• Професійні журнали
    • Uteka
    • Портал Баланс-Бюджет
    • Видання "Баланс-Клуб"
  • Новини
  • Вебінари
  • Спецрозбір
  • Правова база
  • Конкурс
  • Магазин
  • Академiя
    Beta
  • Сервіси
  • Свiт позитива
  • Про нас
  • UAB: Кредити для Агро
  • Розділи
  • Головна
  • Правова база
    • Всі категорії
    • Всі категорії Ютека
    • Агро
    • Комерція
    • Новини
    • Спецрозбір
    • Медичні КНП
    • Вебінари
    • Online бібліотека «Баланс»
    • Online видання «Баланс»
    • Online видання «Баланс-Агро»
    • Агропорадники
    • Реальна бухгалтерія
    • Спецтема
    • Кадровик
    • Консультаційна лінія
    • ----------------
    • Всі категорії порталу Бюджет
    • Баланс-Бюджет
    • Online Баланс-Бюджет
    • Спецвипуски. Освіта
    • Держоргани
    • Спецпроєкти Бюджет
    • Новини Бюджет
    • Сервіси. Баланс-Бюджет
    • Вебінари. Баланс-Бюджет
    • ----------------
    • Моя професія
    • Моє життя
    • Бухгалтерська кухня
    • Uteka
    • ----------------
    • Календар бухгалтера
    • Дані для розрахунків
    • Калькулятори
    • Форми і бланки
    • Зразки
    • Чеклісти
    • ----------------
    • Правова база
  • Вхід
  • Підписатися
  • Кадровик
    • Трудовий та цивільний договір
    • Трудові відносини
    • Відпустки та час відпочинку
    • Військовий облік та бронювання
    • Пільги та гарантії працівникам
    • Режим роботи та робочий час
    • Навчання та стажування
    • Кадрове діловодство
    • Професійна класифікація
    • Охорона праці
    • Соціальне страхування
    • Перевірки та відповідальність
    • Юридична консультація
    • Звітність
    • Зразки кадрових документів
    • Спецвипуски для кадровика
  • Комерція
    • Зовнішньоекономічна діяльність
    • Документообiг
    • Зарплата і кадри
    • Карантин
    • МСФЗ
    • Робота з приватними підприємцями
    • Розрахунки
    • Спецвипуски для комерційних підприємств
    • Схеми бухгалтерських проводок
    • Облік, податки та звiтнiсть
    • Господарські операції
    • Приватний підприємець
    • Фінансовий аудит
    • Школа бухгалтера: просто про облік
    • Юридичні консультації
    • Перевірки
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Комерція
  • Агро
    • Державна підтримка та інвестиції
    • Земля та земельні правовідносини
    • Карантин
    • Оподаткування та бухоблік сільгосппідприємств
    • Оплата праці та кадри в С/Г
    • Галузевий бухгалтерський облік в С/Г
    • Перевірки с/г підприємств
    • Фермерське господарство
    • Господарські операції в агросекторі
    • Розрахунки в С/Г
    • Спецвипуски для агропідприємств
    • Школа бухгалтера с/г галузі
    • Юридичні консультації
    • Uteka
    • Блог редакції Uteka-Агро
  • Медичні КНП
    • Організаційні документи
    • Планування діяльності
    • Бухоблік та оподаткування
    • Оплата праці та кадровий облік
    • Юридична підтримка
    • Карантин
Чеклісти Баланс-Бюджет Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Краще
 
Проф. журнали Новини Правова база Конкурс Магазин Академiя
Beta
Сервіси Бюджет Свiт позитива
Підписатися на Uteka Техпідтримка Моя база
Мій кабінет
Проф. журнали
Головна Спецтема Кадровик Комерція Агро Медичні КНП Спецрозбір Реальна бухгалтерія Агропорадники Вебінари Новини Online бібліотека «Баланс» Online видання «Баланс» Online видання «Баланс-Агро» Краще
Конкурс
Про конкурс Особистий кабінет
Магазин
Всі розділи Книжки Проф. журнали Заходи Сувеніри Бухгал.система "Баланс" Комплекти Uteka Доставка і оплата Контакти
Сервіси
Чеклісти Календар бухгалтера Дані для розрахунків Калькулятори Форми і бланки Зразки
Бюджет
Баланс-Бюджет Спецвипуски. Освіта Новини Бюджет Вебінари. Баланс-Бюджет Медицина Держоргани Спецпроєкти Бюджет Online Баланс-Бюджет
Свiт позитива
Моє життя Бухгалтерська кухня Uteka Моя професія Листівки
Академiя
Всі курси Партнерство Техпідтримка
  • Усі документи
  • Про затвердження По...
Зміст документа
Зміст документа
Детальна інформація

Наразі діє

Набрання чинності 04.10.2010

Тип документа

Наказ

Номер документа

340

Дата затвердження

07.06.2010

Дата вступу в дію

04.10.2010

Суб'єкт нормотворчості

Міністерство транспорту та зв'язку

Галузі

Адміністративне право

Наказом затверджено Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, яке встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів та порядок його обліку.

Вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (далі - ТЗ).

Це Положення не поширюється на перевезення пасажирів чи/та вантажів, які здійснюються:

фізичними особами за власний рахунок для власних потреб без використання праці найманих водіїв;

під час стихійного лиха, аварій та інших надзвичайних ситуацій;

для потреб Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства оборони України, Генеральної прокуратури України, Служби безпеки України, а також Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Міністерства охорони здоров'я України;

сільськогосподарськими підприємствами або підпиємствами лісового господарства, якщо ці перевезення виконуються тракторами або іншою технікою, призначеною для місцевих сільськогосподарських робіт чи робіт у галузі лісового господарства, та слугують виключно для цілей експлуатації цих підприємств.

МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ

НАКАЗ

07.06.2010  № 340

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 вересня 2010 р.
за № 811/18106

Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів

{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури
№ 659 від 29.12.2011
№ 290 від 01.07.2014
№ 278 від 16.08.2016
№ 337 від 24.06.2021
Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури
№ 947 від 19.12.2022}

Відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, статті 18 Закону України "Про автомобільний транспорт" та з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв колісних транспортних засобів НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, що додається.

2. Державній адміністрації автомобільного транспорту забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства транспорту України від 17.01.2002 № 18 "Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв автотранспортних засобів", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 04.02.2002 за № 97/6385.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування, крім пункту 6.1 Положення, затвердженого цим наказом, який набирає чинності для:

нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 150 км, перевезення небезпечних вантажів - з 01.06.2012;

{Абзац другий пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 659 від 29.12.2011}

перевезення вантажів колісними транспортними засобами з повною масою понад 12 тонн, нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю від 50 до 150 км - з 01.06.2013;

{Абзац третій пункту 4 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 659 від 29.12.2011}

перевезення вантажів колісними транспортними засобами з повною масою від 3,5 тонн до 12 тонн - з 01.06.2015.

{Пункт 5 виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Баранова О.Г.

Міністр 

К. Єфименко 

ПОГОДЖЕНО: 

В. о. президента Всеукраїнської
асоціації роботодавців 

В. Биковець 

Голова Професійної спілки
працівників автомобільного
транспорту та шляхового
господарства України 

А. Г. Король 

Виконавчий директор Федерації
роботодавців транспорту України

 М. А. Гнаповський 

Президент Всеукраїнської
асоціації автомобільних перевізників 

В. М. Рева 

Президент Спілки
орендарів і підприємців України 

В. М. Хмільовський 

В. о. президента Спілки підприємців
малих, середніх і приватизованих
підприємств України 

В. Биковець 

Заступник Міністра праці
та соціальної політики України 

В. Коломієць 

Перший заступник Міністра -
головний державний
санітарний лікар України 

Г. С. Рожков 

Міністр внутрішніх справ України

 А. В. Могильов 

Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва 

М. Бродський 


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку України
07.06.2010 № 340

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 вересня 2010 р.
за № 811/18106

ПОЛОЖЕННЯ
про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів

I. Загальні положення

1.1. Це Положення розроблено відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, Регламенту (ЄС) № 561/2006 Європейського Парламенту та Ради від 15 березня 2006 року про гармонізацію відповідного соціального законодавства, що регулює відносини в галузі автомобільного транспорту та вносить зміни до Регламентів Ради (ЄЕС) № 3821/85 та (ЄС) № 2135/98 і скасовує Регламент Ради (ЄЕС) № 3820/85, Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), Кодексу законів про працю України та Законів України «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух».

{Пункт 1.1 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

1.2. Це Положення встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - водії) та порядок його обліку.

1.3. Вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами (далі - ТЗ).

1.4. Це Положення не поширюється на перевезення пасажирів чи/та вантажів, які здійснюються:

фізичними особами за власний рахунок для власних потреб без використання праці найманих водіїв;

під час стихійного лиха, аварій та інших надзвичайних ситуацій;

транспортними засобами Міністерства внутрішніх справ України (у тому числі Національної гвардії України), Міністерства оборони України, Офісу Генерального прокурора, Служби безпеки України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Національної поліції України та Державної прикордонної служби України або транспортними засобами, орендованими ними без водія, коли такі перевезення здійснюються з метою виконання завдань, покладених на ці державні органи, та під їх контролем;

{Абзац четвертий пункту 1.4 розділу І із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 290 від 01.07.2014; в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

сільськогосподарськими підприємствами або підприємствами лісового господарства, якщо ці перевезення виконуються тракторами або іншою технікою, призначеною для місцевих сільськогосподарських робіт чи робіт у галузі лісового господарства, та слугують виключно для цілей експлуатації цих підприємств;

закладами охорони здоров’я незалежно від форми власності;

{Пункт 1.4 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

транспортними засобами спеціального та спеціалізованого призначення суб’єктів господарювання незалежно від форм власності, що здійснюють експлуатаційне утримання, будівництво та поточний ремонт автомобільних доріг загального користування, вулиць у населених пунктах, а також інших об’єктів транспортної інфраструктури в радіусі не більше 150 км від об’єкта будівництва (ремонту), які обладнані спеціальними світловими сигнальними пристроями відповідно до пункту 3.6 розділу 3 Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306, за умови наявності у водія відповідного транспортного засобу первинного документа, що фіксує маршрут руху такого транспортного засобу, а також у разі забезпечення експлуатації дорожніх об’єктів у надзвичайних ситуаціях, за несприятливих погодно-кліматичних умов, у разі деформації та пошкодження елементів дорожніх об’єктів і виникнення інших перешкод у дорожньому русі;

{Пункт 1.4 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 947 від 19.12.2022}

1.5. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:

автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи/та вантажів транспортними засобами (далі - Перевізник);

відпочинок - безперервний період часу, який водій може використовувати на свій розсуд;

графік змінності - документ, який визначає початок та кінець робочої зміни на кожний день календарного місяця, а також вихідні дні;

змінний період керування - сумарна тривалість періодів керування за робочий день (зміну);

змінна перерва - сумарна тривалість перерв за робочий день (зміну), період, протягом якого водій не керує автомобілем та не виконує іншої роботи і який використовується для відпочинку;

{Абзац шостий пункту 1.5 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

нічний час - період доби з 22 години до 6 години;

підготовчо-заключний період - час для виконання робіт перед виїздом на маршрут (у рейс) та після повернення;

робоча зміна - період роботи водія відповідно до графіка змінності (зміна), який може бути як безперервним, так і розділеним на частини;

{Абзац дев'ятий пункту 1.5 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

робоче місце водія - місце за кермом ТЗ або місце, де він здійснює виконання своїх обов'язків, визначених трудовим договором;

робочий час водія - час, протягом якого водій зобов'язаний виконувати свої обов'язки, визначені трудовим договором і правилами внутрішнього трудового розпорядку;

тахограф - обладнання, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їх водіїв;

{Абзац дванадцятий пункту 1.5 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

тиждень - період часу від 00.00 годин у понеділок до 24.00 години у неділю;

щоденний відпочинок - період, протягом якого водій може вільно розпоряджатися своїм часом протягом доби;

{Абзац чотирнадцятий пункту 1.5 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

щотижневий відпочинок - період, протягом якого водій може вільно розпоряджатися своїм часом протягом тижня.

{Абзац п'ятнадцятий пункту 1.5 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

Термін «первинний документ» вживається у значенні, наведеному в Законі України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

{Пункт 1.5 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 947 від 19.12.2022}

II. Робочий час

2.1. До робочого часу водія включаються:

а) змінний період керування;

б) підготовчо-заключний період;

в) час простоїв не з вини водія (у тому числі коли водій не зобов’язаний перебувати на робочому місці, але має залишатися на зв’язку, бути готовим відповісти на будь-який виклик, почати чи відновити рух або виконувати іншу роботу);

{Підпункт «в» пункту 2.1 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

г) час простоїв (у пунктах навантаження та розвантаження вантажів, у місцях посадки та висадки пасажирів);

ґ) час проведення медичних оглядів водія перед виїздом на маршрут (у рейс) та після повернення;

д) час проведення робіт з усунення технічних несправностей ТЗ на маршруті (у рейсі);

е) час охорони ТЗ з вантажем або без нього під час стоянки на кінцевих та проміжних пунктах при здійсненні міжміських перевезень у разі, якщо такі обов'язки передбачені трудовим договором, укладеним з водієм;

є) половина часу, передбаченого завданням на рейс міжміського сполучення, при роботі двох водіїв на ТЗ, обладнаному спальним місцем;

ж) інший час, передбачений законодавством України.

2.2. Нормальна тривалість робочого часу водіїв не повинна перевищувати 40 годин на тиждень.

Для водіїв, у яких встановлено п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями, тривалість щоденної роботи (зміни) визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку або графіками змінності, які затверджує Перевізник за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) з додержанням установленої тривалості робочого тижня.

Для водіїв, у яких встановлено шестиденний робочий тиждень з одним вихідним днем, тривалість щоденної роботи не може перевищувати 7 годин.

Напередодні вихідних днів тривалість роботи при шестиденному робочому тижні не може перевищувати 5 годин.

Напередодні святкових і неробочих днів тривалість роботи водіїв скорочується на одну годину як при п'ятиденному, так і при шестиденному робочому тижні.

Тривалість роботи (зміни) водія у нічний час скорочується на одну годину.

2.3. Якщо за умовами роботи не може бути додержана встановлена для водіїв щоденна або щотижнева тривалість робочого часу, допускається запровадження підсумованого обліку робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормального числа робочих годин.

Рішення про запровадження підсумованого обліку робочого часу приймається Перевізником за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником).

У разі підсумованого обліку робочого часу водія нормальна тривалість робочого дня (зміни) без урахування часу перерви не може перевищувати 10 годин. Тривалість періоду керування не може перевищувати 56 годин на тиждень та 90 годин протягом двох тижнів.

{Абзац третій пункту 2.3 розділу II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

Якщо нормальна тривалість робочого дня охоплює тривалі простої, очікування у ТЗ чи на робочому місці або якщо водію необхідно дати змогу доїхати до відповідного місця відпочинку, тривалість робочого дня (зміни) може бути збільшена до 12 годин за умови, що час керування протягом дня (зміни) не перевищує 10 годин, але не частіше ніж двічі на тиждень, та 9 годин в інші дні.

{Абзац четвертий пункту 2.3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

2.4. При підсумованому обліку робочого часу праця водіїв регулюється графіками змінності водіїв колісних транспортних засобів (додаток 1), які складаються на весь обліковий період і якими визначаються тривалість щоденної роботи (зміни), робочих днів (зміни) та вихідних днів, при цьому забезпечується наявність не менше ніж одного вихідного дня протягом тижня.

{Пункт 2.4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

2.5. Графік змінності на обліковий період доводиться до відома кожного водія не менше ніж за два тижні до початку облікового періоду.

2.6. Склад робіт підготовчо-заключного періоду, час на їх виконання і час на проведення медичного огляду водія (підпункти "б", "ґ" пункту 2.1 цього Положення) встановлюються Перевізником за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником).

{Пункт 2.7 розділу II виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

2.7. Час присутності на робочому місці водія, коли він не керує ТЗ, при направленні у рейс двох водіїв (підпункт "є" пункту 2.1 цього Положення) зараховується йому в розмірі не менше 50 відсотків робочого часу. Конкретна тривалість часу присутності на робочому місці водія, коли він не керує ТЗ при направленні в рейс двох водіїв, що зараховується в робочий час, встановлюється Перевізником за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником).

2.8. Для водіїв автобусів, які здійснюють регулярні пасажирські перевезення, за їх згодою може встановлюватись робочий день з розподілом зміни на дві частини за умови, що тривалість цих частин не перевищує 4 години 30 хвилин з урахуванням часу, необхідного для повернення на місце стоянки. При цьому тривалість перерви між частинами зміни повинна бути не менше двох годин без урахування часу для відпочинку і харчування. Час перерви між двома частинами зміни в робочий час не включається.

{Пункт 2.8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

2.9. Водіям легкових автомобілів (крім таксі) у разі потреби може встановлюватися ненормований робочий день, тобто понад нормальну тривалість робочого часу. Ця робота не вважається надурочною, і за неї не здійснюється додаткова оплата перепрацьованого часу. Кількість годин перепрацьованого часу при такій роботі визначається у колективному договорі.

Водіям з ненормованим робочим днем надається у формі компенсації щорічна додаткова відпустка та у випадках, передбачених законодавством, провадиться відповідна оплата за виконаний обсяг робіт, ступінь напруженості, складність і самостійність у роботі, необхідність виконання службових завдань понад установлену тривалість робочого часу.

2.10. Залучення водіїв до надурочних робіт здійснюється відповідно до статей 62 - 64 Кодексу законів про працю України. Надурочними вважаються роботи понад встановлену тривалість робочого дня (зміни) (статті 52, 53 і 61 Кодексу законів про працю України). Надурочні роботи не повинні перевищувати для кожного водія 4 годин протягом двох днів поспіль або 120 годин на рік, крім випадків, указаних у пункті 3.3 цього Положення.

III. Період керування

3.1. Змінний період керування водія, включаючи надурочні роботи, не повинен перевищувати 10 годин не частіше ніж двічі на тиждень та 9 годин в інші дні.

{Пункт 3.1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

{Пункт 3.2 розділу III виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

3.2. Змінний період керування водія (не плановий, а фактичний) може бути збільшено понад норми, установлені пунктом 3.1 цього Положення, в разі виникнення непередбачуваних обставин (технічна несправність ТЗ, зупинення руху ТЗ в рейсі (на маршруті), несприятливі погодні умови, перешкоди руху, відсутність місць стоянки).

Водій має вказати на роздруківці тахографа характер і причину виникнення непередбачуваних обставин не пізніше ніж у момент прибуття до місця стоянки.

{Пункт 3.2 розділу III в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

3.3. Тривалість керування водія на тиждень, включаючи надурочні роботи, не повинна перевищувати 48 годин.

3.4. На автобусні маршрути протяжністю понад 500 км направляються два водії, причому період керування кожного повинен становити половину загального періоду керування.

IV. Перерви

4.1. Після керування протягом 4 годин 30 хвилин водій повинен зробити перерву для відпочинку та харчування тривалістю не менше 45 хвилин, якщо не настає період щоденного (міжзмінного) відпочинку.

{Пункт 4.1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

4.2. Ця перерва може бути замінена перервою тривалістю не менше ніж 15 хвилин із наступною перервою тривалістю не менше ніж 30 хвилин з урахуванням вимог пункту 4.1 цього розділу.

{Пункт 4.2 розділу IV в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

4.3. Перерва для відпочинку та харчування не включається в робочий час водія.

4.4. Тривалість перерви для відпочинку та харчування встановлюється Перевізником за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником). Час початку і закінчення перерви встановлюється правилами внутрішнього трудового розпорядку.

4.5. Водії використовують час перерви на свій розсуд.

{Розділ IV в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 659 від 29.12.2011}

V. Час відпочинку

{Пункт 5.1 розділу V виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 659 від 29.12.2011}

{Пункт 5.2 розділу V виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 659 від 29.12.2011}

{Пункт 5.3 розділу V виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 659 від 29.12.2011}

{Пункт 5.4 розділу V виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 659 від 29.12.2011}

5.1. Тривалість щоденного (міжзмінного) відпочинку водія протягом будь-якого двадцятичотиригодинного періоду, рахуючи від початку робочого дня (зміни), має бути не менше 11 послідовних годин.

{Пункт 5.1 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

5.2. Якщо протягом робочої зміни ТЗ керують два водії, кожний водій повинен мати щоденний відпочинок тривалістю не менше 9 послідовних годин.

{Пункт 5.2 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

5.3. Водіям, яким установлено підсумований облік робочого часу, тривалість щоденного (міжзмінного) відпочинку в окремі періоди може бути зменшено до 9 послідовних годин протягом будь-якого двадцятичотиригодинного періоду, але не частіше ніж тричі на тиждень, рахуючи від початку робочої зміни, при цьому робочий час протягом облікового періоду не повинен перевищувати норми робочого часу, установленої законодавством.

{Абзац перший пункту 5.3 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

Невикористані години щоденного (міжзмінного) відпочинку підсумовуються і надаються водієві у вигляді додаткових, вільних від роботи протягом облікового періоду, годин у порядку, передбаченому графіком змінності.

5.4. Тривалість щотижневого відпочинку водія має бути не менше 45 послідовних годин.

5.5. Якщо зупинення роботи неможливо через виробничо-технічні умови (безперервно діючі підприємства), а також у зв'язку із здійсненням робіт, пов'язаних з необхідністю обслуговування населення і виконання ремонтних та вантажно-розвантажувальних робіт, то допускається за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) робота водіїв у святкові та неробочі дні.

У разі встановлення підсумованого обліку робочого часу передбачена графіком змінності робота у святкові та неробочі дні включається до розрахунку норми робочого часу облікового періоду.

5.6. Щоденний (міжзмінний) відпочинок водія автобуса не може здійснюватися водієм у салоні автобуса, крім випадків, коли автобусом керують два водії і в автобусі є місце для відпочинку водія.

Водій автобуса протягом щоденного (міжзмінного) відпочинку повинен мати належні умови для відпочинку (ліжко або місце для відпочинку в салоні автобуса в разі, коли автобусом керують два водії, користування туалетом, можливість харчування гарячими стравами).

5.7. Щоденний (міжзмінний) відпочинок водія вантажного автомобіля не може здійснюватися водієм у кабіні вантажного автомобіля, крім випадків, коли у вантажному автомобілі є спальне місце для відпочинку водія.

Водій вантажного автомобіля протягом щоденного (міжзмінного) відпочинку повинен мати належні умови для відпочинку (ліжко чи спальне місце для відпочинку в кабіні вантажного автомобіля, користування туалетом, можливість харчування гарячими стравами).

VI. Облік робочого часу

6.1. Автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами.

Водії зберігають записи щодо режиму праці та відпочинку протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.

{Пункт 6.1 розділу VI доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

{Пункт 6.1 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 659 від 29.12.2011}

6.2. Облік робочого часу водіїв здійснюється на основі табеля обліку використання робочого часу. Перевізник, який використовує водіїв за наймом, щомісяця складає графік змінності водіїв, веде відомість обліку робочого часу та відпочинку водія (додаток 2), у якій щодо кожної робочої зміни зазначаються планові та фактичні дані щодо маршруту, початок та кінець робочої зміни.

6.3. Водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3) або повинен мати копію графіка змінності водіїв.

{Пункт 6.3 розділу VI в редакції Наказів Міністерства інфраструктури № 659 від 29.12.2011, № 290 від 01.07.2014, № 337 від 24.06.2021}

6.4. Графік змінності водіїв, відомість обліку робочого часу та відпочинку водіїв зберігаються у Перевізника.

У разі тимчасової непрацездатності водія чи перебування його у відпустці, а також якщо водій не здійснював перевезення пасажирів чи/та вантажів, Перевізник може заповнювати бланк підтвердження діяльності (додаток 4).

{Пункт 6.4 розділу VI доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

Водії зберігають бланк підтвердження діяльності протягом робочої зміни та 28 днів з дня її закінчення.

{Пункт 6.4 розділу VI доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

Перевізники зберігають бланк підтвердження діяльності протягом 12 місяців.

{Пункт 6.4 розділу VI доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

6.5. У разі підсумованого обліку робочого часу норма робочого часу за обліковий період визначається шляхом множення норми тривалості робочого часу, що встановлена законодавством для водіїв ТЗ, на кількість робочих днів за календарем п'ятиденного робочого тижня, що припадають на обліковий період, з урахуванням її скорочення напередодні святкових, неробочих і вихідних днів.

6.6. Час, відпрацьований понад норму тривалості робочого часу за обліковий період, вважається надурочним і оплачується згідно зі статтею 106 Кодексу законів про працю України.

6.7. Робочий час водіїв, які працюють щоденно в певні години, що встановлені правилами внутрішнього трудового розпорядку або графіками змінності, обліковується щоденно.

6.8. Робочий час водіїв з ненормованим робочим днем обліковується у робочих днях (крім роботи у святкові дні, яка обчислюється у годинах).

VII. Перевірка дотримання режимів праці та відпочинку водіїв

7.1. Органи, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху проводять перевірку встановленого режиму праці та відпочинку водіїв відповідно до законодавства України.

{Пункт 7.1 розділу VIІ в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 290 від 01.07.2014; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 278 від 16.08.2016; в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

{Пункт 7.2 розділу VII виключено на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

Голова
Державтотрансадміністрації


С. Доброход


  Додаток 1
до Положення про робочий час і час відпочинку
водіїв колісних транспортних засобів 

 

Графік
змінності водіїв колісних транспортних засобів на

Додаток 1_графік.docx
Завантажити

  Додаток 2
до Положення про робочий час і час відпочинку
 водіїв колісних транспортних засобів 

 

Відомість
обліку робочого часу та відпочинку водія

Додаток 2_відомість.docx
Завантажити

  Додаток 3
до Положення про робочий час і час відпочинку
водіїв колісних транспортних засобів

 

Індивідуальна контрольна книжка водія

{Додаток 3 в редакції Наказу Міністерства інфраструктури № 659 від 29.12.2011}

Додаток 3_Індивідуальна контрольна книжка водія.docx
Завантажити


    

Додаток 4
до Положення про робочий час
і час відпочинку водіїв колісних
транспортних засобів
(пункт 6.4 розділу VI)

Бланк підтвердження діяльності

{Положення доповнено Додатком 4 згідно з Наказом Міністерства інфраструктури № 337 від 24.06.2021}

Додаток 4_Бланк підтвердження діяльності.docx
Завантажити
Пов'язані публікації
Кадри та зарплата
09:51
09:51

Водій не працював, а зарплату отримує: чи можливо це?

Баланс-Бюджет № 15 від 9 квітня 2024 року Оплата праці залежить від багатьох чинників: виконуваних повноважень і професійного рівня працівника, режиму роботи тощо. У консультації розкажемо, як оплачуватиметься праця водія під час простою автомобіля через його технічну несправність або в разі відсут...

Анна Канішевська

08.04.2024 65 0 0

Оплата праці та податки.
08:57
08:57

Водій не працював, а зарплату отримує: чи можливо це?

Оплата праці залежить від багатьох чинників: виконуваних повноважень і професійного рівня працівника, режиму роботи тощо. У консультації розкажемо, як оплачуватиметься праця водія під час простою автомобіля через його технічну несправність або в разі відсутності палива чи з інших причин. Оплата прац...

Анна Канішевська

08.04.2024 269 0 0

Кадри та зарплата
08:24
08:24

Зміни в оплаті праці водіїв у 2024 році

Баланс-Бюджет № 1 від 2 січня 2024 року У 2024 році відбудуться зміни в оплаті праці багатьох категорій працівників. Умови праці водіїв визначаються на підставі різних документів, залежно від того, де саме вони працюють. Розглянемо, як має розраховуватися заробіток водіїв та як зміниться його розмі...

Анна Канішевська

02.01.2024 117 0 0

Оплата праці та податки.
11:00
11:00

Зміни в оплаті праці водіїв у 2024 році

У 2024 році відбудуться зміни в оплаті праці багатьох категорій працівників. Умови праці водіїв визначаються на підставі різних документів, залежно від того, де саме вони працюють. Розглянемо, як має розраховуватися заробіток водіїв та як зміниться його розмір цього року. У 2024 році відбудуться змі...

Анна Канішевська

01.01.2024 563 0 0

Оподаткування
10:56
10:56

Блокування кордону з Польщею: правові та облікові акценти для перевізників

Баланс № 50 від 12 грудня 2023 року З 06.11.2023 р. триває протест польських перевізників та блокування руху вантажного транспорту на кордоні з Україною. Це призвело до зупинки руху на декількох прикордонних пунктах пропуску між Польщею та Україною та утворення величезних заторів. Проте ми не будем...

Олена Кушина

11.12.2023 59 0 0

Практика обліку
10:23
10:23

Блокування кордону з Польщею: правові та облікові акценти для перевізників

Баланс-Агро № 50 від 12 грудня 2023 року З 06.11.2023 р. триває протест польських перевізників та блокування руху вантажного транспорту на кордоні з Україною. Це призвело до зупинки руху на декількох прикордонних пунктах пропуску між Польщею та Україною та утворення величезних заторів. Проте ми не ...

Олена Кушина

11.12.2023 66 0 0

Господарські операції
11:00
11:00

Блокування кордону з Польщею: правові та облікові акценти для перевізників

З 06.11.2023 р. триває протест польських перевізників та блокування руху вантажного транспорту на кордоні з Україною. Це призвело до зупинки руху на декількох прикордонних пунктах пропуску між Польщею та Україною та утворення величезних заторів. Проте ми не будемо говорити про вимоги польських перев...

Олена Кушина

08.12.2023 221 0 1

Перевірки
09:21
09:21

Перевезення товарів для власних потреб: чи обов’язково мати тахограф?

Баланс № 22 від 30 травня 2023 року Ситуація. Товари зі складу підприємства треба було доставити до виробничого цеху. Цех та склад розташовані на території України. По дорозі автомобіль з вантажем був зупинений представниками Державної служби України з безпеки на транспорті (далі – Укртрансбе...

Олена Кантерман

29.05.2023 152 0 0

Практика обліку
09:04
09:04

Перевезення товарів для власних потреб: чи обов’язково мати тахограф?

Баланс-Агро № 22 від 30 травня 2023 року Ситуація. Товари зі складу підприємства треба було доставити до виробничого цеху. Цех та склад розташовані на території України. По дорозі автомобіль з вантажем був зупинений представниками Державної служби України з безпеки на транспорті (далі – Укртр...

Олена Кантерман

29.05.2023 174 0 1

Перевірки
11:00
11:00

Перевезення товарів для власних потреб: чи обов’язково мати тахограф?

Ситуація. Товари зі складу підприємства треба було доставити до виробничого цеху. Цех та склад розташовані на території України. По дорозі автомобіль з вантажем був зупинений представниками Державної служби України з безпеки на транспорті (далі – Укртрансбезпека). Під час перевірки було виявле...

Олена Кантерман

26.05.2023 860 0 2

Практика обліку
15:41
15:41

Вивезення власного зерна на експорт: документи на авто, водія та вантаж

Баланс-Агро № 43 від 25 жовтня 2022 року Сільгосппідприємство зібрало зерно і має намір доставити його власними силами покупцю за кордон. Ліцензію на експорт сільгосппродукції та міжнародні перевезення воно вже отримало. Проте, відряджаючи водія, слід зважати на низку вимог, пов’язаних із пер...

Тимур Алієв

21.10.2022 151 0 0

Господарські операції в агросекторі
11:00
11:00

Вивезення власного зерна на експорт: документи на авто, водія та вантаж

Сільгосппідприємство зібрало зерно і має намір доставити його власними силами покупцю за кордон. Ліцензію на експорт сільгосппродукції та міжнародні перевезення воно вже отримало. Проте, відряджаючи водія, слід зважати на низку вимог, пов’язаних із перетином державного кордону, а саме щодо док...

Тимур Алієв

21.10.2022 575 0 1

Кадри та зарплата
09:32
09:32

Ведення Табеля обліку робочого часу

Баланс-Бюджет № 37 від 20 вересня 2022 року Облік робочого часу в установі сприяє налагодженню стійкого виробничого процесу. Без цієї важливої складової організації праці було б дуже складно простежити виконання своїх функцій як окремими працівниками, так і структурними підрозділами. Тож розглянемо...

Сергій Кравцов

16.09.2022 139 0 1

Кадровий облік.
09:00
09:00

Ведення Табеля обліку робочого часу

Облік робочого часу в установі сприяє налагодженню стійкого виробничого процесу. Без цієї важливої складової організації праці було б дуже складно простежити виконання своїх функцій як окремими працівниками, так і структурними підрозділами. Тож розглянемо порядок ведення Табеля обліку робочого часу....

Сергій Кравцов

13.09.2022 184 0 1

Роботодавцям
11:00
11:00

Нове в організації праці водіїв

Баланс-Агро № 4 від 24 січня 2022 року З 10 грудня 2021 року набули чинності зміни до Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затверджене наказом Мінтрансзв’язку від 07.06.2010 № 340 (далі – Наказ № 340). Розглянемо, що саме змінилося в режимі ро...

Анастасія Шевченко

21.01.2022 126 0 0

Оплата праці та кадри
11:08
11:08

Нове в організації праці водіїв

Баланс № 3 від 17 січня 2022 року З 10 грудня 2021 року набули чинності зміни до Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затверджене наказом Мінтрансзв’язку від 07.06.2010 № 340 (далі – Наказ № 340). Розглянемо, що саме змінилося в режимі робочог...

Анастасія Шевченко

14.01.2022 108 0 0

Зарплата і кадри
09:00
09:00

Нове в організації праці водіїв

З 10 грудня 2021 року набули чинності зміни до Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затверджене наказом Мінтрансзв’язку від 07.06.2010 № 340 (далі – Наказ № 340). Розглянемо, що саме змінилося в режимі робочого часу водіїв. З 10 грудня 2021 рок...

Анастасія Шевченко

14.01.2022 659 0 2

Новини законодавства
09:01
09:01

З 10 грудня діють оновлені вимоги до роботи та відпочинку водіїв

Читайте по темі: З 10 грудня зміняться вимоги до робочого часу і тривалості відпочинку водіїв Із 10 грудня набувають чинності зміни до Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку від 07.06.2010 № 340 (далі – Нака...

Редакція

10.12.2021 1932 0 1

Оплата праці та кадри
11:08
11:08

Приймаємо на роботу водія: є особливості!

Баланс № 38 від 27 вересня 2021 року Сільгосппідприємства, маючи у своєму арсеналі автомобілі, неминуче стикаються з необхідністю введення в штат посади водія. Прийняття на роботу водія має свої особливості. У консультації розповімо, які документи повинен пред’явити майбутній працівник робото...

Олена Кантерман

24.09.2021 121 0 0

Роботодавцям
11:16
11:16

Приймаємо на роботу водія: є особливості!

Баланс-Агро № 38 від 27 вересня 2021 року Сільгосппідприємства, маючи у своєму арсеналі автомобілі, неминуче стикаються з необхідністю введення в штат посади водія. Прийняття на роботу водія має свої особливості. У консультації розповімо, які документи повинен пред’явити майбутній працівник р...

Олена Кантерман

24.09.2021 138 0 0

Про затвердження Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів

Головна:

  • Головна
  • Спецтема
  • Кадровик
  • Комерція
  • Агро
  • Медичні КНП
  • Спецрозбір
  • Реальна бухгалтерія
  • Агропорадники
  • Вебінари
  • Новини
  • Online бібліотека «Баланс»
  • Online видання «Баланс»
  • Online видання «Баланс-Агро»
  • Мітки

Підписатися на Uteka:

  • Спецтема - 8400 грн. / рік.
  • Кадровик - 7116 грн. / рік.
  • Комерція - 6864 грн. / рік.
  • Агро - 7248 грн. / рік.
  • Медичні КНП - 4416 грн. / рік.
  • Спецрозбір - 8400 грн. / рік.
  • Агропорадники - 3600 грн. / рік.
  • Вебінари - 6000 грн. / рік.
  • Online бібліотека «Баланс» - 8352 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс» - 7704 грн. / рік.
  • Online видання «Баланс-Агро» - 7704 грн. / рік.
  • Популярні статті

Про нас:

  • Про нас
  • Зв'язатися з нами
  • Техпідтримка
  • Наші телефони
  • Користувацька угода

Партнери:

  • Depositphotos

Спільноти:

  • Facebook
  • Instagram
  • Telegram
  • Twitter
  • LinkedIn
  • YouTube

© 2014-2025