• Професійні журнали
    • Uteka
    • Портал Баланс-Бюджет
    • Видання "Баланс-Клуб"
  • Новини
  • Вебінари
  • Спецрозбір
  • Правова база
  • Конкурс
  • Магазин
  • Академiя
    Beta
  • Сервіси
  • Свiт позитива
  • Про нас
  • UAB: Кредити для Агро
  • Розділи
  • Головна
  • Правова база
    • Всі категорії
    • Всі категорії Ютека
    • Агро
    • Комерція
    • Новини
    • Спецрозбір
    • Медичні КНП
    • Вебінари
    • Online бібліотека «Баланс»
    • Online видання «Баланс»
    • Online видання «Баланс-Агро»
    • Агропорадники
    • Реальна бухгалтерія
    • Спецтема
    • Кадровик
    • Консультаційна лінія
    • ----------------
    • Всі категорії порталу Бюджет
    • Баланс-Бюджет
    • Online Баланс-Бюджет
    • Спецвипуски. Освіта
    • Держоргани
    • Спецпроєкти Бюджет
    • Новини Бюджет
    • Сервіси. Баланс-Бюджет
    • Вебінари. Баланс-Бюджет
    • ----------------
    • Моя професія
    • Моє життя
    • Бухгалтерська кухня
    • Uteka
    • ----------------
    • Календар бухгалтера
    • Дані для розрахунків
    • Калькулятори
    • Форми і бланки
    • Зразки
    • Чеклісти
    • ----------------
    • Правова база
  • Вхід
  • Підписатися
  • Кадровик
    • Трудовий та цивільний договір
    • Трудові відносини
    • Відпустки та час відпочинку
    • Військовий облік та бронювання
    • Пільги та гарантії працівникам
    • Режим роботи та робочий час
    • Навчання та стажування
    • Кадрове діловодство
    • Професійна класифікація
    • Охорона праці
    • Соціальне страхування
    • Перевірки та відповідальність
    • Юридична консультація
    • Звітність
    • Зразки кадрових документів
    • Спецвипуски для кадровика
  • Комерція
    • Зовнішньоекономічна діяльність
    • Документообiг
    • Зарплата і кадри
    • Карантин
    • МСФЗ
    • Робота з приватними підприємцями
    • Розрахунки
    • Спецвипуски для комерційних підприємств
    • Схеми бухгалтерських проводок
    • Облік, податки та звiтнiсть
    • Господарські операції
    • Приватний підприємець
    • Фінансовий аудит
    • Школа бухгалтера: просто про облік
    • Юридичні консультації
    • Перевірки
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Комерція
  • Агро
    • Державна підтримка та інвестиції
    • Земля та земельні правовідносини
    • Карантин
    • Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
    • Оплата праці та кадри в С/Г
    • Галузевий бухгалтерський облік в С/Г
    • Перевірки с/г підприємств
    • Фермерське господарство
    • Господарські операції в агросекторі
    • Розрахунки в С/Г
    • Спецвипуски для агропідприємств
    • Школа бухгалтера с/г галузі
    • Юридичні консультації
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Агро
  • Медичні КНП
    • Організаційні документи
    • Планування діяльності
    • Бухоблік та оподаткування
    • Оплата праці та кадровий облік
    • Юридична підтримка
    • Карантин
Чеклісти Баланс-Бюджет Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Краще
 
Проф. журнали Новини Правова база Конкурс Магазин Академiя
Beta
Сервіси Бюджет Свiт позитива
Підписатися на Uteka Техпідтримка Моя база
Мій кабінет
Проф. журнали
Головна Спецтема Кадровик Комерція Агро Медичні КНП Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Вебінари Новини Online бібліотека «Баланс» Online видання «Баланс» Online видання «Баланс-Агро» Краще
Конкурс
Про конкурс Особистий кабінет
Магазин
Всі розділи Книжки Проф. журнали Заходи Сувеніри Бухгал.система "Баланс" Комплекти Uteka Доставка і оплата Контакти
Сервіси
Чеклісти Календар бухгалтера Дані для розрахунків Калькулятори Форми і бланки Зразки
Бюджет
Баланс-Бюджет Спецвипуски. Освіта Новини Бюджет Вебінари. Баланс-Бюджет Медицина Держоргани Спецпроєкти Бюджет Online Баланс-Бюджет
Свiт позитива
Моє життя Бухгалтерська кухня Uteka Моя професія Листівки
Академiя
Всі курси Партнерство Техпідтримка
  • Усі документи
  • Про ціни і ціноутво...
Зміст документа
Зміст документа
Детальна інформація

Наразі діє

Набрання чинності 03.08.2012

Тип документа

Закон

Номер документа

5007-VI

Дата затвердження

21.06.2012

Дата вступу в дію

03.08.2012

Суб'єкт нормотворчості

Верховна Рада України

Галузі

Фінансове право

Закон визначає основні засади цінової політики і регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення.

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про ціни і ціноутворення

Із змінами і доповненнями, внесеними
Законами України
 від 20 листопада 2012 року N 5496-VI,
від 2 червня 2015 року N 499-VIII,
від 19 жовтня 2017 року N 2168-VIII,
від 30 березня 2020 року N 540-IX,
від 16 листопада 2021 року № 1881-IX,
від 1 квітня 2022 року № 2173-IX,
від 12 травня 2022

року № 2254-IX

Цей Закон визначає основні засади цінової політики і регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення.

Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Визначення термінів

1. У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:

1) встановлення ціни - затвердження (фіксація) рівня ціни;

2) гранична ціна - максимально або мінімально допустимий рівень ціни, який може застосовуватися суб'єктом господарювання;

3) декларування зміни ціни та/або реєстрація ціни - інформування суб'єктом господарювання у встановленому порядку органів державного регулювання і контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення про наміри встановлення та застосування ціни, відмінної від поточної;

4) доплата - збільшення ціни товару виробником (постачальником) під час його продажу (реалізації);

5) застосування ціни - продаж (реалізація) товару за встановленою ціною;

6) знижка (знижувальний коефіцієнт) - зменшення ціни товару виробником (постачальником) під час його продажу (реалізації);

7) норматив рентабельності - рівень прибутковості, що визначається суб'єктом господарювання під час формування ціни. Граничний норматив рентабельності є його максимально допустимим рівнем, який повинен враховуватися суб'єктом господарювання під час встановлення ціни товару;

8) постачальницько-збутова надбавка (постачальницька винагорода) - сума витрат суб'єкта господарювання, що пов'язані з обігом товару та здійснюються в процесі його продажу (реалізації) під час надходження від виробника (постачальника) на відповідний товарний ринок, та прибутку. Гранична постачальницько-збутова надбавка є її максимально допустимим рівнем, який повинен враховуватися суб'єктом господарювання, що здійснює оптову торгівлю, під час встановлення ціни товару;

9) продаж (реалізація) - господарська операція, під час якої здійснюється обмін товару на виражений у грошовій формі еквівалент або інший вид компенсації його вартості;

10) товар - продукція, роботи, послуги, матеріально-технічні ресурси, майнові та немайнові права, що підлягають продажу (реалізації);

11) товарний ринок - сфера обороту товару (взаємозамінних товарів);

12) торговельна надбавка (націнка) - сума витрат суб'єкта господарювання, що пов'язані з обігом товару та здійснюються в процесі його продажу (реалізації) у роздрібній торгівлі, та прибутку. Гранична торговельна надбавка (націнка) є її максимально допустимим рівнем, який повинен враховуватися суб'єктом господарювання під час реалізації товару в роздрібній торгівлі;

13) фіксована ціна - обов'язкова для застосування суб'єктами господарювання ціна, встановлена Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади та державними колегіальними органами або органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень та компетенції;

(пункт 13 частини першої статті 1 із змінами, внесеними
 згідно із Законом України від 02.06.2015 р. N 499-VIII)

14) формування ціни - механізм визначення рівня ціни товару;

15) ціна - виражений у грошовій формі еквівалент одиниці товару;

16) ціноутворення - процес формування та встановлення цін.

Стаття 2. Сфера дії цього Закону

1. Дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосування цін Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, органами, що здійснюють державне регулювання діяльності суб'єктів природних монополій, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання, які провадять діяльність на території України, а також здійснення державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення. Дія цього Закону не поширюється на встановлення тарифів на медичні послуги та лікарські засоби в межах програми медичних гарантій згідно із Законом України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення".

(частина перша статті 2 із змінами, внесеними
 згідно із Законом України від 02.06.2015 р. N 499-VIII,
у редакції Закону України
 від 19.10.2017 р. N 2168-VIII)

Стаття 3. Законодавство про ціни і ціноутворення

1. Законодавство про ціни і ціноутворення ґрунтується на Конституції України та складається з Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Податкового кодексу України, законів України "Про природні монополії", "Про захист економічної конкуренції", цього Закону та інших нормативно-правових актів.

Розділ II
ДЕРЖАВНА ЦІНОВА ПОЛІТИКА

Стаття 4. Основні напрями державної цінової політики

1. Державна цінова політика є складовою частиною державної економічної та соціальної політики і спрямована на забезпечення:

1) розвитку національної економіки та підприємницької діяльності;

2) протидії зловживанню монопольним (домінуючим) становищем у сфері ціноутворення;

3) розширення сфери застосування вільних цін;

4) збалансованості ринку товарів та підвищення їх якості;

5) соціальних гарантій населенню в разі зростання цін;

6) необхідних економічних гарантій для виробників;

7) орієнтації цін внутрішнього ринку товарів на рівень цін світового ринку.

Стаття 5. Повноваження Кабінету Міністрів України у сфері ціноутворення

1. Кабінет Міністрів України:

1) забезпечує проведення державної цінової політики;

2) здійснює державне регулювання цін, визначає повноваження органів виконавчої влади щодо формування, встановлення та застосування цін, якщо інше не визначено законом або міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України;

3) визначає перелік товарів, державні регульовані ціни на які затверджуються відповідними органами виконавчої влади, якщо інше не визначено законом.

Стаття 6. Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері ціноутворення

1. Органи місцевого самоврядування забезпечують реалізацію державної цінової політики у межах повноважень, визначених законом.

Стаття 7. Державне управління у сфері ціноутворення

1. Реалізація державної цінової політики, проведення економічного аналізу рівня та динаміки цін, розроблення та внесення пропозицій щодо формування та реалізації державної цінової політики здійснюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну цінову політику.

2. При обчисленні вартості будівництва об’єктів (крім автомобільних доріг загального користування), що будуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, кредитів, наданих під державні гарантії, та вартості розроблення містобудівної документації (крім вартості робіт із землеустрою, що проводяться при розробленні містобудівної документації, яка одночасно є документацією із землеустрою) застосовуються кошторисні норми України щодо ціноутворення у будівництві, затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері містобудування та архітектури. У разі відсутності кошторисних норм України, які відображають галузеві особливості щодо ціноутворення у будівництві, відповідними центральними органами виконавчої влади за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері містобудування та архітектури, можуть затверджуватися галузеві кошторисні норми. У разі необхідності можуть застосовуватися також кошторисні норми підприємств та індивідуальні кошторисні норми.

Порядок розроблення, затвердження, погодження та застосування кошторисних норм щодо ціноутворення у будівництві встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері містобудування та архітектури.

Розроблення та затвердження методик і правил визначення вартості будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства.

{Частина друга статті 7 в редакції Законів № 5496-VI від 20.11.2012,
№ 124-IX від 20.09.2019, № 1881-IX від 16.11.2021, № 2254-IX від 12.05.2022}

Стаття 8. Державна цінова політика у сфері діяльності суб'єктів природних монополій та на суміжних ринках 

(назва статті 8 із змінами, внесеними згідно із
 Законом України від 02.06.2015 р. N 499-VIII)

1. Державна цінова політика у сфері діяльності суб'єктів природних монополій та суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на суміжних ринках, реалізується відповідно до законодавства про природні монополії та інших законів України.

(частина перша статті 8 із змінами, внесеними
 згідно із Законом України від 02.06.2015 р. N 499-VIII)

Стаття 9. Соціальні гарантії населенню в разі зростання цін

1. Кабінет Міністрів України, органи виконавчої влади послідовно вживають заходів щодо забезпечення соціальних гарантій населенню, насамперед малозабезпеченим сім'ям, шляхом запровадження системи компенсаційних виплат у зв'язку із зростанням цін та індексації грошових доходів соціально-економічних груп населення відповідно до законодавства.

2. Громадяни України мають право оскаржити в суді неправомірні дії державних органів та органів місцевого самоврядування, суб'єктів господарювання і вимагати відшкодування завданих їм збитків у разі реалізації товарів з порушенням вимог законодавства про ціни і ціноутворення.

Розділ III
ЦІНОУТВОРЕННЯ

Стаття 10. Види цін

1. Суб'єкти господарювання під час провадження господарської діяльності використовують:

вільні ціни;

державні регульовані ціни.

2. Ціни на товари, які призначені для реалізації на внутрішньому ринку України, установлюються виключно у валюті України, якщо інше не передбачено міжнародними угодами, ратифікованими Україною, та постановами Кабінету Міністрів України.

Стаття 11. Вільні ціни

1. Вільні ціни встановлюються суб'єктами господарювання самостійно за згодою сторін на всі товари, крім тих, щодо яких здійснюється державне регулювання цін.

Стаття 12. Державні регульовані ціни

1. Державні регульовані ціни запроваджуються на товари, які справляють визначальний вплив на загальний рівень і динаміку цін, мають істотну соціальну значущість, а також на товари, що виробляються суб'єктами, які займають монопольне (домінуюче) становище на ринку.

Державні регульовані ціни можуть запроваджуватися на товари суб'єктів господарювання, які порушують вимоги законодавства про захист економічної конкуренції.

2. Державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими (забезпечувати відповідність ціни на товар витратам на його виробництво, продаж (реалізацію) та прибуток від його продажу (реалізації).

3. Зміна рівня державних регульованих цін здійснюється в порядку і строки, що визначаються органами, які відповідно до цього Закону здійснюють державне регулювання цін.

Зміна рівня державних регульованих цін може здійснюватися у зв'язку із зміною умов виробництва і продажу (реалізації) продукції, що не залежать від господарської діяльності суб'єкта господарювання.

4. Кабінет Міністрів України, органи виконавчої влади, державні колегіальні органи та органи місцевого самоврядування під час встановлення державних регульованих цін на товари до складу таких цін обов'язково включають розмір їх інвестиційної складової частини.

(частина четверта статті 12 із змінами, внесеними
 згідно із Законом України від 02.06.2015 р. N 499-VIII)

Розділ IV
ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЦІН

Стаття 13. Способи державного регулювання цін

1. Державне регулювання цін здійснюється Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади, державними колегіальними органами та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень шляхом:

(абзац перший частини першої статті 13 із змінами, внесеними
 згідно із Законом України від 02.06.2015 р. N 499-VIII)

1) установлення обов'язкових для застосування суб'єктами господарювання:

фіксованих цін;

граничних цін;

граничних рівнів торговельної надбавки (націнки) та постачальницько-збутової надбавки (постачальницької винагороди);

граничних нормативів рентабельності;

розміру постачальницької винагороди;

розміру доплат, знижок (знижувальних коефіцієнтів);

2) запровадження процедури декларування зміни ціни та/або реєстрації ціни.

Стаття 14. Порядок формування і встановлення цін під час проведення експортних (імпортних) операцій та на експортні (імпортні) товари

1. Під час проведення експортних (імпортних) операцій у розрахунках з іноземними суб'єктами господарювання застосовуються контрактні (зовнішньоторговельні) ціни, що формуються відповідно до цін і умов світового ринку.

2. Міждержавний обмін товарами здійснюється за цінами, визначеними відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Стаття 15. Гарантії, що надаються суб'єктам господарювання під час державного регулювання цін

1. Кабінет Міністрів України, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які встановили державні регульовані ціни на товари в розмірі, нижчому від економічно обґрунтованого розміру, зобов'язані відшкодувати суб'єктам господарювання різницю між такими розмірами за рахунок коштів відповідних бюджетів.

2. Установлення Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування державних регульованих цін на товари в розмірі, нижчому від економічно обґрунтованого розміру, без визначення джерел для відшкодування різниці між такими розмірами за рахунок коштів відповідних бюджетів не допускається і може бути оскаржено в судовому порядку.

Розділ V
ДЕРЖАВНИЙ КОНТРОЛЬ (НАГЛЯД) ТА СПОСТЕРЕЖЕННЯ У СФЕРІ ЦІНОУТВОРЕННЯ

Стаття 16. Органи державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення

1. Органами державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення (далі - уповноважені органи) є:

центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами;

інші органи, визначені законом.

(абзац третій частини першої статті 16 у редакції
 Закону України від 20.11.2012 р. N 5496-VI)

2. Повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов'язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом, Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та іншими законами.

Стаття 17. Основні функції уповноважених органів

1. Основними функціями уповноважених органів є:

1) виконання контрольно-наглядових функцій за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

2) здійснення державного спостереження у сфері ціноутворення;

3) запобігання порушенням у сфері ціноутворення.

Стаття 18. Права уповноважених органів

1. Уповноважені органи мають право:

1) проводити у суб'єктів господарювання в установленому порядку планові та позапланові перевірки:

достовірності зазначеної у документах інформації про формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

бухгалтерських книг, звітів, кошторисів, декларацій, показників реєстраторів розрахункових операцій та інших документів незалежно від способу подання інформації, пов'язаних з формуванням, встановленням та застосуванням державних регульованих цін;

наявності виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також документів, що посвідчують особу, в посадових осіб;

2) одержувати відповідно до законодавства у письмовій формі пояснення, довідки і відомості з питань, що виникають під час проведення перевірки;

3) одержувати безоплатно від суб'єктів господарювання, що перевіряються, копії документів та інші відомості, необхідні для здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, документів, що можуть підтверджувати їх порушення, платіжних доручень, квитанцій, що підтверджують факт перерахування до бюджету коштів у разі застосування адміністративно-господарських санкцій, а також довідки, підготовлені суб'єктами господарювання на їх вимогу;

4) робити запити та одержувати від органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в повному обсязі інформацію та документи, необхідні для виконання покладених на них функцій;

5) вимагати від суб'єктів господарювання, що перевіряються, усунення виявлених порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

6) приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій за порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

7) надавати органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, суб'єктам господарювання обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін;

8) звертатися до суду з позовами про стягнення до бюджету коштів у разі прийняття рішення про порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін.

Стаття 19. Державне спостереження у сфері ціноутворення

1. Державне спостереження у сфері ціноутворення здійснюється шляхом проведення моніторингу вільних цін (дослідження динаміки цінових процесів на товарних ринках) та державних регульованих цін.

2. Перелік товарів, ціни на які підлягають державному спостереженню у сфері ціноутворення, та порядок його проведення визначаються Кабінетом Міністрів України.

3. За результатами державного спостереження у сфері ціноутворення визначаються методи впливу на економічні процеси та цінову ситуацію на товарних ринках.

Стаття 20. Адміністративно-господарські санкції за порушення законодавства про ціни і ціноутворення

1. До суб'єктів господарювання застосовуються адміністративно-господарські санкції за:

1) порушення вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін - вилучення необґрунтовано одержаної виручки, що становить позитивну різницю між фактичною виручкою від продажу (реалізації) товару та виручкою за цінами, сформованими відповідно до запровадженого способу регулювання (крім тих, що на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача), та штраф у розмірі 100 відсотків необґрунтовано одержаної виручки;

2) стягнення плати за товари, які згідно із законодавством надаються безоплатно, - штраф у розмірі 100 відсотків вартості проданих (реалізованих) товарів;

3) надання уповноваженим органам недостовірних відомостей - штраф у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

4) невиконання приписів уповноважених органів або створення перешкод для виконання покладених на них функцій - штраф у розмірі 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

(частина перша статті 20 у редакції
 Закону України від 30.03.2020 р. N 540-IX)

2. Суми адміністративно-господарських санкцій зараховуються до державного бюджету.

Сума необґрунтованої виручки, одержаної суб'єктами господарювання, які на постійній основі надають житлово-комунальні послуги або мають адресного споживача, повертається споживачам.

3. Порядок стягнення сум адміністративно-господарських санкцій, передбачених цією статтею, визначається Господарським кодексом України.

Розділ VI
ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

2. Визнати такими, що втратили чинність:

Закон України "Про ціни і ціноутворення" (Відомості Верховної Ради УРСР, 1990 р., N 52, ст. 650; Відомості Верховної Ради України, 1998 р., N 10, ст. 36, N 33, ст. 225; 1999 р., N 24, ст. 210; 2003 р., N 30, ст. 247; 2004 р., N 12, ст. 155, N 13, ст. 181; 2006 р., N 47, ст. 462; 2010 р., N 40, ст. 524, N 49, ст. 571);

Постанову Верховної Ради Української РСР "Про порядок введення в дію Закону Української РСР "Про ціни і ціноутворення" (Відомості Верховної Ради УРСР, 1990 р., N 52, ст. 651).

2-1. Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану в Україні, до уповноважених органів державного контролю (нагляду) та спостереження у сфері ціноутворення також відносяться податкові органи, крім контролю цінової і тарифної політики у сферах енергетики та комунальних послуг.

Повноваження податкових органів, права та обов’язки їх посадових осіб, які під час податкового контролю здійснюють заходи контролю за дотриманням суб’єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, визначаються цим Законом та Податковим кодексом України.

Приймати рішення про застосування адміністративно-господарських санкцій мають право відповідні уповноважені органи, визначені статтею 16 цього Закону, на підставі актів, складених за результатами фактичних перевірок, проведених податковими органами.

Застосування адміністративно-господарських санкцій здійснюється у порядку, визначеному цим Законом.

{Розділ VI доповнено пунктом 2-1
згідно із Законом № 2173-IX від 01.04.2022}

3. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1) у Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до N 51, ст. 1122):

статті 188 3 і 244 5 викласти в такій редакції:

"Стаття 188 3. Невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами

Невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами, щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування цін або створення перешкод для виконання покладених на них обов'язків -

тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян";

"Стаття 244 5. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами, розглядає справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням порядку формування, встановлення та застосування цін і тарифів, а також невиконанням законних вимог посадових осіб зазначеного органу (статті 165 2, 188 3).

Від імені центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з контролю за цінами, розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати адміністративні стягнення мають право керівник зазначеного органу та уповноважені ним посадові особи";

2) у Господарському кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., NN 18 - 22, ст. 144):

у статті 189:

частину першу викласти в такій редакції:

"1. Ціна в цьому Кодексі є вираженим у грошовій формі еквівалентом одиниці товару (продукції, робіт, послуг, матеріально-технічних ресурсів, майнових та немайнових прав), що підлягає продажу (реалізації), який повинен застосовуватися як тариф, розмір плати, ставки або збору, крім ставок і зборів, що використовуються в системі оподаткування";

частини третю і четверту замінити однією частиною такого змісту:

"3. Суб'єкти господарювання використовують у своїй діяльності вільні та державні регульовані ціни";

частину першу статті 190 після слова "державні" доповнити словом "регульовані";

статтю 191 викласти в такій редакції:

"Стаття 191. Державні регульовані ціни

1. Державні регульовані ціни запроваджуються Кабінетом Міністрів України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень у встановленому законодавством порядку.

2. Державне регулювання цін здійснюється згідно із Законом України "Про ціни і ціноутворення".

4. Рекомендувати Президенту України привести Указ Президента України від 30 березня 2012 року N 236/2012 "Питання реалізації державної політики з контролю за цінами", яким затверджено Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами, у відповідність із цим Законом.

5. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

 

Президент України

В. ЯНУКОВИЧ

м. Київ
21 червня 2012 року
N 5007-VI

Пов'язані публікації
Перевірки
15:44
15:44

Податкові перевірки: порядок проведення в умовах воєнного стану

На період воєнного стану на багато перевірок запроваджено мораторій. На податкові перевірки його було встановлено нормами Податкового кодексу (далі – ПК). Правила дії мораторію постійно змінювалися, і сьогодні він стосується лише невеликого кола суб’єктів господарювання. У статті розпові...

Олена Кантерман

24.12.2024 23 0 0

Публікації online видання Бібліотека «Баланс»
09:37
09:37

Податкові перевірки: порядок проведення в умовах воєнного стану

Бібліотека Баланс № 24 «Перевірки контролюючими органами: правила проведення та нюанси» На період воєнного стану на багато перевірок запроваджено мораторій. На податкові перевірки його було встановлено нормами Податкового кодексу (далі – ПК). Правила дії мораторію постійно змінюва...

Олена Кантерман

24.12.2024 43 0 0

Публікації online видання Бібліотека «Баланс»
08:55
08:55

Договір поставки в оптовій торгівлі: оформляємо правильно

Бібліотека Баланс № 14 «Торгівля: організація та облік» Найбільш часто при оптовій торгівлі сторони укладають договір поставки або договір купівлі-продажу. У консультації розглянемо, які моменти слід урахувати, укладаючи такі договори. Чим регламентується Укладання договору поставки ре...

Олена Кантерман

18.07.2024 61 0 0

Оплата праці та кадри
10:04
10:04

Чайові в ресторані: правові, обліково-податкові та зарплатні наслідки

Баланс № 25 від 18 червня 2024 року Традиція чайових виникла в Англії та поширилася світом. Є кілька речей, які мотивують відвідувачів закладів ресторанного господарства залишити чайові. Це може бути спроба заохотити персонал краще обслужити наступного разу, віддячити за старанну працю або отримати...

Тимур Алієв

14.06.2024 57 0 0

Зарплата і кадри
10:00
10:00

Чайові в ресторані: правові, обліково-податкові та зарплатні наслідки

Традиція чайових виникла в Англії та поширилася світом. Є кілька речей, які мотивують відвідувачів закладів ресторанного господарства залишити чайові. Це може бути спроба заохотити персонал краще обслужити наступного разу, віддячити за старанну працю або отримати суспільне схвалення. Іноді ресторани...

Тимур Алієв

14.06.2024 227 0 0

Правова допомога
09:15
09:15

Ціна договору між резидентами прив’язана до валютного курсу: правові нюанси

Баланс-Агро № 3 від 16 січня 2024 року Суть проблеми. Ціна – одна із суттєвих умов господарського договору. Тобто сторони повинні включити до договору умову про ціну в обов’язковому порядку. Але в момент укладання договору не завжди вдається точно визначити вартість товару, роботи або п...

Олена Кантерман

10.01.2024 102 0 0

Публікації online видання Бібліотека «Баланс»
10:43
10:43

Ціна договору між резидентами прив’язана до валютного курсу: правові нюанси

Бібліотека Баланс № 23 «Господарські договори: поради щодо складання та зразки» Суть проблеми. Ціна – одна із суттєвих умов господарського договору. Тобто сторони повинні включити до договору умову про ціну в обов’язковому порядку. Але в момент укладання договору не завжди в...

Олена Кантерман

11.12.2023 37 0 0

Юридичні консультації
14:17
14:17

Ціна договору між резидентами прив’язана до валютного курсу: правові нюанси

Баланс № 44 від 31 жовтня 2023 року Суть проблеми. Ціна – одна із суттєвих умов господарського договору. Тобто сторони повинні включити до договору умову про ціну в обов’язковому порядку. Але в момент укладання договору не завжди вдається точно визначити вартість товару, роботи або посл...

Олена Кантерман

24.10.2023 84 0 0

Господарські операції
12:00
12:00

Ціна договору між резидентами прив’язана до валютного курсу: правові нюанси

Суть проблеми. Ціна – одна із суттєвих умов господарського договору. Тобто сторони повинні включити до договору умову про ціну в обов’язковому порядку. Але в момент укладання договору не завжди вдається точно визначити вартість товару, роботи або послуги. Це пояснюється тим, що курс гри...

Олена Кантерман

24.10.2023 243 0 2

Бухгалтерський облік та фінзвітність
11:36
11:36

Чи можна включити до ціни договору постачання вартість доставки товару?

Баланс № 15 від 11 квітня 2023 року Запитання – відповіді Підприємство продає паливо та доставляє це паливо своїм транспортом на склад покупця. Чи можна вартість доставки включити до ціни договору на постачання палива (тобто до вартості палива, що поставляється)? Чи вартість доставки потрібн...

Олена Кантерман

07.04.2023 84 0 0

Облік, податки та звiтнiсть
11:00
11:00

Чи можна включити до ціни договору постачання вартість доставки товару?

Підприємство продає паливо та доставляє це паливо своїм транспортом на склад покупця. Чи можна вартість доставки включити до ціни договору на постачання палива (тобто до вартості палива, що поставляється)? Чи вартість доставки потрібно виділяти окремо? Як підприємству краще сформулювати умову про м...

Олена Кантерман

07.04.2023 434 0 1

Юридичні консультації
09:06
09:06

Зміна роздрібних цін на автомобільне паливо: хто і коли подає декларацію

Баланс № 41 від 11 жовтня 2022 року Суть проблеми. Наразі почастішали випадки, коли Держпродспоживслужба проводить перевірки щодо декларування зміни цін на автомобільне паливо, а також застосовує штрафи за результатами таких перевірок. Про це свідчать запитання, що ставляться нашими клієнтами на ко...

Олена Кантерман

07.10.2022 67 0 0

Облік, податки та звiтнiсть
09:00
09:00

Зміна роздрібних цін на автомобільне паливо: хто і коли подає декларацію

Суть проблеми. Наразі почастішали випадки, коли Держпродспоживслужба проводить перевірки щодо декларування зміни цін на автомобільне паливо, а також застосовує штрафи за результатами таких перевірок. Про це свідчать запитання, що ставляться нашими клієнтами на консультаційній лінії. Про що стаття? ...

Олена Кантерман

07.10.2022 196 0 1

Юридичні питання
08:57
08:57

Перевірки, ціни, соціальна допомога під час війни

Баланс-Бюджет № 24 від 21 червня 2022 року Воєнна агресія суттєво змінила не лише життя України та її громадян, але й налагоджені «довоєнні» відносини між державою, громадянами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями в різних сферах. Пропонуємо оз...

Олександр Козка

21.06.2022 65 0 0

Перевірки контролюючих органів
09:15
09:15

Перевірки, ціни, соціальна допомога під час війни

Воєнна агресія суттєво змінила не лише життя України та її громадян, але й налагоджені «довоєнні» відносини між державою, громадянами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями в різних сферах. Пропонуємо ознайомитися зі змінами, які торкнулися переві...

Олександр Козка

20.06.2022 133 0 0

Правова допомога
14:42
14:42

Як перевіряють аграрний бізнес під час воєнного стану

Баланс-Агро № 23 від 7 червня 2022 року На період воєнного стану установлено мораторій на проведення перевірок контролюючими органами. Однак з плином часу та усвідомленням того, що війна не закінчиться завтра, від законотворців надходить дедалі більше ініціатив щодо посилення контролю за господарсь...

Ірина Висіцька

07.06.2022 358 0 2

Перевірки с/г підприємств
10:00
10:00

Як перевіряють аграрний бізнес під час воєнного стану

На період воєнного стану установлено мораторій на проведення перевірок контролюючими органами. Однак з плином часу та усвідомленням того, що війна не закінчиться завтра, від законотворців надходить дедалі більше ініціатив щодо посилення контролю за господарською діяльністю, зокрема і поновлення захо...

Ірина Висіцька

06.06.2022 903 0 0

Публікації online видання Бібліотека «Баланс»
09:00
09:00

Які перевірки дозволено під час воєнного стану

Бібліотека Баланс № 7-8 «Воєнний стан: путівник бухгалтера» Після введення в Україні воєнного стану бізнес-правила помінялися: було прийнято чимало законодавчих і підзаконних актів. Зміни торкнулися і порядку проведення перевірок контролюючими органами, багато з яких опинилися під забор...

Олена Кантерман

30.04.2022 114 0 0

Новини
08:07
08:07

Огляд Закону № 2173: чергові зміни у Податковому кодексі

Баланс № 17 від 26 квітня 2022 року 01.04.2022 Верховною Радою прийнято черговий закон, що регламентує правила адміністрування податків у період воєнного стану. Це Закон від 01.04.2022 № 2173-IX (далі – Закон № 2173), що набув чинності з 16.04.2022 (опублікований у «Голосі України»...

Олена Кантерман

26.04.2022 233 0 0

Облік, податки та звiтнiсть
09:00
09:00

Огляд Закону № 2173: чергові зміни у Податковому кодексі

01.04.2022 Верховною Радою прийнято черговий закон, що регламентує правила адміністрування податків у період воєнного стану. Це Закон від 01.04.2022 № 2173-IX (далі – Закон № 2173), що набув чинності з 16.04.2022 (опублікований у «Голосі України» від 16.04.2022 № 88). Зокрема, змін...

Олена Кантерман

20.04.2022 936 0 1

Про ціни і ціноутворення

Головна:

  • Головна
  • Спецтема
  • Кадровик
  • Комерція
  • Агро
  • Медичні КНП
  • Спецрозбір
  • Реальна бухгалтерія
  • Агропорадники
  • Вебінари
  • Новини
  • Online бібліотека «Баланс»
  • Online видання «Баланс»
  • Online видання «Баланс-Агро»
  • Мітки

Підписатися на Uteka:

  • Спецтема - 8400 грн. / рік.
  • Кадровик - 7116 грн. / рік.
  • Комерція - 6864 грн. / рік.
  • Агро - 7248 грн. / рік.
  • Медичні КНП - 4416 грн. / рік.
  • Спецрозбір - 8400 грн. / рік.
  • Агропорадники - 3600 грн. / рік.
  • Вебінари - 6000 грн. / рік.
  • Online бібліотека «Баланс» - 8352 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс» - 7704 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс-Агро» - 7704 грн. / рік.
  • Популярні статті

Про нас:

  • Про нас
  • Зв'язатися з нами
  • Техпідтримка
  • Наші телефони
  • Користувацька угода

Партнери:

  • Depositphotos

Спільноти:

  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

© 2014-2025