схеми бухгалтерських проводок
    • Облік, податки та звiтнiсть
    • Господарські операції
    • Приватний підприємець
    • Фінансовий аудит
    • Школа бухгалтера: просто про облік
    • Юридичні консультації
    • Перевірки
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Комерція
  • Агро
    • Державна підтримка та інвестиції
    • Земля та земельні правовідносини
    • Карантин
    • Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
    • Оплата праці та кадри в С/Г
    • Галузевий бухгалтерський облік в С/Г
    • Перевірки с/г підприємств
    • Фермерське господарство
    • Господарські операції в агросекторі
    • Розрахунки в С/Г
    • Спецвипуски для агропідприємств
    • Школа бухгалтера с/г галузі
    • Юридичні консультації
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Агро
  • Медичні КНП
    • Організаційні документи
    • Планування діяльності
    • Бухоблік та оподаткування
    • Оплата праці та кадровий облік
    • Юридична підтримка
    • Карантин
Чеклісти Баланс-Бюджет Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Краще
 
Проф. журнали Новини Правова база Конкурс Магазин Академiя
Beta
Сервіси Бюджет Свiт позитива
Підписатися на Uteka Техпідтримка Моя база
Мій кабінет
Проф. журнали
Головна Спецтема Кадровик Комерція Агро Медичні КНП Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Вебінари Новини Online бібліотека «Баланс» Online видання «Баланс» Online видання «Баланс-Агро» Краще
Конкурс
Про конкурс Особистий кабінет
Магазин
Всі розділи Книжки Проф. журнали Заходи Сувеніри Бухгал.система "Баланс" Комплекти Uteka Доставка і оплата Контакти
Сервіси
Чеклісти Календар бухгалтера Дані для розрахунків Калькулятори Форми і бланки Зразки
Бюджет
Баланс-Бюджет Спецвипуски. Освіта Новини Бюджет Вебінари. Баланс-Бюджет Медицина Держоргани Спецпроєкти Бюджет Online Баланс-Бюджет
Свiт позитива
Моє життя Бухгалтерська кухня Uteka Моя професія Листівки
Академiя
Всі курси Партнерство Техпідтримка
  • Усі документи
  • Про затвердження ти...
Зміст документа
Зміст документа
Детальна інформація

Наразі діє

Набрання чинності 28.12.2022

Тип документа

Наказ

Номер документа

431

Дата затвердження

13.12.2022

Дата вступу в дію

28.12.2022

Суб'єкт нормотворчості

Міністерство фінансів України

Галузі

Адміністративне право

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 13.12.2022 р. № 431

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
28 грудня 2022 р. за № 1692/39028

Про затвердження типових форм з обліку та списання запасів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання

(зі змінами, внесеними наказом Мінфіну від 02.01.2023 р. № 2)

Відповідно до статті 56 Бюджетного кодексу України, Закону України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” та підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375,

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити такі, що додаються:

- Порядок складання типових форм з обліку та списання запасів суб’єктами державного сектору;

- типові форми з обліку та списання запасів суб’єктами державного сектору:

  • Акт приймання-передачі запасів

  • Акт про приймання запасів

  • Прибутковий ордер

  • Акт списання запасів

  • Накладна (вимога)

  • Меню-вимога на видачу продуктів харчування

  • Лімітно-забірна картка

  • Картка (книга) складського обліку запасів

  • Журнал реєстрації битого посуду

  • Відомість з надходження продуктів харчування

  • Відомість з витрачання продуктів харчування

  • Матеріальний ярлик

2. Департаменту методології бухгалтерського обліку та нормативного забезпечення аудиторської діяльності в установленому порядку забезпечити:

- подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;

- оприлюднення цього наказу.

3. Цей наказ набирає чинності з 01 січня 2023 року, але не раніше дня офіційного опублікування.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра фінансів України Воробей С. І.

Міністр

Сергій МАРЧЕНКО


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів України
13 грудня 2022 року № 431

Порядок
складання типових форм з обліку та списання запасів суб’єктами державного сектору

I. Загальні положення

1. Цей Порядок застосовується при складанні типових форм з обліку та списання запасів розпорядниками бюджетних коштів, Державною казначейською службою України та фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування (далі – суб’єкти державного сектору).

2. Терміни у цьому Порядку застосовуються у значеннях, визначених Бюджетним кодексом України, Законом України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі та іншими нормативно-правовими актами України.

3. Суб’єкти державного сектору відповідно до галузевих особливостей можуть розробляти власні форми для оформлення господарських операцій з надходження, руху та вибуття запасів, які повинні містити обов’язкові реквізити, визначені Законом України “Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні”, Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за № 168/704, та цим Порядком, та затверджувати їх розпорядчим документом про організацію бухгалтерського обліку.

4. Приймання та оприбуткування матеріальних цінностей, які надійшли від постачальників або від переробників з переробки на стороні, можуть оформлюватись товарно-транспортною накладною з використанням штампа (позначення) про оприбуткування.

5. Вибуття запасів шляхом реалізації може оформлюватись товарно-транспортною накладною, яку виписує уповноважена особа суб’єкта державного сектору на основі господарського договору, дозволу керівника або уповноваженої ним особи.

6. Реєстрація первинних документів з надходження та вибуття запасів може оформлюватися реєстром, який складається матеріально відповідальною особою в довільній формі та містить інформацію про кількість первинних документів, номери первинних документів тощо. Реєстр подається до бухгалтерської служби суб’єкта державного сектору разом з відповідними первинними документами та додатками (за наявності) у строки, передбачені графіком документообороту.

7. Інформація про залишок запасів у місцях зберігання на початок і кінець місяця, про їх надходження та витрачання відображається у матеріальному звіті, який складається матеріально відповідальною особою в довільній формі та подається до бухгалтерської служби в строки, передбачені графіком документообороту. Матеріальний звіт заповнюється у кількісному вимірі на підставі первинних документів про наявність та рух запасів.

8. У разі необхідності суб’єкти державного сектору можуть передбачати графіком документообороту ведення опису карток з обліку запасів, який складається у довільній формі.

9. Типові форми з обліку та списання запасів можуть застосовуватися юридичними особами, створеними відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності.

II. Вимоги до складання типових форм

1. Акт приймання-передачі запасів

1. Акт приймання-передачі запасів застосовується для оформлення господарських операцій з безоплатного отримання та передачі матеріальних цінностей, визнаних запасами (розподілення, внутрішнього переміщення (внутрівідомчої безоплатної передачі) матеріальних цінностей в межах органу, уповноваженого управляти об’єктами державної (комунальної) власності тощо). Цей акт може застосовуватися при отриманні матеріальних цінностей як гуманітарної допомоги, дарунка, безповоротної допомоги.

2. Інформація про матеріальні цінності вноситься до акта із зазначенням найменування або однорідної групи (виду), номенклатурного номера (у разі ведення обліку за номенклатурними номерами), одиниці виміру, вартості, кількості, суми та інших відомостей. В інших відомостях зазначаються необхідні додаткові дані, які не зазначені у формі.

3. Акт складається у двох примірниках (по одному примірнику для кожної сторони, що приймає та передає матеріальні цінності) комісією, призначеною розпорядженням (наказом) керівника (уповноваженої особи) суб’єкта державного сектору, що передає матеріальні цінності.

Акт затверджується керівником (уповноваженою особою) суб’єкта державного сектору, що передає матеріальні цінності. Після оформлення акт разом з документацією, що стосується матеріальних цінностей, передається до бухгалтерської служби суб’єкта державного сектору.

Після перевірки акта за формою та змістом бухгалтерська служба переносить інформацію до облікових регістрів, про що робиться відмітка.

4. При отриманні матеріальних цінностей як гуманітарної допомоги, дарунка, безповоротної допомоги акт приймання-передачі може складати комісія суб’єкта державного сектору, який приймає матеріальні цінності. У цьому випадку акт може бути складений в одному примірнику та затверджений керівником (уповноваженою особою) суб’єкта державного сектору, що приймає матеріальні цінності.

2. Акт про приймання запасів

1. Акт про приймання запасів застосовується для оформлення господарських операцій з приймання суб’єктом державного сектору матеріальних цінностей, визнаних запасами, за якими існують кількісні або якісні розбіжності з даними супроводжувальних документів постачальників, а також при прийманні матеріальних цінностей, які прибули без документів.

2. Цей акт може застосовуватись при прийманні матеріальних цінностей на відповідальне зберігання.

3. В акті зазначається інформація щодо назви та дати документа, за яким прийнято вантаж, що прибув, а також номер і дата супровідного транспортного документа, відправник, одержувач, постачальник, договір про постачання, найменування або однорідна група (вид), одиниця виміру, кількість, вартість, сума за документами та фактично виявлених матеріальних цінностей, кількість, сума браку та бою, нестачі та надлишки, висновок комісії та інші відомості. В інших відомостях зазначаються необхідні додаткові дані, які не зазначені у формі.

4. Акт складається комісією, призначеною розпорядженням (наказом) керівника (уповноваженої особи) суб’єкта державного сектору, що приймає матеріальні цінності, у двох примірниках у присутності матеріально відповідальної особи та представника відправника (постачальника), а в разі неявки останнього або якщо виклик відправника (постачальника) не є обов’язковим, – представника незацікавленої організації.

Факт приймання та оприбуткування матеріальних цінностей на зберігання підтверджується підписом матеріально відповідальної особи, що прийняла їх на відповідальне зберігання.

5. Акт затверджується керівником суб’єкта державного сектору або уповноваженою ним особою. Після оформлення акт разом з документами (рахунками-фактур, накладними тощо) передається до бухгалтерської служби. Перший примірник акта використовується для обліку прийнятих матеріальних цінностей, другий – для направлення претензії постачальнику.

6. Після перевірки акта за формою та змістом бухгалтерська служба переносить інформацію до облікових регістрів, про що робиться відмітка.

3. Прибутковий ордер

1. Прибутковий ордер застосовується для оформлення господарських операцій з отримання матеріальних цінностей, які надходять від постачальників (за відсутності первинних документів від постачальника) або від переробників з переробки на стороні, оприбуткування матеріальних цінностей, які відповідають критеріям визнання запасів, але раніше не були відображені в балансі, а також отриманих від ліквідації та розбирання необоротних активів.

2. Прибутковий ордер складається матеріально відповідальною особою у двох примірниках у день надходження матеріальних цінностей на склад. Перший примірник залишається у матеріально відповідальної особи, другий передається до бухгалтерської служби.

3. Графа “Номер паспорта” заповнюється при оформленні господарських операцій щодо матеріальних цінностей, які містять дорогоцінні матеріали та каміння.

4. Акт списання запасів

1. Акт списання запасів застосовується для оформлення господарських операцій зі списання запасів.

2. В акті вказується найменування або однорідна група (вид) запасів, номенклатурний номер (у разі ведення обліку за номенклатурними номерами), одиниця виміру, кількість, вартість, сума та підстава для списання.

3. Акт складається у двох примірниках комісією, призначеною розпорядженням (наказом) керівника суб’єкта державного сектору або уповноваженою ним особою та затверджується керівником суб’єкта державного сектору або уповноваженою ним особою.

Перший примірник акта передається до бухгалтерської служби для перенесення інформації до облікових регістрів, про що робиться відмітка, другий залишається у матеріально відповідальної особи.

5. Накладна (вимога)

1. Накладна (вимога) застосовується для оформлення господарських операцій з руху матеріальних цінностей в межах суб’єкта державного сектору, а саме для надходження на склад матеріальних цінностей власного виробництва (готової продукції, напівфабрикатів, допоміжних матеріалів), внутрішнього переміщення матеріальних цінностей в межах суб’єкта державного сектору, їх відпуску виробничим підрозділам та іншим структурним підрозділам, що розташовані на іншій, ніж підрозділ, що їх відпускає, території. Накладна (вимога) може застосовуватися для оформлення господарських операцій з відпуску матеріальних цінностей стороннім організаціям, повернення постачальнику матеріальних цінностей неналежної якості, а також повернення матеріальних цінностей, прийнятих на відповідальне зберігання.

Передача в експлуатацію малоцінних та швидкозношуваних предметів оформлюється окремою накладною (вимогою).

2. Інформація про матеріальні цінності вноситься до накладної (вимоги) із зазначенням найменування або однорідної групи (виду) матеріальних цінностей, номенклатурного номера (у разі ведення обліку за номенклатурними номерами), одиниці виміру, вартості, кількості, суми.

3. Накладна (вимога) складається матеріально відповідальною особою, що передає матеріальні цінності, у трьох примірниках та підписується матеріально відповідальною особою, яка передає, та матеріально відповідальною особою, яка приймає матеріальні цінності, керівником (уповноваженою особою) суб’єкта державного сектору та головним бухгалтером (спеціалістом, на якого покладено виконання обов’язків бухгалтерської служби). Перший примірник накладної (вимоги) передається до бухгалтерської служби, два інших, по одному примірнику для кожного, залишаються у матеріально відповідальних осіб.

6. Меню-вимога на видачу продуктів харчування

1. Меню-вимога на видачу продуктів харчування застосовується для оформлення господарських операцій з відпуску продуктів харчування зі складу.

2. У меню-вимозі зазначаються кількість одержувачів харчування, найменування й кількість продуктів харчування, що підлягають закладці на сніданок, обід, полуденок, вечерю, їх вартість та сума.

3. Меню-вимога складається щодня на підставі норм розкладки продуктів харчування та даних про кількість осіб, що одержують харчування.

Меню-вимога затверджується керівником суб’єкта державного сектору або уповноваженою ним особою.

4. Меню-вимога разом із розписками осіб про видачу та отримання продуктів харчування передається до бухгалтерської служби у терміни, встановлені графіком документообороту, але не рідше ніж тричі на місяць.

Дані меню-вимоги записуються у відомість з витрачання продуктів харчування.

7. Лімітно-забірна картка

1. Лімітно-забірна картка застосовується для оформлення господарських операцій з відпуску матеріальних цінностей, що систематично витрачаються, а також для поточного контролю за додержанням встановлених лімітів відпуску матеріальних цінностей на виробничі потреби та є документом для списання матеріальних цінностей зі складу.

2. У картці зазначаються найменування або однорідна група (вид) матеріальних цінностей, номенклатурний номер (у разі ведення обліку за номенклатурними номерами), одиниця виміру, ліміт, дата, кількість відпущених матеріальних цінностей, залишок ліміту, дата та кількість повернутих матеріальних цінностей.

У лімітно-забірній картці за потреби може зазначатись кількість тари, яку повернуто отримувачем.

3. Лімітно-забірні картки виписуються уповноваженими особами на одне або декілька найменувань (номенклатурних номерів) у двох примірниках: перший – для отримувача матеріальних цінностей (цеху, дільниці), другий – для складу.

4. Відпуск матеріальних цінностей у виробництво здійснюється складом при пред’явленні отримувачем матеріальних цінностей свого примірника лімітно-забірної картки. Кількість відпущених матеріальних цінностей, дата та залишок ліміту проставляється матеріально відповідальною особою в обох примірниках. Матеріально відповідальна особа ставить свій підпис у лімітно-забірній картці отримувача, а на лімітно-забірній картці складу ставить свій підпис отримувач.

По лімітно-забірній картці ведеться також облік матеріальних цінностей, що не були використані у виробництві (повернення). При цьому інші додаткові документи не складаються.

Відпуск матеріальних цінностей здійснюється із суворим дотриманням ліміту, якщо такий встановлений.

Понадлімітований відпуск матеріальних цінностей, зміна ліміту та заміна одного матеріалу іншим здійснюється з дозволу керівника суб’єкта державного сектору або уповноваженої ним особи.

Понадлімітований відпуск матеріальних цінностей оформлюється випискою окремої накладної (вимоги). Аналогічно оформлюється й заміна одного матеріалу іншим, для чого в лімітно-забірній картці робиться примітка “Див. вимогу № __” та відповідно зменшується залишок ліміту. При зміні ліміту раніше встановлений ліміт перекреслюється й зверху надписується новий ліміт. Виправлення підтверджуються підписом особи, яка встановила ліміт та внесла зміни.

5. Лімітно-забірна картка затверджується керівником суб’єкта державного сектору або уповноваженою ним особою.

6. Після закінчення місяця або після використання ліміту (при лімітованому відпуску) лімітно-забірні картки разом з іншими прибутково-видатковими документами подаються до бухгалтерської служби суб’єкта державного сектору для відображення в обліку.

8. Картка (книга) складського обліку запасів

1. Картка складського обліку запасів застосовується для обліку матеріалів, продуктів харчування, готових виробів та інших запасів на складі (за винятком дорогоцінних металів для протезування та медикаментів і перев’язувальних засобів).

2. Картка ведеться матеріально відповідальною особою за найменуванням або однорідною групою (видом) запасів, номенклатурним номером (у разі ведення обліку за номенклатурними номерами) із зазначенням одиниці виміру, марки, ґатунку та кількості запасів.

3. Записи в картці ведуть матеріально відповідальні особи на підставі прибутково-видаткових документів у день, коли відбувається господарська операція. Після кожного запису виводиться залишок запасів.

4. Для обліку руху запасів на складі суб’єкти державного сектору можуть застосовувати книгу складського обліку запасів.

Призначення книги та порядок її ведення такі ж, як картки складського обліку запасів.

9. Журнал реєстрації битого посуду

1. Журнал реєстрації битого посуду ведеться для списання розбитого посуду суб’єктами державного сектору, що мають у своєму складі їдальні, харчоблоки, лабораторії тощо. Записи в журналі здійснюються відповідними посадовими особами.

2. Комісія із списання майна, призначена розпорядженням (наказом) керівника суб’єкта державного сектору або уповноваженою ним особою, слідкує за правильним веденням журналу та щокварталу (або щомісяця) складає акт про списання розбитого посуду, який затверджується керівником суб’єкта державного сектору або уповноваженою ним особою.

3. У журналі реєстрації битого посуду зазначається матеріально відповідальна особа, місцезнаходження битого посуду, дата, найменування або однорідна група (вид), номенклатурний номер (у разі ведення обліку за номенклатурними номерами), кількість битого посуду.

10. Відомість з надходження продуктів харчування

1. Відомість з надходження продуктів харчування призначена для обліку надходження продуктів харчування. Відомість складається за кожною матеріально відповідальною особою окремо. Записи здійснюються на основі первинних документів у кількісному та вартісному вимірах.

2. У відомості зазначається матеріально відповідальна особа, найменування постачальників, документи на поставку та сума поставки, найменування продуктів харчування, номенклатурний номер (у разі ведення обліку за номенклатурними номерами), одиниця виміру, надходження продуктів у кількісному та вартісному вимірах із зазначенням тари.

11. Відомість з витрачання продуктів харчування

1. Відомість з витрачання продуктів харчування застосовується для обліку витрачання продуктів харчування.

2. Відомість з витрачання продуктів харчування складається за кожною матеріально відповідальною особою.

3. Записи в відомості проводяться на підставі меню-вимог та інших документів.

У ній зазначається кількість одержувачів, найменування продуктів харчування, номенклатурний номер (у разі ведення обліку за номенклатурними номерами), одиниця виміру, кількість витрачених продуктів у кількісному та вартісному вимірах.

12. Матеріальний ярлик

Матеріальний ярлик може застосовуватися для відображення характеристики матеріальних цінностей кожного номенклатурного номера, що знаходиться в місцях зберігання. Бланк ярлика заповнюється матеріально відповідальною особою на кожний номенклатурний номер матеріальних цінностей та прикріплюється до місця їх зберігання.

Директор Департаменту
методології бухгалтерського обліку
та нормативного забезпечення
аудиторської діяльності

Людмила ГАПОНЕНКО

Пов'язані публікації
Практика обліку
14:04
14:04

Документальне оформлення списання добрив і засобів захисту рослин: первинні документи, облік та судова практика

Баланс-Агро № 17 від 29 квітня 2025 року У цьому матеріалі ви знайдете вичерпний перелік первинних документів для обліку та списання добрив і засобів захисту рослин (далі – ЗЗР). Дізнаєтеся, де шукати і як закріпити внутрішні норми витрат. Крім того, тут розглянуто порядок бухобліку списання ...

Тамара Кучеренко

28.04.2025 131 0 2

Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
10:00
10:00

Документальне оформлення списання добрив і засобів захисту рослин: первинні документи, облік та судова практика

У цьому матеріалі ви знайдете вичерпний перелік первинних документів для обліку та списання добрив і засобів захисту рослин. Дізнаєтеся, де шукати і як закріпити внутрішні норми витрат. Крім того, тут розглянуто порядок бухобліку списання цих запасів.  У цьому матеріалі ви знайдете вичерпний пе...

Тамара Кучеренко

28.04.2025 55 0 1

Практика обліку
14:09
14:09

Документальне оформлення використання пального для сільгосптехніки: порядок і вимоги

Баланс-Агро № 14 від 8 квітня 2025 року Заповнюємо заяву про отримання ліцензії на право зберігання пального Подаємо форму № 20-ОПП щодо обладнання для зберігання пального Переміщення пального: як подати заявку та яка відповідальність за її неподання Спецпроєкт «ПММ: від документування до ...

Редакція

07.04.2025 366 0 2

Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
10:00
10:00

Документальне оформлення використання пального для сільгосптехніки: порядок і вимоги

Сільгосппідприємство, що має ліцензію на зберігання пального для власних потреб, використовує його для заправлення сільгосптехніки. Пальне зберігається у спеціалізованих резервуарах, а для заправлення техніки на полях переливається в металеві бочки та транспортується на місце роботи. Як правильно оф...

Вікторія Станкевич

07.04.2025 603 0 3

Публікації online видання Бібліотека «Баланс»
09:01
09:01

Ремонт (поліпшення) основних засобів господарським способом: як документально оформити

Бібліотека Баланс № 6 «Документальне оформлення операцій з основними засобами» Проведення будь-яких, навіть дрібних, ремонтних робіт вимагає належного документального оформлення. Обсяг документації залежить від установленого на підприємстві документообігу, ступеня складності та обсягу р...

Ольга Папінова

21.03.2025 58 0 0

Публікації online видання Бібліотека «Баланс»
11:28
11:28

Облік МНМА, МШП та матеріалів: спільне та відмінності

Серія Бібліотека «Баланс» Спецтема «МНМА: від оприбуткування до списання» На практиці у бухгалтерів нерідко виникають запитання щодо класифікації та подальшого обліку товарно-матеріальних цінностей (далі – ТМЦ), які купуються для власного споживання у процесі проваджен...

Ольга Папінова

27.11.2024 98 0 0

Практика обліку
11:49
11:49

Списання засобів для обробки молочного обладнання: як оформити та показати в бухобліку

Баланс-Агро № 35 від 27 серпня 2024 року Для санітарної обробки, зокрема, доїльного та молочного обладнання сільгосппідприємство придбаває спеціальні мийні та дезінфекційні засоби. На якому рахунку обліковувати такі запаси? Яким документом оформити списання цих засобів на виробництво? Чи встановлен...

Тамара Кучеренко

26.08.2024 66 0 0

Галузевий бухгалтерський облік в С/Г
10:00
10:00

Списання засобів для обробки молочного обладнання: як оформити та показати в бухобліку

Для санітарної обробки, зокрема, доїльного та молочного обладнання сільгосппідприємство придбаває спеціальні мийні та дезінфекційні засоби. На якому рахунку обліковувати такі запаси? Яким документом оформити списання цих засобів на виробництво? Чи встановлені норми списання таких засобів? Відповіді ...

Тамара Кучеренко

23.08.2024 175 0 1

Галузевий бухгалтерський облік в С/Г
10:00
10:00

Звіт про рух матеріальних цінностей

Більшість сільгосппідприємств організують складський облік запасів як окрему ланку обліку. А облік потребує інформації, для накопичення та подальшої обробки якої слід застосовувати первинні та зведені документи. Одним із документів, які використовуються у процесі складського обліку, є Звіт про рух м...

Олена Кушина

11.03.2024 943 0 1

Практика обліку
10:51
10:51

Використовуємо газ для зерносушарки: якими документами обґрунтувати?

Баланс-Агро № 4 від 23 січня 2024 року У сільгосппідприємств, які вирощують зернові культури, часто виникає потреба у використанні зерносушарки. За умови правильного вибору режиму сушіння знижується вологість продукту, зерно фізіологічно дозріває, поліпшується його якість. А що відбувається з палив...

Олена Кушина

22.01.2024 184 0 0

Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
10:00
10:00

Використовуємо газ для зерносушарки: якими документами обґрунтувати?

У сільгосппідприємств, які вирощують зернові культури, часто виникає потреба у використанні зерносушарки. За умови правильного вибору режиму сушіння знижується вологість продукту, зерно фізіологічно дозріває, поліпшується його якість. А що відбувається з паливом, яке споживає зерносушарка? На підста...

Олена Кушина

23.01.2024 362 0 1

Господарські операції в агросекторі
10:00
10:00

Склад пального на сільгосппідприємстві: організація обліку

Для того щоб аграрій обробив ґрунт, посіяв сільгоспкультури, зібрав урожай та доставив його до споживачів, треба мати сільгосптехніку. А вона не може працювати без пального. У свою чергу, пальне треба ще закупити, доставити до потрібного місця, можливо – зберігати, і тільки потім використовува...

Олена Кушина

05.01.2024 591 0 2

Бухгалтерський облік та фінзвітність
08:26
08:26

Облік МНМА, МШП та матеріалів: спільне та відмінності

Баланс № 47 від 21 листопада 2023 року Суть питання. На практиці у бухгалтерів нерідко виникають запитання щодо класифікації та подальшого обліку товарно-матеріальних цінностей (далі – ТМЦ), які купуються для власного споживання у процесі провадження госпдіяльності і не призначаються для пода...

Ольга Папінова

21.11.2023 389 0 0

Облік, податки та звiтнiсть
10:00
10:00

Облік МНМА, МШП та матеріалів: спільне та відмінності

На практиці у бухгалтерів нерідко виникають запитання щодо класифікації та подальшого обліку товарно-матеріальних цінностей (далі – ТМЦ), які купуються для власного споживання у процесі провадження госпдіяльності і не призначаються для подальшого продажу. Ми розглянемо: ознаки, характерні ...

Ольга Папінова

27.11.2024 475 0 2

Бухгалтерський облік
09:01
09:01

Норми № 43 скасовано: чим користуватися?

Баланс-Бюджет № 46 від 14 листопада 2023 року Норми витрат пального, затверджені Мінтрансом, часто були причиною дискусій між відомствами, які за них відповідали, установами, що їх застосовували, та контролюючими органами, які вимагали їх дотримання. З 02.11.2023 втратив чинність наказ Мінтрансу ві...

Олена Чечуліна

14.11.2023 138 0 0

Бухгалтерський облік і звітність.
17:10
17:10

Норми № 43 скасовано: чим користуватися?

Норми витрат пального, затверджені Мінтрансом, часто були причиною дискусій між відомствами, які за них відповідали, установами, що їх застосовували, та контролюючими органами, які вимагали їх дотримання. З 02.11.2023 втратив чинність наказ Мінтрансу від 10.02.1998 № 43 «Про затвердження норм ...

Олена Чечуліна

13.11.2023 704 0 0

Бухгалтерський облік
09:16
09:16

Утилізація люмінесцентних ламп

Баланс-Бюджет № 40 від 3 жовтня 2023 року Використовуючи люмінесцентні лампи в установі, ми зазвичай не підозрюємо про проблеми, які можуть виникнути під час перевірки її екологічною інспекцією. Адже такі джерела освітлення містять небезпечні для здоров’я людини хімічні речовини – від 2...

Наталія Жовницька

02.10.2023 51 0 0

Бухгалтерський облік та фінзвітність
12:50
12:50

Облік надання дронів на потреби оборони: держзамовлення, продаж, безоплатне передання

Баланс № 39 від 26 вересня 2023 року Ситуація: підприємство здійснює виробництво дронів в Україні. Ці дрони воно постачає в межах держконтрактів та реалізує іншим особам (зокрема, і волонтерам). Також дрони передаються безоплатно військовим частинам. Іноді, для підтримання виробництва, приймаються ...

Галина Морозовська

25.09.2023 203 0 0

Господарські операції
09:59
09:59

Облік надання дронів на потреби оборони: держзамовлення, продаж, безоплатне передання

Ситуація: підприємство здійснює виробництво дронів в Україні. Ці дрони воно постачає в межах держконтрактів та реалізує іншим особам (зокрема, і волонтерам). Також дрони передаються безоплатно військовим частинам. Іноді, для підтримання виробництва, приймаються й донати від третіх осіб (безповоротна...

Галина Морозовська

26.09.2023 1321 0 1

Бухгалтерський облік та фінзвітність
12:10
12:10

Спецодяг: класифікація, облік, списання та оподаткування

Баланс № 29 від 18 липня 2023 року Про спецодяг написано чимало. Та чи все те, що звикли називати «спецодягом», є таким у розумінні законодавства? У статті відповімо на запитання: чи можна самостійно встановлювати строки користування та чи залежить від цього облік? які форми застосо...

Надія Цой

17.07.2023 201 0 1

Про затвердження типових форм з обліку та списання запасів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання

Головна:

  • Головна
  • Спецтема
  • Кадровик
  • Комерція
  • Агро
  • Медичні КНП
  • Спецрозбір
  • Реальна бухгалтерія
  • Агропорадники
  • Вебінари
  • Новини
  • Online бібліотека «Баланс»
  • Online видання «Баланс»
  • Online видання «Баланс-Агро»
  • Мітки

Підписатися на Uteka:

  • Спецтема - 8400 грн. / рік.
  • Кадровик - 7116 грн. / рік.
  • Комерція - 6864 грн. / рік.
  • Агро - 7248 грн. / рік.
  • Медичні КНП - 4416 грн. / рік.
  • Спецрозбір - 8400 грн. / рік.
  • Агропорадники - 3600 грн. / рік.
  • Вебінари - 6000 грн. / рік.
  • Online бібліотека «Баланс» - 8352 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс» - 7704 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс-Агро» - 7704 грн. / рік.
  • Популярні статті

Про нас:

  • Про нас
  • Зв'язатися з нами
  • Техпідтримка
  • Наші телефони
  • Користувацька угода

Партнери:

  • Depositphotos

Спільноти:

  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

© 2014-2025